Cross met een tinker!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Cross met een tinker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 19:52

To boldly go where many other tinkers have gone before!


Het was dan alweer bijna een week geleden, maar nog steeds zit ik met een grote glimlach op mijn gezicht. Via het Hippisch Centrum Emmen een cross les op zaterdag, en een vrije cross op zondag georganisseerd. Ik had mij opgegeven, nog geen 3 springlessen achter de rug en ik dacht "Dat gaan we gewoon doen, en het is pas over 4 maanden'. De tijd ging snel voorbij, de springlessen gingen goed.. maar mijn zenuwen gierde steeds harder door mijn lijf. Wat heb ik in godsnaam gedaan! Mijn tinker merrie Chanel en mij opgegeven voor een fiets cross.. Die hindernissen staan vast!!!

De spanning steeg en foto's verschenen op het internet. Foto's van hindernissen zoals een blauw leren bank, en een lang werpige hindernis in de vorm van een huis. Ik heb mijn testament alweer bijgewerkt, ik neem afscheid van mijn familie, en zit op zaterdag ochtend te paard!

Afbeelding
Hier wist ik zeker dat ik zou sterven.


Zaterdag deed ik mee met de les. Ik dacht "geen ervaring met cross, mijn pony vind het vast leuk.. en je kan nooit genoeg leren! De eerste hindernis was een simpel paar balkjes, om daarna een heuvel op te gaan, met een trap naar beneden. Chanel deed hem in een keer, daar draait ze haar hoef niet voor om!

Afbeelding
Het mag duidelijk zijn dat ik nog wat lessen nodig ben


Daarna was het een heuvel over, met een simpele hindernis erna. Mevrouw werd erg druk, kwam een paar keer omhoog en mocht als laatste dan eindelijk met de rest van de lessers mee. Hierna zijn helaas geen foto's meer gemaakt. Maar ik en Chanel hebben enorm genoten! Die kleine tinker hield al die 'sportpaarden' dus wel even mooi bij!

Afbeelding
Traplopen kon ze gelukkig al. Chanel vond het na 2x wel goed geweest en wou de rest van de hindernissen wel eens een keer zien.


Afbeelding
het stuk ongedult. Wachten/ stil staan is niet haar sterkste kant



*\o/* *\o/* *\o/* Zondag!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Wat had ik een ZIN! We waren om half 12 aan de beurt en zowel ik als een vriendin van mij die mee deed mochten eindelijk weg. Natuurlijk eerst goed los rijden.. en chanel was behoorlijk druk. Het is dan net een stoomlocomatief, ze briest aan een stuk door en word zo 30 cm hoger. Hier een verzameling van de foto's die zijn gemaakt. Helaas niet zoveel, er waren hele toffe hindernisse. Zoals bakken, over stenen, het huisje, piramides van hout, boomstammen, kleine slootjes, en nog veel meer. 5 kilometer alles bij elkaar en 25 hindernissen.

Afbeelding
De boomstam in het water


Afbeelding
De eerste keer dat ik zo'n bak zag schrok ik me dood! Chanel vond dat ik mij niet zo moest aanstellen. De volgende dag sprong zij ze ook zonder enige problemen


Afbeelding
Zeg nou zelf, is dit nu een mooie pony, of een mooie pony!


Ik heb in ieder geval erg genoten! En ga dit ook zeker vaker doen. Chanel was erg voorwaards en wou niet rustiger aan doen. Ik denk dat op stal haar is verteld dat Cross ook op tijd is, en ze wou winnen!

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Re: Cross met een tinker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:57

Wat een leukerd!

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:59

Wat een leuk verslag! Volgende keer meer genieten ervan, jullie doen het hartstikke goed!

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Cross met een tinker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 20:59

We hebben inderdaad genoten. Mevrouw is iemand die er eerst achter moet komen dat ze iets leuk vind. Maar als ze het dan eenmaal door heeft gaat ze er helemaal voor! Het is een paard dat absoluut heel hard wil werken, en het liefst iets wat snel gaat, en waarbij ze haar kracht moet gebruiken. Springen leent zich daar natuurlijk heel goed voor! Maar Cross, racen door de bossen? Daar is ze voor in de wieg gelegt.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cross met een tinker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:17

Wat leuk!!

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Cross met een tinker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 16:06

Thanks!! Ben dan ook erg trots op haar :)