Na 20 + jaar weer te paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anouk2016
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Na 20 + jaar weer te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:40

Haha wat grappig, ik vind draf dan weer makkelijker dan galop. Maar ik geef niet op, ook de galop zal ik eens goed kunnen :-)

Spierpijn heb ik ook gelukkig niet meer, zadelpijn dan nog wel eens...

Heeft Niels nog last van zijn buikspieren? Ik begrijp dat wel, je spant toch je core aan in je houding denk ik. Tenzij je ingezakt in het zadel zit.


pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Na 20 + jaar weer te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 15:22

Hij rijd meestal vlak achter me.. en ik kijk nogal veel of het paard zijn voeten wel goed neerzet, dus ik zie hem tijdens het rijden niet heel veel :-D Maar ik denk dat het een combinatie is van meer rechtop moeten zitten en die bierspieren tot de orde roepen hahaha

Hij wil binnenkort een buitenrit gaan doen, maar dan moet je alle gangen beheersen stsst er op veel van die sites.. en ja, wanneer beheers je ze genoeg om met een rustige rit mee te kunnen.. nouja we gaan het zien.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

Anouk2016
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Na 20 + jaar weer te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:43

Ik ben zelf al vlot mee mogen gaan op buitenrit. Dat was met de volwassenen groep. Ik heb achter de instructeur gereden. De galop was toen nog totaal een drama, maar hij heeft mij enorm goed geholpen. En wat heb ik genoten van die buitenrit. Dat doe ik telkens nog steeds.

Haha die bierspieren :D , ja het is best werken dat paardrijden, en niet enkel voor de paarden :=

Femke_Tweety

Berichten: 11954
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:37

Yeah, topic gevonden *\o/*


Ik ga nu uiteraard ook volgen hier...

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 22:48

Vorige week waren wij op vakantie in de ardennen en niels wou daar wel paardrijden. Na een heeel lange zoektocht (want we spreken geen frans, en het woord manege lijkt wel frans, maar wordt daar toch niet op die manier gebruikt) hebben we dan een gelegenheid gevonden waar we een rit konden maken.
Bij Willow spings waystation hebben we een rit van 2 uur op western haflingers gemaakt. Het was echt geweldig!
Eerst zelf de paarden vangen en borstelen en zadelen (hoe singel je aan bij een westernzadel :-) met wat hulp is het gelukt) en toen op pad. We hebben een rit van zo'n 15 - 20 km gedaan door de bossen en de weilanden in die mooie omgeving. Veel stap maar ook een paar keer galop en dat ging helemaal prima.
Mijn paardje was in het begin nog wat kijkerig, maar toen ik wat meer ontspande, werd hij ook rustig. Over een drukke weg, geen probleem. Langs een houtzagerij, geen probleem. Langs een wild galopperende muilezel (muildier?) ook geen probleem...

De western manier van sturen vergde nog wat oefening, maar met achenbach kwamen we er ook :')

Mijn paardje had ook een mooie tactiek om stiekem een grasje te pikken: briesen, struikelen en HAP... dat had ik dus vlot door :-)

Het enige wat ik nog echt onder de knie moet krijgen is foto's maken met mijn mobiel tijdens het rijden.. Ik was bang dat mijn foon zou vallen, dus wat weinig foto's van Niels te paard helaas.

Afbeelding
Niels reed tussen de gids en mij in.


Afbeelding
geheel in westernstijl


Afbeelding
mooie omgeving


Afbeelding
Niels denkt "met 1 hand kan ik het ook"


Afbeelding
tussen de weilanden


Afbeelding
een beetje gecropt, maar lekker genieten van het uitzicht.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re: Na 20 + jaar weer te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:09

Helemaal gaaf! Leuke foto's. :D

Peanut & Katelijne.

JMeinema

Berichten: 68
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Na 20 + jaar weer te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:49

Wat leuk dat je na al die jaren de draad weer opgepakt hebt en dat jullie de hobby nu delen!

CoonArt

Berichten: 23276
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:29

Rijden verleer je nooit! :) Pastte je rijkleding nog?

Have You Hugged Your Horse Today?


pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-17 15:47

haha nee die paste niet meer, het meeste was over de jaren al weg gegooid. Ik heb alleen mijn chaps van toen nog en die zijn me nu te groot...

weer even een update: Inmiddels zijn we op vakantie geweest en heeft DE rit waarvoor we rijlessen genomen hebben plaats gevonden. Het was erg gaaf! Samen met een echte cowboy (Bill was 76 jaar oud en reed dagelijks meerdere uren en werkt nog steeds ook op een koeien ranch) gingen we op stap. Afbeelding
Een rit van 2 uur door een erg mooi landschap met rode rotsen.
Afbeelding
We reden over heuvels en door de rivier en door een paar droge rivieren. het was erg mooi !
Afbeelding


Afgelopen woensdag zijn we terug gekomen van vakantie en gelijk zondag had ik mijn examen voor het menbewijs. En ondanks dat het een beetje hard ging (paardlief was een tikkie gefrustreerd door het lange wachten) ben ik geslaagd! *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding
en een foto van een paar weken terug:

Afbeelding

Dus nu ook leuke ritjes met paard en wagen in het vooruitzicht deze zomer!

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers