Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:04

Interessant topic. Ik geloof hier zelf dus helemaal niet in en zou dit zelf nooit laten doen. Inderdaad vanuit mijn kant ook de vraag of iemand wel eens te horen heeft gekregen dat hun dier liever een andere eigenaar hadden gehad?

Net als dat het in de training ineens beter gaat. Je kijkt zelf na de Reading anders naar je paard, wat ook invloed heeft op hoe jij met je paard omgaat. Dus dan zit daar de vooruitgang in. Niet omdat je paard z'n zegje heeft gedaan.

I'm not weird, I'm limited edition :D


FloortjeM
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:26

De clou is natuurlijk dat de mensen die zeggen 'sceptisch' te zijn, maar vervolgens wel zo'n afspraak maken en daar dik voor betalen, niet perse sceptisch zijn. De sceptici gaan er geen geld aan uitgeven en diegenen die er wel geld aan hebben uitgegeven, zoeken vooral bevestiging in dat dat een prima investering was.In beide gevallen moet ieder dat lekker voor zichzelf weten.
Persoonlijk ga ik mijn geld er nooit aan uitgeven, maar als het een ander helpt, lijkt me dat voor diegene winst en dan is het zijn geld dus ook waard.

Whoopy: Mijn enige eigen echte grand prix-paard
http://www.mrmaat.nl

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-17 11:33

Ik ken twee gevallen waarbij het paard kritisch was over de eigenaar, de huisvesting en manier van trainen....daarom was ik wel een beetje gespannen voordat ik het gesprek in ging.

En linoleum je hebt gelijk, denk zeker dat het gesprek mij ook heeft veranderd en daardoor mijn omgang met mijn paard. Maar sinds het gesprek heb ik echt een heel ander paard gekregen en of het door het gesprek komt of door mij maakt niet uit. De situatie is veranderd en dat is wat ik wilde en was het geld (wat ik niet hoefde te betalen maar cadeau kreeg) dubbel en dwars waard!!

Enne...het is alleen voor de mensen die het leuk vinden om het een keer mee te maken. Als je het niks lijkt of vindt vooral niet doen.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:00

Hmm. Ik vind het wel interessant. Aan de ene kant begrijp ik gewoon niet dat dit kan en serieus waar is en ik geloof er eigenlijk ook niet in. Aan de andere kant denk ik ook: bij veel mensen raakt zo iemand toch een gevoelige snaar of weet blijkbaar dingen. En dan vooral bij het op afstand readen. Want ik denk dat je als eigenaresse toch ook wel onbewust veel dingen een beetje weggeeft met de omgeving / hoe je paard op je reageert / hoe je eigen houding is. En dat zijn dingen die iemand op afstand niet kan weten.

Ik vroeg me af of de mensen die dit eens hebben laten doen een voorbeeld hebben (via pb?) van iets waar ze echt niet zelf naar gehint hebben in de aanvraag en wat ook niet te raden viel uit een foto / de leeftijd / de situatie bij een reading aan huis, maar wat dus echt heel erg goed aangevoeld was door de reader.
En in hoeverre is de "uitslag" erg onderhevig aan interpretatie (moet je een beetje lezen wat je graag wilt lezen)? Hoe concreet en correct zijn de dingen die gezegd worden?

Het lijkt me namelijk wel echt ideaal als het is zoals het gepresenteerd wordt. Ik zou wel graag willen weten wat mijn paard vindt van haar huidige stal, van de manier waarop ik met haar omga en als dat "uitleggen" werkt dan zou ik graag willen dat mijn paard eens zou begrijpen dat ik haar alleen af en toe in een trailer wil hebben, omdat dat echt noodzakelijk is voor haar welzijn.
Maar ik ben ook een beetje bang om dan straks een reactie te krijgen van dat ze niet happy is terwijl ze dat wel is of andersom. Want je hecht toch waarde aan zo'n reading, omdat je ineens antwoorden krijgt die je anders niet had gekregen. Het zou jammer zijn als je gaat handelen op basis van zo'n reading als het eigenlijk toch een beetje creatief proza schrijven is.

