Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 20:04

Ik heb gister toch wel het ritje van mijn leven gehad :(.

Samen met een vriendin en haar paard (5 jaar, nog maar een keer of 7 in het bos geweest), gingen we een rondje bos doen. Het begon al goed toen we na een kwartier 10 koetsen tegen kwamen :wow:, die mensen stopte netjes en onze paardjes liepen er met een beetje twijfel en een scheef hoofd netjes langs af. Ondertussen kwam er een legerheli overvliegen wat echt een hels kabaal maakte, maar onze paarden waren echt super braaf.

Nou, lekker verder gereden en na een half uur kwamen we aan bij het water, en we hoorde een motorcrosser. Crossmotors zijn in het hele bos waar wij rijden verboden, maar er zitten er elke week weer in het bos... Nu hoor je die motorcrossers van heel ver weg al, maar we wisten niet waar hij zat. Goed, of een gegeven moment komt hij recht op ons afgereden, waarna wij ons hand op steken om hem te laten stoppen, maar we kregen geen reactie en hij reed gewoon door. Hij pakt het linkse padje, wij zaten op de rechter (deze paden liggen echt 2 meter van elkaar en er zit alleen maar gras tussen). Ondertussen maken we gebaren dat hij moet stoppen maar hij reed nog steeds gewoon door, en kwam in volle vaart langs ons gesjeesd -:(-. De paarden waren, thank GOD super braaf en ze gaven geen kik :wow: +:)+.

Met het hart in ons keel de paarden uitgebreid beloond en gewoon verder gereden, nog steeds langs het water. Draait die idioot op die crossmoter om :r. Ik reed voorop en mijn vriendin schuin achter mij, maar dit keer was er maar een pad, en die crossmotor kwam vanachter op volle vaart WEER op ons af rijden. Ik draai mijn paard om zodat ze kan kijken, en mijn vriendin ook. We konden geen kant op, het pad was maximaal 2 meter breed, mijn paard moest echt ff goed kijken. Weer doen wij onze hand omhoog en roepen 'STOPPEN!!!, Doe normaal man!' Die man scheurt 50 cm voor mij door, roept iets naar mij wat ik niet kon verstaan EN geeft ook nog eens gas bij ook! _-:( En hard!, overal vloog het zand omhoog! Mijn paard had echt even zoiets van, wat gebeurd hier nu??? :wow: Het paard van mijn vriendin was iets meer geschrokken, maar toch waren ze allebei zo ongelooflijk braaf, och wat houd ik van mijn paardje :oo

Ik moet niet weten wat er gebeurd was wanneer de paarden echt op de vlucht waren geslagen... Echt, ik ben zoooo blij dat er niks gebeurd is :oo

Ik heb vandaag de politie gebeld om een melding te maken want ik had het kenteken onthouden, en ik kon de man best goed omschrijven.

Wat doen jullie als je zo iets gebeurd? Is het jullie ooit voor gekomen?

Ik moest dit toch echt even van mij af schrijven, eerst dacht ik dat het wel mee viel, maar ik ben toch wel flink geschrokken :\ :\
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 07-11-16 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:09

Hoop dat ze met nummer bord de man kunnen pakken, motor en rijbewijs innemen en een heel flinke boete geven. En excuses aan jullie moeten maken en verplicht een cursus moet volgn op eigen kosten.

Wat een flapdrol zeg. En heel brave paardjes. Je zou verongelukken

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:20

Dit soort berichten maken mij ook echt super kwaad! Ik hoop dat ze de dader pakken.. Sommige mensen beseffen echt niet hoe een paard kan reageren en hebben geen idee welke risico's er worden genomen met hun gedrag :(

Gelukkig waren jullie paardjes braaf! :)

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 20:20

Ja ik hoop ook dat ze hem kunnen pakken, maar ik betwijfel of ze er iets mee gaan doen. Motorcrossers zijn al langere tijd een groot probleem in het bos, maar tot nu toe is er nog niks aan gebeurd.

Zo'n man zou zelf eens op een paard moeten zitten, maar waarschijnlijk is hij daar te bang voor :D.

Als er echt iets gebeurd is hij toch mooi verder van huis 8)7 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:22

Eerlijk? Ik heb nog nooit problemen met motorcrossers gehad in al de jaren dat ik rij. Degene die ik tegen kom zijn steeds galant en leggen zelfs zonder dat ik erom vraag hun motor stil. Ben blij dat ik nog nooit in zo'n situatie als jij gezeten heb.

