'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

double

'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:24

Heb geen idee waar ik dit moet plaatsen, dus probeer het hier maar!
Het is heel vreemd om nu alles op te schrijven, maar ga het toch even proberen.
Gisteren zouden we met Zwartje (Voice of Victory) naar Harmelen gaan (waar we haar gekocht hebben) vanuit Nootdorp, waar we nu staan.
Na ongeveer een half uur duwen en slepen met haar stond ze uiteindelijk in de trailer en gingen we opweg. Wel met het nodige gestommel, maar we dachten dat ze wel zou kalmeren.
Er waren stukken dat ze heel rustig was, en stukken dat ze wat onrustiger was.
Nog even getwijfeld of we wel door zouden rijden, omdat ze het misschien té spannend vond. Maar goed, we wilden ook weer niet de indruk geven, dat als ze dit soort trucjes vaker zou uithalen, ze gelijk weer lekker naar stal mocht. Even doorzetten dus.
Halverwege op de A12 net voorbij de afslag Driebruggen werden we geseint door een auto om naar de vluchtstrook te gaan. Ik voelde al gelijk dat het mis was. En het was goed mis.
We hadden een 2-paardstrailer bij ons en Zwartje had het voor elkaar gekregen om op haar rug terecht te komen (met het schot er nog tussen). Ze was natuurlijk helemaal in paniek. We hebben meteen de politie en dierenarts gebeld. Op de vluchtstrook is ze zo in paniek geraakt dat ze de hele ombouw van het schot (en al het ijzerwerk erbij) heeft omgebogen en onder het schot terecht kwam. Het moeilijkste was nog dat we niks mochten doen, je voelt je zo machteloos!
Het wachten op de dierenarts en politie leek uren te duren en het verkeer raasde gewoon voorbij. Later hebben ze de matrix borden op 50km gezet (en toen de politie kwam de rijstrook afgesloten). De dierenarts was er nog eerder dan de politie. Zij hebben Zwartje verdoofd en goed proberen te leggen. Inmiddels lag ze namelijk met haar kont aan de voorkant en haar nek in een vreemde kronkel naar de achterkant. Onder politiebegeleiding zijn we naar afslag Woerden gereden, waar ze haar bij een parkeerplaats wilden uitladen. Dat vonden we toch geen goed idee i.v.m. verwondingen. Dus weer terug naar de snelweg, opnieuw een rijstrook afgezet voor ons, waarover we naar Bodegraven zijn gereden. Daar hebben we de trailer naar een speciale box gereden waar paarden na de operatie in gaan. Ze hebben die van buiten geopend en Zwartje er ingesleept. Het was echt een vreselijk gezicht om je paard zo te zien. De geluiden die ze maakten klonken ook echt verschrikkelijk.
Na een tijdje kregen ze haar overeind en werden de verwondingen bekeken. Haar rechterooglid is opengescheurd, ze heeft wat open wondjes bij haar oren en kaak. Ook haar rechtervoorbeen is bij de knie een stukje open. Haar onderlip hangt, doordat er een zenuw knel heeft gezeten. Of dit blijvend is weten ze niet. Dat is nog even afwachten. Ook is ze kreupel, waardoor moet nog onderzocht worden. Waarschijnlijk door haar rug, ze heeft veel pijn en kon moeilijk plassen. Ook mesten ging niet, dit hebben ze er gisteravond voor haar uit moeten halen.
Morgen wordt er gekeken naar haar rug, nek en benen. Als alles in orde is mag ze dinsdag naar huis. De vraag is alleen nog hoe...
Vandaag nog 2x bij haar op ‘ziekenbezoek’ geweest. Verder ziet ze er goed uit. Ze is een beetje braaf/suf van de pijnstillers. Hopelijk is ze gauw weer in orde en snel weer thuis. Dat is het belangrijkste!

arans

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:26

Zo dat is niet niks Bloos!

wel heel fijn dat er helemaal ene rijstrook voor jullie werd afgesloten Lachen Heel veek beterschap toegwenst, ik hoop dat ze weer helemala in orde komt Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:27

Tjeetje wat een ervaring zeg! Lijkt me echt verschrikkelijk
Was je op weg naar die dag van Laurens van Lieren in Harmelen?

