was toch iets te glad voor de lange lijnen vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judjuk

Berichten: 105
Geregistreerd: 02-10-15
Woonplaats: Antwerpse zuiderkempen

was toch iets te glad voor de lange lijnen vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 15:14

Vandaag had ik het voornemen om met mijn 4,5 jarige tinker zonder ijzers, voor de tweede keer lange lijnen te oefenen in de straat.

Er lag een tweetal centimeter sneeuw, het vroor en er was niets gestrooid.

Tijdens de opwarming op de weide niets van gladheid te merken.

Toen we echter de straat opgingen gleed ie zowat 3 van de 5 passen weg. Na 50 meter maar gauw rechtsomkeer gemaakt.

Je mag er niet aan denken wat er allemaal fout kan lopen als je zelf onderuit zou gaan.

Ben eigenlijk wel een bofkont met zo'n gouden paardje, maar alles lijkt met hem zo vanzelfsprekend en vertrouw ik waarschijnlijk te veel op een goede afloop.

Wees een beetje lief voor ons

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:17

judjuk schreef:
Vandaag had ik het voornemen om met mijn 4,5 jarige tinker zonder ijzers, voor de tweede keer lange lijnen te oefenen in de straat.

Er lag een tweetal centimeter sneeuw, het vroor en er was niets gestrooid.

Tijdens de opwarming op de weide niets van gladheid te merken.

Toen we echter de straat opgingen gleed ie zowat 3 van de 5 passen weg. Na 50 meter maar gauw rechtsomkeer gemaakt.

Je mag er niet aan denken wat er allemaal fout kan lopen als je zelf onderuit zou gaan.

Ben eigenlijk wel een bofkont met zo'n gouden paardje, maar alles lijkt met hem zo vanzelfsprekend en vertrouw ik waarschijnlijk te veel op een goede afloop.

Wees een beetje lief voor ons


Ik snap je laatste opmerking niet zo goed. Wat wil je horen dan? Dat je het goed gedaan hebt? Of dat je in eerste instantie al nooit de weg op had moeten gaan? Ik opteer voor dat laatste. gewoon het risico niet nemen. Niet met jou, zeker niet met je dier, want daar ben jij verantwoordelijk voor toch?
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 07-01-17 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:19

knmi geeft code oranje, dan is het zeker op rustige wegen (of daar waar de gemeente niet strooid) glad. Wei en dus gras/ongelijke kluiten aarde geeft zat grip, weg is meestal egaal en dan heb je snel ijsbaan.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: was toch iets te glad voor de lange lijnen vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:22

Goh zo ging ik twee jaar terug mijn hoog drachtige pony 'even uit stal om te poetsen'.. Was net Bambi on ice, is dus ook op dr toeter gegaan.. En we waren niet verder dan voor het stal gebouw even het zonnetje in...

Gelukkig is het met een sisser afgelopen TS!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:41

Tsja......

ik begrijp ook niet zo goed wat je nu met dit topic wil bereiken.
Fijn dat het nog goed is afgelopen.

Maar ronduit ontzettend dom, naief en onverstandig om met dit weer met je paard op straat te gaan, ijzers of niet, terwijl je zelfs al van te voren wéét dat er niet gestrooid is.
Het is op sommige plaatsen gewoon spek en spekglad. Daar wordt constant voor gewaarschuwd. En juist door de ijzel en het aanvriezen kan dat erg verraderlijk zijn, en valt het ook niet altijd op het oog op als het glad is.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:09

Wat een gejammer direct.. Een paard weet zich prima staande te houden op blote voeten in sneeuw of op ijs.
Ts ik vind niet dat je iets verkeerd hebt gedaan. Je paard gaf aan dat het niet makkelijk liep, dus ben je terug gegaan.