Motors zijn op de meeste plaatsen verboden, maar ik ben altijd van mening dat ik geen melding maak van dingen die niet mogen, zo lang dat iedereen respectvol met mekaar om gaat. Honden los, fietsers op wandelpaden, motors of ruiters op plekken waar ze niet mogen komen, voor mij geen probleem als iedereen hoffelijk blijft. We hebben al zoveel regels en beperkingen waar we ons aan moeten houden. Het is intriest dat deze persoon, door zijn gedrag naar jullie toe, een hypotheek legt op het plezier van anderen die daar met hun moto rijden en wel rekening houden met de andere recreanten.

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:24

Bizar he :(:)

Ik heb het jaren terug ook gehad, nog extremer zelfs. Ik was met mijn tweelingzus, we waren toen een jaar of 12-13. We zijn toen een gast met een crossbrommer tegen gekomen die een stuk of 14!! keer terug naar ons is gekomen, voor en achter haar rondjes bleef draaien, op volle snelheid langsreed etc.

De pony werd natuurlijk steeds gekker, mijn zus zat erop en ik liep er met mijn fiets naast. Ik had haar al vast een een touw omdat ze bang was maar nadat hij voor de zoveelste keer langs kwam sprong ze opzij tegen mij aan waarvan ze ook weer schrok en dus vol tegen mijn knie aanschopte.. (waardoor ik met fiets en al omviel) Vervolgens ging ze er met mijn zus erop vandoor een weiland in.

Gelukkig is ze er niet afgevallen, we zijn toen terug gelopen. Mijn fiets wat ook helemaal kapot van die trap, ik liep heel slecht en had super veel last van die knie.. Die gast zal vast trots zijn geweest :r Er stonden zelfs 2-3 volwassen mannen die bij hem hoorde bij te lachen..
De eigenaar van de pony was uiteraard heel kwaad en is nog met een riek in zijn auto (boeren <3 ) het pad in gereden maar helaas was hij er toen natuurlijk al van tussen.

Tot op de dag van vandaag spring ik snel van haar af als we brommers tegen komen. Ik kijk ook haast dwangmatisch steeds om of ik er een aan zie komen want doordat we naast een snelweg rijden hoor ik ze niet goed. Maar gelukkig ben ik nooit meer zo'n idioot tegen gekomen, de meeste zetten zelfs de motor zelf al af dus dat is echt het tegenovergestelde! Het was hier dus gelukkig een heel hoge uitzondering.

Een paar jaar later heb ik het trouwens wel nog met een auto gehad. Die haalde ons expres van achteraf in een bloedvaart in, op een smal zandpad. Toen lag ik er dus wel naast omdat de pony natuurlijk opzij sprong. Aan de hoefafdrukken en bandensporen kon je zien dat hij max. 20 cm van ons af reed.. Iets verderop bleef hij staan maar toen ik opstond reed hij snel weg.

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 20:33

Poeh Melody, daar wordt je ook echt niet gelukkig van :oo :oo

Het is algemeen bekend dat in 'ons' bos heel veel motorcrossers zitten, die ook echt flink overlast veroorzaken. Ik kom vaker motorrijders tegen, maar ze stoppen echt niet allemaal :n

Oh! Op de terugweg kwamen we ook nog een quad tegen die ons tegemoet reed, gelukkig niet hard, en OOK niet stopte :n

De politie heeft aan ons gevraagd om meldingen te maken als er motorrijders zitten, de motorrijders zijn daar gewoon verboden, er zijn zat andere plaatsen waar het wel mag. Ze veroorzaken echt heel veel overlast, en de politie wil ze ook weg hebben daar, maar als de boswachter of de politie ze tegen komen, krijgen ze ze niet te pakken omdat ze te snel zijn.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:36

Wat een debiel zeg! -:(- Heel fijn dat jullie paardjes zo braaf waren en het goed afgelopen is.
Ben het eens met SVRL, maar dit soort mensen verpesten de plezier van alle anderen..
Gelukkig kom ik vaak mensen tegen die wel weten wat ze doen. Maar sommige mensen lijken het gewoon niet te beseffen.
Zo stak ik laats met mn paard over op een heel druk kruispunt. De persoon achter mij vond het allemaal niet snel genoeg gaan, dus die toeterde. Nou heb ik een mega braaf paard, maar voor het zelfde geld schrikt die en rent die de weg op 8)7

Hopelijk wordt er wat mee gedaan en kunnen jullie gauw een beter ritje rijden! :)

