Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:08

Ken het probleem, maar ik heb het voordeel dat "bekende" motorrijders een blokje om gaan als ze mij en mijn oude paard zagen. Meneer kon op commando trappen en had in zijn tijd behoorlijk wat tikken uitgedeeld. Als ze dan over mij gingen klagen bij de politie was het antwoord standaard; maar waat deden jullie daar dan op het RUITERpad?!

Nu woon ik ergens anders en rij ik minder vaak buiten (vooral omdat het paard het niet ontspannend vind) maar gelukkig hier weinig last van. Zal te maken hebben met het leger wat vlakbij zit :+

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:23

Mijn vriendin en ik hebben iets dergelijks met een trekker gehad. Die kwam echt heel hard ons tegemoet gereden. Wij zwaaiden ook naar hem om zijn aandacht te trekken en om hem vaart te laten minderen. Alleen gooide hij zijn stuur om en reed hij op ons in. Wij liepen beiden naast ons paard (vinden we soms prettig na een lange rit), en onze paarden sprongen opzij deels een greppel in. Gelukkig bleven zij vrij rustig. Aan de andere kant van de weg stond een omheining met prikkeldraad... Je wil er toch niet aan denken......

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:35

Jeetje wat heftig en wat erg dat hij zó terugkwam! Ik was een paar maanden geleden op weg naar mijn wedstrijd, deed dit te paard want het was dichtbij. Toen kwamen er twee choppers langs die extra gas gaven waardoor mijn paard helaas heel erg schrok en ik in rengalop over een 60 weg ging. Op een kruispunt (thankgod, normaal rijdt daar een hoop groot verkeer nu niks) geeft chopper twee gas bij toen hij naast ons reed. Mijn paard sloeg rechtsaf een andere weg in en ik had geen controle over zijn tempo. Vol in paniek scheurde hij door.. dacht echt dat we samen onderuit zouden gaan. Ik riep braaf braaf hoo hoo en toen de motors weg waren kwam hij eindelijk terug in draf. Ik afgestapt, janken. Trillende benen. Paard helemaal okay. Wedstrijd nog gereden en 6e geworden. Melding gemaakt bij het KNHS ivm hun campagne. Niet dat het uitmaakt maar ze willen zulke verhalen graag horen.

Ben zelf nog niet echt over de ervaring heen en weer iets angstiger geworden in het zadel. :-(

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:42

Diep triest zulke verhalen -:(-
TS heel slim dat je het kenteken onthouden hebt, hopelijk maakt de politie er werk van!

Mijn man heeft een zware motor dus mijn paarden zijn daar gelukkig niet bang voor.
Verder ga ik gewoon midden op de weg rijden en juist niet aan de kant totdat verkeer vertraagd.
Op de 1 of andere manier hebben mensen in de gaten dat het bij mij meenes is }:)

Laatst reed ik met mijn paard en mijn muildier daarbij aan de hand ook over de weg en ik bleef steeds midden op rijden tot dat verkeer vertraagde.
Daarna ging ik zoveel mogelijk aan de kant.

Skessa_
Berichten: 10610
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:48

Wat een debielen rijden er toch rond he -O-

Ik zou overigens ook een melding maken bij de boswachter en niet alleen de politie

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:53

Ik heb eerlijk gezegt echt nooit last van crossers.
Vind het zelfs jammer dat ze niet meer in het bos mogen, omdat je nu op heel veel mooie paden niet meer kan komen. Helemaal dicht gegroeid..
Wel echt jammer dat je net zo'n crosser hebt getroffen.
Gelukkig stoppen ze altijd en als ik BOA's in het bos tegen kom houd ik de crossers aan om ze te waarschuwen :+

hoop dat ze de vervelende crosser pakken, wat een hufter!!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:56

Even een stok tussen de wielen of voor ze uit steken... Wat een klootzakken zijn er toch op de wereld, en blijkbaar zonder enig denkvermogen, dat ze niet zelf kunnen inschatten dat ze levensgevaarlijk bezig zijn.

