Hoe bijzonder kan het leven zijn...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Hoe bijzonder kan het leven zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 18:29

Bedankt iedereen voor de lieve reacties (en felicitaties!) :)
Het is alleen helaas een klein gedeelte van zijn leven (2 a 3 jaar)
Maar het is toch iets!! :D

Lukasje
Berichten: 11255
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hoe bijzonder kan het leven zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:51

Fijn voor jou dat je ein-de-lijk meer over je geliefde pony te weten bent gekomen. En ook goed dat je daarin wat rust vindt. Beide pony's hebben dan ook een mooie oude dag gekend, dat is ook mooi .

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 19:20

Lukasje schreef:
Fijn voor jou dat je ein-de-lijk meer over je geliefde pony te weten bent gekomen. En ook goed dat je daarin wat rust vindt. Beide pony's hebben dan ook een mooie oude dag gekend, dat is ook mooi .


Ja daar ben ik ook echt heel blij mee! Ik was zo bang om nog te horen dat zij slecht terecht was gekomen.

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:53

Begon bijna te huilen en kreeg kippenvel.
Wat een bijzonder verhaal.
Zo leuk voor je dat je na al die jaar het hele verhaal van je maatje hoort!
Jullie zullen altijd in elkaar hart blijven!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Hoe bijzonder kan het leven zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:05

Hier tranen hoor :') Waar bokt wel niet goed voor is.. Ik hoop dat je snel je rust kan vinden! Dit alles heeft er vast bij geholpen

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Hoe bijzonder kan het leven zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:24

|( :(:)

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Hoe bijzonder kan het leven zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 18:26

Bedankt voor de reacties <3

Ik heb vandaag de laatste eigenaresse van Dionne(Deijs zijn zusje) gebeld over nog wat informatie.
Ze wil mij ook een pluk haar van Dionne opsturen, zo bijzonder! Ondanks dat ik Dionne nooit gekend heb wil ze dit voor mij doen.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Hoe bijzonder kan het leven zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:00

Wauw wat een verhaal,ik heb even heerlijk lopen brullen <3
Ik geloof heel erg dat dingen gebeuren zoals ze moeten gebeuren, niet in toeval en tekenen van boven af.
De bijzondere band tussen jou en Deijs spat van het scherm af en raakt me in mijn ziel. Ik snap en deel je gevoel dat dit een teken van hem is om jou te ontlasten .

Ik heb in mijn korte paardenleven ook meerdere spontane en onverwachte ontmoetingen mogen mee maken met dieren waarvan ik dacht ze eeuwig kwijt te zijn. Ik herken je gevoel heel goed. Mijn laatste pony Bowena was ook echt mijn soulmate en in hele zware tijden bezoekt ze me nog in mijn dromen, heel kost- en dierbaar!

Wat lief van de oud eigenaresse dat ze jou een pluk van Dionne op stuurt! Ik hoop dat je dit ook een stukje troost kan bieden!

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 19:05

bowena_84 schreef:
Wauw wat een verhaal,ik heb even heerlijk lopen brullen <3
Ik geloof heel erg dat dingen gebeuren zoals ze moeten gebeuren, niet in toeval en tekenen van boven af.
De bijzondere band tussen jou en Deijs spat van het scherm af en raakt me in mijn ziel. Ik snap en deel je gevoel dat dit een teken van hem is om jou te ontlasten .

Ik heb in mijn korte paardenleven ook meerdere spontane en onverwachte ontmoetingen mogen mee maken met dieren waarvan ik dacht ze eeuwig kwijt te zijn. Ik herken je gevoel heel goed. Mijn laatste pony Bowena was ook echt mijn soulmate en in hele zware tijden bezoekt ze me nog in mijn dromen, heel kost- en dierbaar!

Wat lief van de oud eigenaresse dat ze jou een pluk van Dionne op stuurt! Ik hoop dat je dit ook een stukje troost kan bieden!



Wat heb jij dit prachtig verwoord! Zo voelt het ook precies.

Enorm fijn om te horen dat jij het ook hebt ervaren, veel mensen snappen het niet zo en vinden je dan overdreven :')
Bijzonder dat jij haar ook nog in je dromen ziet! Lijkt mij erg fijn.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:16

Ik kan dit ook maar met weinig mensen delen, als ik zeg dat ik met mijn paarden een meer diepe en innige band en connectie heb (gedeeld) kijken ze me aan van 8)7

Inmiddels ben ik er al heel wat jaartjes uit en zal ik er waarschijnlijk ook nooit meer intensieve in gaan, dat paardenwereldje, maar ik koester nog steeds de herinneringen en teer er ook nog steeds op!

Ik heb mijn eerste Leasepony jaren later toevallig terug gevonden via een Bokker op haar manege (dacht dat ze naar de slacht was). Het lease paard van mijn moeder werd na het op de wereld zetten van een prachtig veulen verkocht, toen het veulen 3 was stond ze opeens weer op stal, mijn vader heeft de merrie toen gekocht. Het veulen werd verkocht en die kwam ik een jaar later hier op Bokt weer tegen.

Maar het meest dierbare verhaal blijft dat van mijn Beau. Die hadden we ook geleased maar kreeg ataxie waardoor hij niet meer te berijden was. De eigenaar verkocht hem aan een Duitse handelaar. Daarna kwam Bowena op mijn pad wat het verdriet van beau iets verzachten. Het mocht zo zijn dat ik precies 6 maanden later ik een berichtje kreeg van een oud stalgenoot dat ze bij diezelfde handelaar op stal waren voor een pony en dat Beau daar stond.
Vol ongeloof erheen en daar stond hij... Vel over been en doodziek. Hij is diezelfde dag nog mee naar huis gegaan en weer 6 maanden later in mijn armen ingeslapen.

Dus ja, ik kan er niet omheen :')
Ik hoop dat je ook zo lang kan en mag teren op je herinneringen en ik geloof zeker dat Deijs altijd bij je blijft!