Vervolgens gingen we hun nieuwe stal bezichtigen.
Rond 4 uur werd ik gebeld door de staleigenaar
Tita Prince heeft koliek hij ligt languit de stal.
Ik zei dat ik er zo aan kwam...dat duurde wel even bleven nog even op de nieuwe stal (10 min) en vervolgens is het 20 min rijden.
10 min later belde hij weer "Moet ik de DA bellen het is goed mis
Dat hoefde niet ik was onderweg.
Aangekomen op stal ligt die arme pony helemaal gestrekt..DA zou komen en ik ging wandelen in de bak.
Dit vond ie fijn en mestte ook nog eens 3x
Hij kreeg een spuit en mocht weer naar stal
Deze symptomen had ie
-versnelde ademhaling
-licht zweten
-normaal darmgeruis
-normaal hartslag
S'avonds belde de staleigenaar weer 20.45h hij is nog steeds ziek en ligt alleenmaal.
Ik was om 21.30h op stal en belde dierenarts...hij vond het wel mee vallen hij vond hem wel opgeknapt ja hij was nog ziek.
Hup nog een spuit erin en daarna een anaal onderzoek.
Hij werd helemaal stil........en zei dat we gelijk weg moesten er zat teveel gas ik en hij voelde een verdikking.
We waren rond 22.30 in Utrecht eerst kregen wel een lichte keuring en daarna moest ie in de opvulbox.
Ook deze arts werd stil...het was ongeloofelijk maar hij kon 3 soorten koliek hebben...ik ben de namen vergeten.
Maar 2 soorten moesten via operatie en de andere was een extreme verstopping.
Ze ging bij hem bloed afnemen en als de waardes te hoog waren adviseerde ze ons gelijk de pony in te laten slapen.
De waardes waren matig maar gelukkig goed genoeg om verder te onderzoeken.
Vervolgens gingen ze buiksap aftappen... is zo'n rotgezicht.
Een normaal paard heeft enkel ml buikprut.
Prince had maar liefs 4 bekers en ruim 30 ml maar het was een goede kleur geel als het oranje was geweest, was de diagonose werderom in slapen.
Ik had het niet meer ik voelde me zo schuldig dat ik met alles gewacht had.
Vervolgen weer anaal onderzoek en er kwam het volgende uit
Een dunne darm is ong 2-4mm dik en Prince zijn darm was zeker 8cm dik...diagnose was zeer slecht ik wil niet weten wat er allemaal kan gebeuren.
Er werden nog wat scans gemaakt en toen moest ik een beslissing gaan nemen.
Wat gaan we doen als ie achteruit gaat...ik heb gekozen voor inslapen en niet een operatie ik voel me hier zo schuldig om net alsof ik hem geen kans geeft.
Overigens is zijn slagingspercentag ver onder de 50% bij een operatie.
Prince ging aan een infus en kreeg een soort maagspoeling met een olie soort.
het infuus kreeg ie ergens rond 01.00 en moest binnen 2-3 uur aanslaan anders gaven ze hem alsnog een spuitje
Ik moest maar eens goed afscheid nemen van mijn pony...ogod wat is dat moeilijk zeg.
We zaten net 15 min in de auto en werden al gebeld ik dacht al daar gaat ie ...maar het infuus sloeg aan.
Inmiddels zijn we nog niet gebeld en mag ik rond 13.30-14.00h bellen hoe het nu verder met hem is.
Ook het infuus is een slagingspercentage van ver onder de 50% (echt ver)
Ik ben nu helemaal op en zit vol spanning ik voel me op alle fronten schuldig
Overigens wat wel leuk was om te horen dat Prince de mooiste pony is wat ze gezien hebben van 25 jaar
Maar oo god wat ben ik bang de kans dat ie mag blijven is zo klein