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:38

Jee wat een idioten rijden er toch rond! Wat goed dat je het kenteken hebt onthouden. Ik hoop dat de politie het serieus neemt en de eigenaar opspoort. Maar dat is het waarschijnlijk 'foei, niet meer doen' en that's it. Helaas moet er eerst iets goed mis gaan voordat de politie echt iets kan ondernemen tegen dat soort gasten.
Ik moet er ook niks van hebben. Zullen vast ook goede mensen tussen zitten, maar ook hier te veel slechte ervaringen mee.. Een tijdje terug reed er nog een mafketel met zo'n ding op en neer over het veld van de boer naast onze wei.. Onze koudbloeden waar je normaal een kanon naast kan afschieten totaal over de zeik, en wij maar schreeuwen en gebaren om gas terug te nemen en daar weg te gaan.. uiteindelijk ging ie weg en kwam die eikel een paar uur later weer terug om het nog eens over te doen _-:(
Je hoort ze hier in het dorp af en toe van kilometers ver aankomen lawaaien, en dan het liefst op een rustige avond of zondagochtend _-:(

pien_2010

Berichten: 43444
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:42

Dit klinkt als opzet, want hij kwam terug en schreeuwde ook nog. Fijn dat dit goed is gegaan en goed dat je aangifte hebt gedaan.

Ik heb het hier ooit met een Quad gehad. Die rakelings langs ons scheurde in het bosje. Hier rijdt je altijd alleen zonder iemand tegen te komen, dus voor de paarden was dit wel een dingetje.
Ik kende de knul, dus naderhand eventjes een babbeltje met hem gemaakt, door langs zijn huis te gaan. Hij wist echt niet dat je voorzichtig moest doen met paarden. Dus met het spijt me en een bisous (= kus hier) afscheid genomen.
Toen ik hem paar weken later tegen kwam zette hij zelfs zijn motor af. Sommige jongeren denken er gewoon niet bij na.

mirim

Berichten: 4410
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:45

Dit is echt zwaar vervelend maar gelukkig nog goed afgelopen.
Wel wil ik jou en je vriendin meegeven dat de paarden nu braaf gebleven zijn, maar dat het heel goed mogelijk is dat ze bij een volgende brommer of motor of iets wat daar maar op lijkt compleet uit hun dak kunnen gaan.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een visser die een hengel over mijn paards hoofd slingerde.
Hij gaf normaliter geen fluit om vissers, maar vanaf deze keer gaat hij helemaal uit zijn stekker bij het zien van een hengel of iemand langs een sloot.
Zelfs als hij in zijn box staat en op een meter of dertig afstand aan de overkant iemand staat te vissen staat hij rechtovereind in zijn box.
Misschien is het een idee om eerst te kijken hoe de paarden reageren op motorgeluid voordat jullie weer op stap gaan ?

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 20:52

Er moet inderdaad eerst iets goed mis gaan voordat ze er echt iets aan gaan doen, dat vrees ik ook. Onze stal zit aan het bos, je hoort ze bij ons op stal gewoon altijd. Als ik in het bos ga rijden, moet ik er eigenlijk al vanuit gaan dat er motors zitten. Als deze man niet snapte dat hij stil moest gaan staan, is hij echt te dom om te poepen. Mijn moeder heeft ook eens een keer met een motorrijder gesproken (zelfde bos) en hij had gewoon een hekel aan paarden, en gaf daarom gas bij 8)7 8)7 Ik verbaas me echt over de intelligentie van sommige mensen

Anoniem

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:01

Als die motorcrosser zo dicht bij kwam had ik oprecht geprobeerd 'm van z'n motor af te trappen, wat een achterlijke idioot -:(- Ik heb zelf een paard dat enorm bang is voor motoren, dus ik denk dat het bij ons iets anders afgelopen was, moet er niet aan denken, brr...
Wat top dat je het kenteken onthouden hebt, hoop dat de politie hier echt werk van maakt, al helemaal omdat ze daar dus niet eens mogen komen...

Ik rij zelf ook motor, maar maak zelf ook regelmatig mee dat de meeste gewoon asociaal (hard) doorrijden, snap dat echt niet...

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 22:16

Het kenteken onthouden was echt een van de belangrijkste dingen die door mn hoofd ging. Paardje onder controle en kenteken kijken. De eerste keer kon ik hem niet helemaal zien omdat er natuurlijk alleen maar een kenteken op de achterkant zit, en hij van ons af reed, maar de 2e keer keek ik die man recht in zn ogen aan, kon nog net niet vertellen of hij contactlenzen in had. En kon ik het kenteken ook langer zien. Ik heb een fotografisch geheugen, dus ik weet nog precies wat hij aan had, alleen zn gezicht was heel moeilijk omdat hij natuurlijk een helm op had... Ik zal het jullie laten weten of ik nog iets van de politie hoor. Ik bel nu sws elke keer als ik een motor tegenkom/hoor, heb 2 weken geleden ook al aan de telefoon gehangen, wordt nog vaste klant daar :+

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:59

Wat goed dat je het kenteken hebt onthouden en melding hebt gemaakt.
Fijn dat jullie paardjes zo braaf zijn en rustig bleven, het had anders heel anders kunnen aflopen.

