Trots :) 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Trots :) 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 16:16

na [VVDD] Trots :) heb ik weer een reden om trots te zijn. Haha!

Behalve dat gister mijn les best wel heel goed ging, ben ik vandaag weer naar buiten geweest en dit keer alleen. Ik had dan ook redenen genoeg. De buitenbak was drassig, de binnenbak was vrij druk (en ik vind rijden met andere in de bak nog steeds niets, ik heb het idee ze te veel in de weg te zitten en ga zo zelf slechter rijden) en het was goed weer.

Dus vandaar dat ik de stoute schoenen (uh... Jodpurs) aantrok en naar buiten vertrok. Ik was nog nooit samen met Mazzel naar buiten geweest, er was namelijk altijd een andere pony bij. Daarbij was het ook al twee keer misgegaan (zie ook andere topic), maar mijn vertrouwen in die pony is gegroeid en zijn vertrouwen in mij blijkbaar ook. Op het bospaadje was er nog even iets heel eng en koste het me wat moeite hem daar voorbij te krijgen (draaien, stil staan, mazzelhupsjes), maar toen we er eindelijk voorbij waren ging het lekker. Mazzel zag van alles, was af en toe wel extreem gespannen. Toch hebben we een drafje gedaan langs het fietspad. Dat ging goed, Mazzel reageerde prima. Daarna nog stuk stappen, het werd een beetje druk om ons heen, dus Mazzel werd ook een beetje druk. Toen kwamen we op een rustiger stuk en heb ik weer een stukje gedraafd. Wat overgangen stap-draf om de controle te testen en toen een heel klein stukje, maar wel echt, gallop. Hyper! Controle zat, Mazzel vond het ook leuk. Toen waren we alweer terug op stal en was ik weer blij en Mazzel was ook happy.

Volgende stap? Naar het bos Lachen

antoinetje

Re: Trots :) 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:39

Wat onwijs gaaf Fen!! Dus je gaat van de zomer met mij en Major mee naar buiten???

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:55

En met mij Knipoog Wat gaaf dat je zulke vorderingen maakt met Mazzel!

(Ik heb dat idee met Lune eerder averechts, denk dat ik teveel binnen heb gereden Nagelbijten / Gniffelen )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:08

Hee, wat goed zeg! Langzaam maar gestaag komen jullie er wel Ja
Wie weet kun je Mazzel van de zomer als volleerd leidingpaard voor de groep zetten in het bos (of is dat wishful thinking?) Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 19:23

Weet niet Tessel, het speelt wel door mijn hoofd Knipoog Moet alleen nog horen hoe de eigenaresse dat vind, hoe Janette dat vind en of het wel kan. Ach eerst eens kijken of ik in de buurt van het bos kan komen Knipoog

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:28

Hee wat goed Fenna! Haha!
Mooi op tijd nu de zomer eraan komt (en al bezig is Haha! ). Kun je straks uuuuren naar buiten met dit heerlijke weer Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:30

Lijkt me een goed plan Knipoog
Als hij nu nog zo onrustig en kijkerig is tijdens het buitenrijden, moet je echt nog wel even met hem aan de bak voor hij meekan op kamp Knipoog Andere paarden, andere omgeving, etc. Als leiding wil je een stabiel paard onder je kont hebben, geloof mij Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 19:36

Ik geloof je Knipoog Ach, ik hoop veel naar buiten te kunnen, niet te veel, moet in de bak ook nog wat oefenen, maar lekker afwisselen Lachen
Ik kijk wel hoe het loopt.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:48

Ja
Ik ben benieuwd. Het is iig al heel leuk om te lezen dat er vooruitgang in zit! Telkens een klein stapje verder!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:51

Go jij! Go jij!
Ik wist het wel! Super!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:47

Lekker dat hij zich steeds beter gaat gedragen, ook buiten. Heerlijk zo'n pony.