Het ging geweldig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Het ging geweldig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:00

Eerst ging ik mijn paardje poetsen met vriendinnen hij was weer helemaal mooi.
En toen ging ik mijn paardje voor de 3e of 4e keer longeren en het ging geweldig. De eerste paar keer ging het belaberd, maar nu leek het wel een droom Dromen
Eerst was hij de bak uit gerend Gestoord maar ja dat kan gebeuren. Toen heb ik eerst een paar rondjes met hem gelopen aan de hand, en ook een vriendin van mij. Daarna ging ik hem longeren, dit ging Go jij! Go jij! . Hij begint steeds beter te luisteren naar de comando's. Toen gingen de paarden in de wei rennen en hij dacht ik wil mee Clown , maar toen heb ik hem weer gepakt en nog wat laten lopen. Hierna hebben we hem nog even gepoetst en in de stal gezet.
(de vriendinnen gaven trouwens mijn HENGST vlechtjes Hyper! uhum.. haha ik vond het een beetje, meisjesachtig !) Ach hij bleef mooi.

Dapy

Miepmiept

Re: Het ging geweldig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:13

Ik zie dat je paard pas in september twee wordt en nu dus nog maar 1.5 jaar oud is. Zou je niet nog even wachten met longeren? Geef hem de tijd jong te zijn....

LH_Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:16

Indra schreef:
Ik zie dat je paard pas in september twee wordt en nu dus nog maar 1.5 jaar oud is. Zou je niet nog even wachten met longeren? Geef hem de tijd jong te zijn....

dat is wel jong.. laat hem inderdaad nog jong zijn en wacht tot hij 3 is.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:17

Indra schreef:

Sorry, ik snap je enthousiasme, maar ik ben het met Indra eens. Longeren is niet zo goed voor zo'n jong dier. En met het poetsen, longeren en dan ook nog vlechtjes maken vind ik het wel een erg druk programma. Natuurlijk is er niets mis met halstermak maken, af en toe oefenen mee wandelen of voetjes geven, maar dit is echt nog maar een klein peutertje.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Sientje op 13-03-08 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:19

OPG --> VvdD

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:25

ik doe het heus niet zo vaak hoor ? Eens in de zoveel maanden zodat hij een beetje kan kijkken wat het is. Ik longeer hem zeker niet elke dag ! en die vlechtjes waren er maar een paar Clown gewoon lekker op het gemakje niet eens met elastiekjes, euh.. dat zou ik zoiezo niet eens willen Haha!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:00

Het gaat er niet zo zeer om hoe vaak je het doet, het gaat erom dat het te zwaar is op zijn leeftijd. Een fout mag je maken Dapy, ik hoop alleen dat je vanaf nu je pony met rust laat tot hij 2,5 à 3 is.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:19

En wat is er mis met vlechtjes het waren er een stuk of 5 Knipoog ik wou er niet meer. maar het heeft in totaal minder dan een uur geduurd. Lachen maar ik loop wel met hem aan de hand 5 a 10 minuutjes dat blijf ik zoiezo wel doen. (NIET ELKE DAG)