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:33

tja, ik was erg verbaasd dat het een andere wending nam....mijn paard gaf aan dat ik teveel klaag over bepaalde zaken, hij maakt zich er niet druk om dus waarom ik wel.... en dat klopt. Hij krijgt teveel hooi....loopt het door zijn stal, dat kost mij meer vlas.... ik regel graag zelf de hoeveelheid brok en ik klaag over het vegen van de stal, de rommel, de mest van anderen etc etc... dan ventileer ik ook hardop. kan me voorstellen dat hem het niet uitmaakt...maar ik irriteer me er mateloos aan....

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:22

Ik weet al wat mijn paard van mij vindt. Hij vind mij aardig omdat hij afhankelijk is van mijn zorgen. Hij moet wel. Hij vind dat ik het goed doe maar baalt ervan als ik wil gaan rijden met heet weer of dingen van hem vraag die hij lastig vind. Hij vind het niet echt erg om bereden te worden maar als ik elke dag uren wil gaan rijden of alleen bakwerk doe dan heeft hij geen zin en gaat wegdraaien als ik met de rijspullen aankom. Verderest is hij een gewoontedier en neemt het leven zoals het komt. Hij heeft fijne vrienden en afleiding is altijd welkom.
Zo hee geen reading voor nodig!

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-17 12:37

piezze schreef:
Ik weet al wat mijn paard van mij vindt. Hij vind mij aardig omdat hij afhankelijk is van mijn zorgen. Hij moet wel. Hij vind dat ik het goed doe maar baalt ervan als ik wil gaan rijden met heet weer of dingen van hem vraag die hij lastig vind. Hij vind het niet echt erg om bereden te worden maar als ik elke dag uren wil gaan rijden of alleen bakwerk doe dan heeft hij geen zin en gaat wegdraaien als ik met de rijspullen aankom. Verderest is hij een gewoontedier en neemt het leven zoals het komt. Hij heeft fijne vrienden en afleiding is altijd welkom.
Zo hee geen reading voor nodig!


Haha..je moet een praktijk beginnen!
Tuurlijk kunnen heleboel van ons hun eigen paard readen. Maar soms weet je het allemaal eigenlijk wel, maar wil je het niet zien of vind je het fijn hierin bevestigd te worden. Mijn reading was trouwens iets specifieker dan de jouwe :D

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:03

Haha ja ik vind het wel een leuk idee hoor!
Ik denk eigenlijk dat paarden niet zoveel over ons denken. Ze respecteren en accepteren ons meestal gewoon omdat ze niet anders weten dan dat we er zijn. Ze weten dondersgoed dat wij geen paard zijn en hun taal vaak niet begrijpen. Wel weten ze dat ze met ons op moeten passen want wij zijn niet altijd even leuk. Een paard denkt niet lang in het voren. Denkt een beetje bij het moment. Wat nu gebeurt, daar reageert hij op. Ze snappen echt wel dat als je het hoofdstel indoet dat je dan gaat rijden maar leggen niet echt de link als ik mij wegdraai dan gaat het feest niet door. Ik denk dat paarden meestal gauw tevreden zijn als ze hun natje en droogje krijgen en een soort van kudde hebben is het ze allang best. Het zijn compleet andere soort dieren als bijv. Een hond. Een hond wordt dolblij van aandacht. Een paard vindt het prima maar zit zich niet te verheugen op ons. Hooguit als het brokjestijd is maar als er een voerautomaat zou zijn is het hun net zo lief. Een beetje werken vinden ze prima maar niet werken of andere afleiding door een nieuwe wei ofzo vinden ze net zo prima.

Een paard is heel goed in het zich neerleggen bij.
Hij zoekt altijd de comfortabelste manier of houding. Ook als wij op hun rug zitten. Goed paardrijden is eigenlijk zorgen dat het paard zo "belemmerd" wordt in zijn vrije keus dat hij de door ons gekozen houding en beweging uiteindelujk als de meest comfortabele houding kiest.