Heel goed dat jullie haar niet hebben uitgeladen maar naar Bodegraven hebben gebracht, dat is de beste kliniek die ik kan bedenken!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:29

Jeetje zeg....wat schrikken, heel veel sterkte met het herstel!!!
Maar hoe kan dat nou? heeft het dier aan te lange touwen gestaan of misschien aan elastieken?
Ze zal ook wel goed spierpijn hebben denk ik!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:32

Allemaal bedankt!

Evelli: We zijn ook echt blij dat ze in Bodegraven staat. Ze wordt super verzorgd en de snelle reactie was echt geweldig. Iedereen kwam ook helpen. We werden zo goed opgevangen, geeft toch een rustig gevoel.

Cheveyo: Ze stond helemaal goed vast, netjes strak (niet té) aan een touw en een trailerketting. Ze stond ook netjes met de stangen goed. De politie en DA stonden er versteld van hoe ze het voor elkaar heeft gekregen. De trailer is ook compleet gesloopt door haar. Zelfs het dak zat los!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:36

Poeh wat een drama!
Inderdaad vreemd hoe ze dit voor elkaar heeft gekregen.
Was dit de eerste keer op de trailer??
Hopelijk wilt je paardje straks nog mee terug op de trailer.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:37

ontzetend vervelend voor je zech!
wat zal dat beestje ook ontzetend geschroken zijn!
hopen dat alles gewoon weer helemaal in oorde komt!

(even een klein vraagje: hoe willen jullie haar nu weer terug brengen Lachen. want ik neem aan dat je haar nu niet zo makelijk en veilig meer in de trailer kan vervoeren?)

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:41

Pffff , wat een verhaal - de nachtmerrie van iedere paardeneigenaar! Blij dat ze er nog 'redelijk' goed vanaf is gekomen maar je weet natuurlijk niet of ze hier een trauma van heeft opgelopen.
Zo te lezen heeft ze geen goede ervaringen met de trailer.. Weet je wat er met haar gebeurt is dat ze zich zo gedraagd? Ik zou echt proberen om hier serieus aandacht aan te besteden (zal je ongetwijfeld ook gaan doen) en met haar te gaan oefenen. Ze vind de trailer blijkbaar heel eng (uit je verhaal te lezen stapt ze ook niet uit zichzelf op de laadklep of in de trailer maar moeten jullie haar duwen).
Je kan de kliniek vragen haar te verdoven als je haar dinsdag op komt halen. Dit brengt wel een zeker risico met zich mee omdat ze zich dan moeilijker in evenwicht kan houden en je dus heeeeel voorzichtig moet rijden. Succes in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door Parce op 13-01-08 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:41

Misschien moet je haar met een vrachtwagen terug laten brengen? Wat een toestand zeg. Op de manege waar ik eerst werkte is er tijdens een wedstrijd een paard via het dak de trailer uitgegaan. Dat klinkt onmogelijk, maar op de een of andere manier was het dak kapot en is een stuk doorgescheurd. Dat paard ging overigens wel weer de trailer op!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:50

Het is idd nog even afwachten met het trailerladen.
Voorheen werd ze altijd met een vrachtwagen vervoerd. Toen we van stal gingen verhuizen is ze door ons is ze opgehaald met de trailer, maar wel met wat tranquigel. Dit speciaal om te zorgen dat de eerste ervaring met de trailer goed zou zijn.
Voor het ophalen heeft de DA geadviseerd een vrachtwagen te regelen. Hopelijk gaat dit lukken.
Daarna zijn we van plan om met een professional te gaan oefenen met de trailer.
Het gekke is dat ze niet bang is om de trailer op te gaan. Het duurt alleen heel lang en gaat stapje voor stapje. Het is dus ook niet zo dat ze heel hard achteruit erafschiet, maar gewoon verstijfd op de klep blijft staan.
Maar goed, het trailerladen daar zorgen we dus voor met iemand die er verstand van heeft.