Ik hoop dat er strenger op gecontroleerd gaat worden.

Mijn paard is echt heel bang voor motoren en ik denk dat we verongelukt waren als dit ons was overkomen. Die raakt gewoon in totaal blinde paniek.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:12

Gelukkig dat het allemaal is meegevallen. En nu hopen dat de politie er inderdaad wat aan doet. Vaak moet er eerst iemand om het leven komen door zoiets eer er prioriteit aan wordt gegeven.

Wat je allemaal niet meemaakt af en toe. Zo loopt er bij ons in het recreatiegebiedje waar we vaak rijden een groepje mannen van Noord-afrikaanse afkomst met honkbalknuppels. Wachten tot je dicht genoeg bij bent met je paard om vervolgens op een ijzeren prullenbak te slaan. En dan lachen en kijken wat er gebeurt.
Ze lopen er vaker maar je weet nooit precies wanneer natuurlijk. Er is wel aangifte gedaan, maar je hoort er niks van terug.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:19

Jeetje, wat een verhaal TS! Ik krijg er gewoon kippenvel van!
Dat zulke gevoelloze mensen bestaan hè, ik begrijp dat echt niet :n
Gelukkig dat jullie paarden zo ontzettend braaf zijn geweest, anders had het veel slechter af kunnen lopen..

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:21

Tja helaas lijkt het steeds vaker voor te komen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Sowieso een melding maken is echt top. Bij meerdere meldingen kan de politie hier wat aan doen.

Ik heb een paar jaar terug mijn paard voor een brommer gegooid. De beste jongen kwam al vanaf een eind, met een aardig gangetje eraan, al toeterend. Onze eerste reactie was netjes achter elkaar (reden met een groep van 3, 2 naast elkaar voorop, en een wat drukkere achter ons). Hij bleef maar toeteren, en ik was het een beetje zat. Dus hup paard ervoor, en hem er even op aangesproken. Dat 1x toeteren echt wel voldoende was.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:26

Goed gehandeld en fijn dat het goed is afgelopen.
Je moet er niet aan denken wat er allemaal fout kan gaan en dan ook nog door opzet. Of dat je paard angstig blijft voor motoren.
Ik hoop dat ze deze man gevonden krijgen.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:28

Misschien een tip voor mensen die een helmcamera hebben, elke aanzetten wanneer je de openbare ruimte in gaat, dan is er altijd bewijs naast je woorden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:29

Wat schrikken TS! Misschien op stal allemaal elke keer gaan melden als er 1 zit. Dan zijn ze het vast snel zat!

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:33

Wat een randdebielen bestaan er toch op de wereld... Godzijdank hebben jullie zulke brave paarden!
Ik ben benieuwd of jullie er wat van horen.....

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:34

Wat een rotverhaal TS!
Een motorcrosser maar ook andere mensen die gebruik maken van de bospaden en die geen rekening met elkaar willen houden zijn verschrikkelijk.

Hopelijk maak je dit niet vaak meer mee en mocht dit wel zo zijn dan blijft jouw paardje hopelijk net zo braaf.
Knap dat je het kenteken onthouden hebt!

MelissaH1996

Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:44

Jemig, ongelooflijk wat een debielen er op de weg zijn...
Hier ook al meerdere keren meegemaakt helaas, het zij met auto's. Mijn IJslander is ook erg bang van groot verkeer en dingen die plotseling veel lawaai maken, maar zo idioot als ze hier rijden wordt hij ook bang van auto's en zijn we laatst nog over het asfalt gevlogen... Ik heb al wel gemerkt dat sommige mensen zich er gewoon echt niet van bewust zijn, maar een heel groot deel van de mensen wordt gewoon opstandig zodra je gebaart of ze langzamer willen rijden en geven juist gas bij helaas...
Helaas moet ik altijd een stukje langs de weg en uit voorzorg loop ik dat nu altijd naast m'n paard, hem vertrouw ik wel, maar de automobilisten die langs komen scheuren helaas niet. Overigens steek ik altijd even vriendelijk mijn hand op als ze wel rustig langs komen rijden, maar die idioten wordt ik zo pissig van!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:50

Wat een schrik, gelukkig is het goed afgelopen en ongelooflijk goed dat je het kenteken had!!!
Ik heb het jaren terug ook eens gehad. Groep beginners mee naar het bos, komen we bij een stukje zand ook ineens crossers tegen. Die daar ook niet mochten komen. Helft aan de kletter, drie ruiters in het zand en iemand zijn bril kapot. Dikke pret, not....