Eigenlijk best een aparte sport als ik het zelf zo teruglees.
Laatst bijgewerkt door piezze op 21-06-17 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:04

Wat ik bij readings erg interessant vind is dat je na afloop eigenlijk maar 2 reacties ziet: de ene is 'geweldig, klopt helemaal' (in de meeste gevallen) en de andere is (in een veel kleiner deel van de gevallen) 'klopt echt totaal niet'.

Juist bij dit soort vage, zweverige dingen zie je gek genoeg geen middenweg, terwijl het logisch zou zijn als je een heel breed scala aan reacties krijgt, van 'klopt helemaal niet' naar 'ongeveer 50% klopte' naar 'ik was het met driekwart eens maar ze zat op bepaalde dingen toch echt wel fout' tot 'klopt helemaal'. Dat totale gebrek aan normale afwegingen van voor/nadelen in het middensegment van de gebruikerservaringen wijst er in mijn ogen heel sterk op dat de gebruikers hier niet meer redeneren met verstand, maar eigenlijk alleen nog met gevoel; als het klopt dan klopt ook echt alles, en als het niet klopt dan slaat het helemaal nergens op, maar het kan/mag niet een beetje niet, een beetje wel kloppen, omdat je de kloppende delen dan ook niet meer kunt geloven (als de helft fout 'gegokt' was, was de goede helft dan niet ook gewoon goed gegokt?).

Ik heb zelf trouwens eens een cursus telepathie met dieren gevolgd en dat was erg interessant, zo kon ik uiteindelijk aan de hand van de foto van een hond van een medecursiste haar hele huis + het huis van haar ouders beschrijven en daar was zij dolenthousiast over, maar grappig genoeg zaten tussen die kloppende uitspraken van mij ook een paar kleine missers/dingen die zij niet herkende, maar besloot zij uiteindelijk dat mijn reading helemaal klopte en dat ik echt contact had gehad, terwijl ik realistisch gezien op de harde feiten (en dus niet 'je hond houdt van jou/als hij verkeerd eten krijgt voelt hij zich niet zo lekker/ hij houdt van schoon water 8-) ) misschien maar 70% scoorde.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:09

Pieze
Ik heb hier toch een paard staan dat zich echt verheugd op aandacht.
ZE staat 24/7 buiten en krijgt alleen in de avond vitamine korrel.
Maar ook in de ochtend krijg ik van haar er hinnik.
En dan kan ik haar knuffelen en borstelen en tutten. Wel een uur lang.
Al die tijd staat ze zonder halster bij me.
Haar vriendinnetje komt inderdaad even een aai halen en is weer weg.
Maar die eerste wil als het kan de hele dag aandacht.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:12

Haha hij houdt van schoon water! Onze hond houd juist van zo vies mogelijke dingen. Een rotte vis of water uit de vijver die in geen 100 jaar is ververst en waar geen leven in te bekennen is. Maar misschien is de definitie wat wij schoon noemen voor de hond anders. De hond vind schoon misschien als er de juiste bacterien in wonen. Je weet het niet. Misschien is dat een vraag om te stellen aan de reader!

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:16

bruintje123 schreef:
Pieze
Ik heb hier toch een paard staan dat zich echt verheugd op aandacht.
ZE staat 24/7 buiten en krijgt alleen in de avond vitamine korrel.
Maar ook in de ochtend krijg ik van haar er hinnik.
En dan kan ik haar knuffelen en borstelen en tutten. Wel een uur lang.
Al die tijd staat ze zonder halster bij me.
Haar vriendinnetje komt inderdaad even een aai halen en is weer weg.
Maar die eerste wil als het kan de hele dag aandacht.


Ja elk paard is ook anders denk ik. Jij kent jouw paard het beste als het goed is tenminste. Mijn paard weet dat hij bij mij hoort en is eigenlijk ook wel verheugd als ik kom. De paarden van de andere eigenaren daarvan is 1 ook heel blij als ik er ben. Komt bij me kleven en aandacht vragen en het andere paard die maakt het niet uit of ik er ben. Ik moet zeggen dat onze paarden zonder onze aandacht ook een saai leven hebben. Wei met weinig gras en niet heel groot en nauwelijks aanloop.

