Behalve dat gister mijn les best wel heel goed ging, ben ik vandaag weer naar buiten geweest en dit keer alleen. Ik had dan ook redenen genoeg. De buitenbak was drassig, de binnenbak was vrij druk (en ik vind rijden met andere in de bak nog steeds niets, ik heb het idee ze te veel in de weg te zitten en ga zo zelf slechter rijden) en het was goed weer.
Dus vandaar dat ik de stoute schoenen (uh... Jodpurs) aantrok en naar buiten vertrok. Ik was nog nooit samen met Mazzel naar buiten geweest, er was namelijk altijd een andere pony bij. Daarbij was het ook al twee keer misgegaan (zie ook andere topic), maar mijn vertrouwen in die pony is gegroeid en zijn vertrouwen in mij blijkbaar ook. Op het bospaadje was er nog even iets heel eng en koste het me wat moeite hem daar voorbij te krijgen (draaien, stil staan, mazzelhupsjes), maar toen we er eindelijk voorbij waren ging het lekker. Mazzel zag van alles, was af en toe wel extreem gespannen. Toch hebben we een drafje gedaan langs het fietspad. Dat ging goed, Mazzel reageerde prima. Daarna nog stuk stappen, het werd een beetje druk om ons heen, dus Mazzel werd ook een beetje druk. Toen kwamen we op een rustiger stuk en heb ik weer een stukje gedraafd. Wat overgangen stap-draf om de controle te testen en toen een heel klein stukje, maar wel echt, gallop.

Volgende stap? Naar het bos