Gelukkig heb ik in mijn buurt vaak heel begripvolle mensen :D

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 17:12

spatter schreef:
Diep triest zulke verhalen -:(-
TS heel slim dat je het kenteken onthouden hebt, hopelijk maakt de politie er werk van!

Mijn man heeft een zware motor dus mijn paarden zijn daar gelukkig niet bang voor.
Verder ga ik gewoon midden op de weg rijden en juist niet aan de kant totdat verkeer vertraagd.
Op de 1 of andere manier hebben mensen in de gaten dat het bij mij meenes is }:)

Laatst reed ik met mijn paard en mijn muildier daarbij aan de hand ook over de weg en ik bleef steeds midden op rijden tot dat verkeer vertraagde.
Daarna ging ik zoveel mogelijk aan de kant.


Ik stond dus ook midden op het pad omdat mijn paard zich half omdraaide, maar deze man reed dus gewoon door 8)7

De boswachter inlichten is ook een goede! Ik ga even op zoek

EDIT:

Ik zie dat er een handhavingsteam in Brabant is, dit staat er op de site:
Zie jij iets wat niet in de haak is? Van stroperij en wildcrossen tot (drugs)afvaldumpingen, maar ook het verwaarlozen van dieren en illegale hennepteelt? Meld dit aub bij het handhavingsteam dat 24 uur per dag en zeven dagen per week op pad is in het Brabantse buitengebied.
Bel met het speciale telefoonnummer 0900 9965 432 (lokaal tarief). De melding gaat direct naar één van de instanties die samenwerken in het handhavingsteam van Brabant.


Zal het nut hebben om nu nog te bellen?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:21

Ik zou daar zeker een belletje aan wagen, vooral omdat je het kenteken weet.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:44

Ook weleens gehad maar dan met quadrijders. We gingen met een groep het bos in en waren aan het opstijgen. Komen er een stuk of wat hardrijdende quadrijders aan die even flink gingen claxonneren. Leuk jo! Gelukkig waren de paardjes braaf en sloeg er geen één op hol. Maar echt leuk ja als er ongelukken gebeuren :(

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 18:02

Ze gaan het doorzetten naar natuurmonumenten, omdat het gebied van hun is. Omdat we met zn 2e waren kan het zijn dat we moeten getuigen, maar daar hoor ik volgende week meer over. Ze gaan er in ieder geval iets mee doen! Ik ben echt zo blij dat ik het kenteken heb gezien, ik heb die meteen opgeslagen in mijn telefoon (ja zo braaf was mijn paard :)) ). Wanneer ik weer meer weet laat ik het horen!

Echt idioot dat eigenlijk zo veel mensen dit ooit mee maken! Snappen mensen dat nou echt niet? Of is het gewoon expres -O- -O-

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:22

In jouw geval lijkt het me expres, maar vaak snappen mensen het niet.
Of ze denken bijvoorbeeld dan hun hond veel beter luistert dan hij daadwerkelijk doet.
Dat kom je ook vaak tegen haha

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 21:52

Donderdag ga ik langs bij het handhavingsteam voor een getuige verklaring. Ik ben blij dat ze het heel serieus oppakken!

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:56

Je hebt groot gelijk, die mafketel.

goodlifexx
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:22

Daarom heb ik altijd een Zweep bij me... Om van die idioten de brommer af te meppen... Geen respect voor zulke mensen

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:37

Je bent net die rotte appel tegengekomen, kan in de auto op de snelweg ook gebeuren en inderdaad op de fiets ook. Hier zijn de motorrijders netjes, eigenlijk nooit problemen. We respecteren elkaar en zijn vriendelijk. Maar in dit geval zou ik ook bellen. Zo agressief en gestoord , dat zal vast niet voor 1 keer zijn dat is zo iemand die dit in de auto ook doet of in het uitgaansleven. Je zult vast niet de eerste zijn die iets meldt. En het is ook een stukje verantwoording dat dergelijke mensen gestopt worden voordat er erger gebeurt. Dus zeker bellen geen twijfel mogelijk. Ik zou ook niet bellen om te klikken dat iemand op een verkeerd pad rijdt dat is in een heel andere categorie vind ik.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:39

Mijn vader is ook motorcrosser en rijdt ook vaak in bossen bij maneges/pensionstallen

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:55

Ik had dit topic al eerder gezien, maar ik vroeg me af hoe het is afgelopen?