Vandaar dat ik best veel en afwisselende dingen met hem doe. Fietsen, aan de hand grazen. Keertje springen of dressuur, buitenritjes of alleen ff kroelen of eens de bak aanslepen. Ik vind het zelf eigenlijk ook leuker dan alleen maar dressuur.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:20

xyzutu2 schreef:
Wat ik bij readings erg interessant vind is dat je na afloop eigenlijk maar 2 reacties ziet: de ene is 'geweldig, klopt helemaal' (in de meeste gevallen) en de andere is (in een veel kleiner deel van de gevallen) 'klopt echt totaal niet'.

Juist bij dit soort vage, zweverige dingen zie je gek genoeg geen middenweg, terwijl het logisch zou zijn als je een heel breed scala aan reacties krijgt, van 'klopt helemaal niet' naar 'ongeveer 50% klopte' naar 'ik was het met driekwart eens maar ze zat op bepaalde dingen toch echt wel fout' tot 'klopt helemaal'. Dat totale gebrek aan normale afwegingen van voor/nadelen in het middensegment van de gebruikerservaringen wijst er in mijn ogen heel sterk op dat de gebruikers hier niet meer redeneren met verstand, maar eigenlijk alleen nog met gevoel; als het klopt dan klopt ook echt alles, en als het niet klopt dan slaat het helemaal nergens op, maar het kan/mag niet een beetje niet, een beetje wel kloppen, omdat je de kloppende delen dan ook niet meer kunt geloven (als de helft fout 'gegokt' was, was de goede helft dan niet ook gewoon goed gegokt?).

Ik heb zelf trouwens eens een cursus telepathie met dieren gevolgd en dat was erg interessant, zo kon ik uiteindelijk aan de hand van de foto van een hond van een medecursiste haar hele huis + het huis van haar ouders beschrijven en daar was zij dolenthousiast over, maar grappig genoeg zaten tussen die kloppende uitspraken van mij ook een paar kleine missers/dingen die zij niet herkende, maar besloot zij uiteindelijk dat mijn reading helemaal klopte en dat ik echt contact had gehad, terwijl ik realistisch gezien op de harde feiten (en dus niet 'je hond houdt van jou/als hij verkeerd eten krijgt voelt hij zich niet zo lekker/ hij houdt van schoon water 8-) ) misschien maar 70% scoorde.

Er zijn psychologische verklaringen voor de uitkomsten die je beschrijft. Onder andere dat "treffers" veel opvallender zijn dan "missers", zoals je zelf ook hebt vastgesteld. Jouw proefpersoon "besloot"dat je reading 100% klopte, hoewel er missers in zaten.
Google het fenomeen "cold reading" maar eens, geeft een goede verklaring waarom dit soort tovenarij vaakt lijkt te werken, vooral bij mensen "die er voor openstaan".

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:22

nou...het meest vreemde was dat er opeens een heel andere wending in het verhaal kwam en er over mij persoonlijk dingen verteld werden, en de stal..... terwijl dat niet de insteek was....
En van sommige dingen denk je idd dat het niet klopt, maar pas veel later passen de stukjes in elkaar.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:25

Maar wat voor persoonlijke dingen werden dan gezegd? Dat je veel klaagt? Ik denk dat de Nederlanders bekend staan om het vele klagen. :+

Ik ben gewoon nieuwsgierig of er echt persoonlijke dingen zijn verteld en niet meer algemene dingen. :)

Second to the right, and straight on till morning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:26

Wat bij die cursus ook interessant was, was hoe mensen omgingen met feedback die niet klopte. Dus stel ik had inderdaad bij jouw hond gezegd dat hij van schoon water houdt en de klant denkt 'huh? dat herken ik niet?' dan herkende de klant of vervolgens helemaal niets meer, of het niet kloppen werd weggeredeneerd met dingen als 'misschien ziet hij groen water juist wel als schoon omdat het natuurlijker is, waarschijnlijk bedoelt hij 'natuurlijk' als hij schoon zegt' of 'dat gaat dan waarschijnlijk niet over het nu maar over een vorige eigenaar waar hij echt vies water kreeg'.
Heel veel niet kloppende dingen werden goedgepraat (door de klant dus) met 'dat zal dan wel bij een vorige eigenaar gebeurd zijn, want nu heeft hij helemaal geen problemen meer met de trailer, maar misschien dat daaronder nog een oud trauma zat? Misschien dat er ooit iets met hem en een trailer is gebeurd toen hij veulen was? Of misschien bedoelt hij met een naar gevoel bij de trailer dat zijn eerste ervaring met een trailer was toen hij van zijn moeder gescheiden werd? We weten het niet, maar als het paard het zegt dan heeft hij gelijk en wij mensen weten ook niet alles van zijn leven.'
En dan klopt de reading alsnog. :)