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:49

Wat verschrikkelijk zeg, ik hoop dat ze snel weer beter is en dat je Zwartje gauw weer mee naar huis kan nemen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:03

Jeetje vera! Dat is even schrikken zeg! Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt!
Wel fijn dat ze nu in bodegraven staat. Heel erg veel sterkte en succes!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:12

Jeetje zeg, wat een nachtmerrie om mee te maken.
Hopelijk houdt je paard er niets aan over.

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:15

Jeetje mina zeg wat een verhaal! Gelukkig is je paardje nu veilig in de kliniek..
Heel veel beterschap en sterkte toegewenst Ach gut en hopelijk gaat het straks lukken met de vrachtwagen!

kissXbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:16

WAt erg zeg !
Nou sterkte !
Ik hoop dat je paard snel beter is en snel
naar huis kan!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:18

als de vrachtwagen niet gaat, probeer dan een Ifor Williams trailer te regelen (die hebben een voorlader, en dat kun je openzetten, zodat ze erdoor kunnen kijken. vaak laden ze dan makkelijker).

sterkte! je zal je wel rotgeschrokken zijn! Ach gut

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:19

Jeetje zeg, ik ben dus niet de enige die van het weekend een drama met zijn paard heeft beleefd!(mijne is op de bakrand blijven hangen en weggetakeld)
Heel veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat haar herstel snel en goed verloopt!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 07:51

ik had je al ge pmt, maar nogmaals vera, wat een verhaal zeg.. hoe is het nu met je beestje?? maakt ze het goed?

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 08:24

lOveWill schreef:
Jeetje zeg, ik ben dus niet de enige die van het weekend een drama met zijn paard heeft beleefd!(mijne is op de bakrand blijven hangen en weggetakeld)
Heel veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat haar herstel snel en goed verloopt!

Ik heb het gelezen, dat is ook niet niks zeg! Jij ook heel veel sterkte gewenst!

De rest ook allemaal bedankt.. Krijg zo telefoontje van de DA, hoop dat alles ok is.. Maak me toch wel zorgen ook over haar nek en rug aangezien ze toch vrij lang zo vreemd heeft gelegen..
Hoop dat ze er ook geen trailer-trauma aan over houdt, maar dat is van latere zorg.. Eerst maar zorgen dat ze er helemaal bovenop komt!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 08:30

we duimen voor je vera, en positief blijven hoor!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:01

Veer, wat verschrikkelijk!!!!
Ik zit gewoon met tranen in mn ogen je verhaal te lezen!!!
Echt verschrikkelijk gewoon!
Ik hoop echt zo voor je dat het allemaal meevalt!! En dat ze er niks blijvends aan over houdt!!!
Echt heel heel heel veel sterkte en als je je hart wilt luchten, weet je me te vinden!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:03

Heel veel sterkte Vera! Ik zal voor je duimen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:05

Jeetje wat een verhaal zeg, ik weet niet of het paard nog wel ooit de trailer in wil.Hopen maar dat het allemaal goed komt.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:07

Wat een ellende. Dat is toch je grootste nachtmerrie om mee te maken in paardentransport?
Ik heb een keer gehad dat mijn paard zo hoog bokte op de trailer dat haar achterbeen over de klep heen ging en vast zat. Dat hebben we gelukkig zelf op kunnen lossen en het liep met een sisser en wat schaafwonden af. Maar het gevoel dat ik had op het moment dat het been achter over de klep de trailer uitstak was onbeschrijfelijk. Ik kan me dus goed voorstellen hoe jullie daar gestaan hebben.
Beterschap met het paard. laten we hopen dat dit uiteindelijk ook met een sisser afloopt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:08

Wat verschrikkelijk zeg... heel veel sterkte voor jou en je paard!