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 13:49

Ik ben er vorige week bij het handhavingsteam langs geweest, we hebben besloten om geen procesverbaal op te maken omdat dat best risicovol was voor ons als ruiters. Maar hebben wel samen nagedacht over een oplossing en hoe we het gaan aanpakken. We zijn nu bezig met het monitoren van waar en wanneer de motors zitten om zo hotspots te ontdekken. Er komt binnenkort nog een grote actie, voor de rest zijn ze bezig met een actie voor het voorjaar. Er zitten nu ook minder motoren omdat het winter wordt. Hij vertelde mij dat 80% van de klachten die binnen kwamen over overlast van motoren ging 8)7 Dus wordt vervolgd!

jes_sira

Berichten: 1101
Geregistreerd: 08-10-09
Woonplaats: Randstad, zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:59

Amyyy schreef:
Ik ben er vorige week bij het handhavingsteam langs geweest, we hebben besloten om geen procesverbaal op te maken omdat dat best risicovol was voor ons als ruiters. Maar hebben wel samen nagedacht over een oplossing en hoe we het gaan aanpakken. We zijn nu bezig met het monitoren van waar en wanneer de motors zitten om zo hotspots te ontdekken. Er komt binnenkort nog een grote actie, voor de rest zijn ze bezig met een actie voor het voorjaar. Er zitten nu ook minder motoren omdat het winter wordt. Hij vertelde mij dat 80% van de klachten die binnen kwamen over overlast van motoren ging 8)7 Dus wordt vervolgd!


Dit snap ik niet. Wat is er risicovol voor de ruiters? Dat een aangifte meer van dit gedrag in de hand werkt?
Dan juist moeten ze aan de hoogste boom gehangen worden (gezegde he.) en snel ook!


Motorrijders mogen daar niet komen, je hebt kenteken dus het is bekend wie jullie bewust in gevaar bracht, je was niet alleen dus het is niet alleen jouw woord tegen hem.

Je moet gewoon EISEN voor opname aangifte.

Helemaal mooi, hij rijdt je bijna bewust aan en iedere boerenl,l weet dat paarden reageren op zulk gedrag en welk risico op ernstige ongelukken(zeeeeeer groot) er hangt aan dit soort acties.

Ik snap dit echt niet.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:02

Wat jammer dat jullie er zo'n overlast van hebben :n
Hier gelukkig altijd motorcrossers die netjes stil gaan staan en soms zelfs hun helm en motor afzetten :D
Of ze zien ons en draaien een ander pad op.
Nu gaat t volgende in jouw geval natuurlijk niet op omdat ze er niks hebben te zoeken maar als ik ze tegenkom gebaar ik meestal ook of ze wat zachter willen rijden ipv stoppen tenzij t niet anders kan.

Ik heb juist veel meer last gehad van wielrenners en mountainbikers... die besluiten vlak achter je pas in de bel te hangen ...als ze dat al doen.

Nu heb ik ook wel geluk dat Joker gerust midden op de weg wil lopen als het moet :D En die lange westernteugels zijn ook wel erg handig :D

Babootje

Berichten: 26217
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:20

Amyyy schreef:
Ik ben er vorige week bij het handhavingsteam langs geweest, we hebben besloten om geen procesverbaal op te maken omdat dat best risicovol was voor ons als ruiters.


In de zin van dat ze dan "wraak gaan nemen" o.i.d? Lekkere vrijbrief voor die gasten....

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:29

Kan je geen gopro meekrijgen met cheststrap?
Filmen die hap, op stand by zetten en als je ze hoort in de verte aanzetten.

Anoniem

Re: Bijna aangereden door een motorcrosser, met opzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:18

Geen procesverbaal? Sorry maar hier kan ik niet bij. Wat is de angst? Dat meneer ruiters nog meer lastig valt? Dan weet de politie toch direct wie ze in de kraag moeten vatten. Als het zo'n idioot is moet die zeker aangepakt worden...