@ Kuggur; ehm, ik heb alles wat er te weten valt over cold reading al opgezocht voor ik op die cursus ging. 8-) Verder ben ik het helemaal met je eens, sowieso omdat je precies samenvat wat ik al schreef; de eigenaar besloot of de hele reading klopte of dat de hele reading niet klopte. Als de hele reading klopte dan werden foutjes op de bovenstaande manier goedgepraat, en als de hele reading mis was gegaan dan waren alle rake opmerkingen gewoon toevalstreffer (want ja, als 50% fout/niet herkenbaar is, is de 50% die goed ging dan niet ook gewoon een gok?).
Wat ook lastig is in de communicatie met een medium is dat deze zich altijd zal verschuilen achter 'dit is wat ik doorkrijg van je paard'. Met andere woorden; het medium maakt geen fouten, dus als dingen niet kloppen dan komt dat gewoon doordat jij ze niet over je paard weet, of jij maakt je paard uit voor leugenaar... De optie 'ik als medium ben ook maar mens en ik kan het dus ook fout hebben is geen optie omdat er geen controlemogelijkheid is; als een medium toegeeft dat ze net als andere normale mensen het ook regelmatig fout heeft, dan kan de klant niet meer in haar geloven omdat die dan ineens beseft dat hij geen enkele garantie heeft van of de 'kloppende' dingen dan wel echt, niet-vervormd van het paard komen of dat dit ook weer interpretaties/gokjes zijn van het medium zelf.

Als iets niet bewezen kan worden, dan moet je erin geloven om erop te vertrouwen dat het klopt. En dus 'moet' alles 100% kloppen of kloppend gemaakt worden, dan 20% niet-kloppend is al genoeg om te gaan twijfelen over die 80% die wel klopt. Ik vond het erg fascinerend om te zien hoe bij gebrek aan bewijs mensen eigenlijk onafhankelijk van de uitkomsten besloten om alles te geloven, of om de hele reading als mislukt te zien. Want terwijl 60% goede antwoorden in de rationele wereld nog steeds een voldoende is, kan het geloof die foutenmarge al niet aan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-17 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:31

AlphaDaemon schreef:
Ik vroeg me af of de mensen die dit eens hebben laten doen een voorbeeld hebben (via pb?) van iets waar ze echt niet zelf naar gehint hebben in de aanvraag en wat ook niet te raden viel uit een foto / de leeftijd / de situatie bij een reading aan huis, maar wat dus echt heel erg goed aangevoeld was door de reader.
En in hoeverre is de "uitslag" erg onderhevig aan interpretatie (moet je een beetje lezen wat je graag wilt lezen)? Hoe concreet en correct zijn de dingen die gezegd worden?

Totaal niet onderhevig aan interpretatie in het geval van mijn merrie. Ik heb een reading laten doen als laatste redmiddel. Ik had namelijk al met iemand afgesproken om haar naar de slacht te brengen. Zodra ik er aan toe zou zijn hoefde ik maar te bellen en hij zou haar ophalen. Niemand wist het behalve hij en ik. Althans dat dacht ik. Mijn paard wist het namelijk ook en vertelde het aan de dierentolk. Ook vertelde ze er meteen maar bij wie het was, de hoefsmid, en dat was 100% juist.

In mijn profiel staat een verslag van de reading. Er waren zoveel dingen die klopten en die niet terug te vinden zijn op internet. Ze waren veel te specifiek om er een algemene interpretatie op los te gooien.


Vrienden van mijn zus hebben dezelfde dierentolk ingeschakeld om hun kat terug te vinden. Het dier was in het buitenland van hun binnenvaartschip gevallen. De kat heeft dusdanige omschrijvingen van de omgeving kunnen geven dat ze na weken zoeken op google maps, hem terug hebben kunnen vinden.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:44

Ik geloof het jammer genoeg niet. Een paard met slecht gedrag loopt altijd risico om bij een slager te belanden en hoefsmeden zijn in elk paardenbestaan aanwezig dus een wilde gok is mogelijk. Ik zal niet ontkennen dat er telepathie is maar sprookjes geloof ik niet. Zodra er betaald moet worden voor diensten wordylt het al heel snel minder. Dat met die kat, ja kan net zo goed toeval zijn. Bij vermissing van mensen worden ook helderzienden ingeschakeld en ik snap dat in zulke gevallen je elke strohalm aangrijpt maar ik denk met alles goed je hersenen blijven gebruiken werkt net zo goed. Het zijn dingen die je graag wilt geloven dus gaat een mens zoeken naar bewijs. Een klein bewijsje is al goed als je iets wil geloven.

Overigens delen wij tegenwoordig zoveel al zelf op internet/social media dat we het readers ook wel makkelijk maken om de antwoorden te geven die wij willen horen. Als wij het zelf niet doen, doet je familie/vrienden het wel. Foto's zeggen al heel veel over je als je er met gezond verstand naar kijkt.

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:54

Neverland: dit waren echt wel heel persoonlijke dingen, en er lezen veel mensen mee hier dus daar ga ik niet dieper op in. Zoals eerder gezegd: dat maakt ook helemaal niks uit! Dat is voor ieder persoonlijk en wanneer ik aangeef dat er dingen zijn die ze niet kunnen weten dan moeten mensen dat gewoon aannemen.

Ik heb mijn paard al 22 jaar en ook dingen uit het verleden kwamen boven, punt is :
ik wilde alleen weten hoe het met de artrose stond en het aantal keer dat we rijden .
Ik wilde helemaal niks weten over persoonlijke dingen uit mijn leven, en dingen die op stal spelen.Die zitten me wel degelijk dwars , dus is het vrij apart dat een wildvreemde dat haarfijn uit weet leggen na die reading.

En dat mensen het niet geloven prima....maar dat moet ieder voor zich weten

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:57

Ja dat is ook het mooie we mogen lekker geloven waar we zin in hebben. Ik hoop ook oprecht dat ik geen gelijk heb en dat dit soort dingen gewoon wel kunnen en iedereen die zich erdoor geholpen voelt is toch al geweldig. Is ook biet mijn bedoeling hoor om afbreuk of iets te doen aan successtories!

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:04

piezze schreef:
Ja dat is ook het mooie we mogen lekker geloven waar we zin in hebben. Ik hoop ook oprecht dat ik geen gelijk heb en dat dit soort dingen gewoon wel kunnen en iedereen die zich erdoor geholpen voelt is toch al geweldig. Is ook biet mijn bedoeling hoor om afbreuk of iets te doen aan successtories!


Nou ik kan je vertellen dat het verhaal van die kat inderdaad een successtory was. En geen toeval zoals jij aangeeft. Het zou wel erg veel toeval zijn om dik 500 kilometer te rijden om je kat vervolgens bij een psychiatrische inrichting terug te vinden waar iemand hem in een schuurtje verborgen houdt omdat ze daar geen huisdieren mogen hebben. De bewaking geloofde er ook niet in en verklaarde ze voor gek maar ze mochten toch gaan kijken en vonden daar hun kat.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:20

_kajo_ schreef:
piezze schreef:
Ja dat is ook het mooie we mogen lekker geloven waar we zin in hebben. Ik hoop ook oprecht dat ik geen gelijk heb en dat dit soort dingen gewoon wel kunnen en iedereen die zich erdoor geholpen voelt is toch al geweldig. Is ook biet mijn bedoeling hoor om afbreuk of iets te doen aan successtories!


Nou ik kan je vertellen dat het verhaal van die kat inderdaad een successtory was. En geen toeval zoals jij aangeeft. Het zou wel erg veel toeval zijn om dik 500 kilometer te rijden om je kat vervolgens bij een psychiatrische inrichting terug te vinden waar iemand hem in een schuurtje verborgen houdt omdat ze daar geen huisdieren mogen hebben. De bewaking geloofde er ook niet in en verklaarde ze voor gek maar ze mochten toch gaan kijken en vonden daar hun kat.


Ja daar heb ik niet van terug. Zoals ik al zei. Ik sluit niet uit dat het waar kan zijn. Ik hoop zelfs dat het waar is en zulke dingen bestaan. Ik geloof het alleen (jammer genoeg) niet.
Als dit kan, waarom worden vermiste personen dan zo moeilijk teruggevonden. Vaak zelfs niet.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:24

ElCamino schreef:
Neverland: dit waren echt wel heel persoonlijke dingen, en er lezen veel mensen mee hier dus daar ga ik niet dieper op in. Zoals eerder gezegd: dat maakt ook helemaal niks uit! Dat is voor ieder persoonlijk en wanneer ik aangeef dat er dingen zijn die ze niet kunnen weten dan moeten mensen dat gewoon aannemen.

Ik heb mijn paard al 22 jaar en ook dingen uit het verleden kwamen boven, punt is :
ik wilde alleen weten hoe het met de artrose stond en het aantal keer dat we rijden .
Ik wilde helemaal niks weten over persoonlijke dingen uit mijn leven, en dingen die op stal spelen.Die zitten me wel degelijk dwars , dus is het vrij apart dat een wildvreemde dat haarfijn uit weet leggen na die reading.

En dat mensen het niet geloven prima....maar dat moet ieder voor zich weten


Ik snap dat je het niet online wilt gooien maar dit is hetzelfde als iemand tegen mij zegt: "Ik kan geld uit het niets toveren maar ik laat het je niet zien." Dan kan ik zoiets moeilijk geloven.

En dan nog iets. Mensen zijn erg makkelijk te lezen met lichaamstaal. Is er geen mogelijkheid dat ze daar ook informatie uit halen? :)

Ik bedoel dit verder niet aanvallend maar ik heb gewoon moeite met zoiets te geloven.

Second to the right, and straight on till morning

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-17 14:46

Jammer dat het een welles nietes gebeuren wordt. Ben er zeker mee eens dat je zelf dingen in gaat vullen, maar het maakt mij niet uit of het echt is of niet. Het heeft mij verder geholpen en dáár gaat het wat mij betreft om. En dat het geld kostte...tsja...dat is waar...maar er zijn genoeg mensen die het zoveelste setje voor hun paard kopen en dat kost mss nog meer. Die mensen krijgen dáár een goed gevoel van, terwijl het paard het echt niet uitmaakt hoe hij eruit ziet. En zo'n sessie heeft mij een goed gevoel gegeven...en de band met mijn paard verbeterd.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:04

weet je waarom ik hier sowieso nooit kan in geloven?

wetenschappelijk is zoiets onmogelijk.
een paard heeft niet de hersendelen die het mogelijk maken om concreet en gedetailleerd te communiceren in de aard van 'ik vind mijn baas niet zo fijn omdat dit en dat en hinder' of 'ik ben bang dat ik mijn baas teleurstel omdat.....'

jemig zeg,echt?
het brein van een paard is toch gewoon te primair en is gewoon niet in staat om zo'n dingen te denken,niet in die complexe mate.

een paard kan zich goed voelen of niet goed voelen,dat zal zich uiterlijk tekenen,maar neen,een paard kan geen concrete gedachten hebben rond mensen,zijn leven,wat hij wil,hoe hij de toekomst ziet,....

dat zijn verhaaltjes die 'vermenselijken' genoemd worden.

ik geloof dat zo'n soort mensen een soort mentalist zijn.
heel erg slim en sluw in het ontrafelen van mensen,kleine hintjes proberen te ontfrutselen en daarrond een verhaal creeeren die altijd wel wat vaag blijft,waardoor je heel makkelijk 90% kloppend iets krijgt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers