GIsteren had ik een bijzonder leuk gesprek met mijn dochter van 13 over je dromen nastreven, bereiken wat je het allerliefste wil en dat veel heel veel mogelijk is, hoe lang de weg ook is, ik geloof in doorzetten en je passie volgen.
Gistern liep ik ook naar de wei... Mijn wei... Naar de kudde, mijn kudde.
Als klein kind had ik maar 1 wens , een eigen paard, het woordje na papa en mama was paard, op mijn tweede zat ik op de kermis op een paard, op mijn 5e mocht ik mee op buitenrit op een paard, sinterklaas, verjaardagen bovenaan op het lijstje, ik verslond films en boeken als het maar ging over Paard paard paard.
heb geduld zeiden mijn ouders, je krijgt van ons geen paard. Het is zoveel werk en wij hebben er geen verstand van, als je ouder bent kun je mischien ooit nog weleens je eigen paard kopen.
Op mijn 7e Gaven ze mij wel mijn grote wens.., ik mocht op paardrijles. Iedere week was ik op de manege te vinden, las ik alle penny's, ging ik op ponykamp en droomde ik nog steeds van een eigen paard. Toen kwamen de verzorgponies en bijrijdpaarden, heel veel genieten, veel
Alleen onderweg de bossen in, veel genoten en geleerd totdat ik ging studeren.. Paardloos...
Maar het bleef kriebelen en toen ik klaar was met studeren, naar buitenland ging en af en toe buitenritjes ging maken, werd de drang weer groter. MIjn kinderen kwamen en ik wilde echt iets voor mezelf naast werk, huishouden en zorgen...
All snel vond ik een fantastisch paard om op te rijden. Mijn hernia en tijdgebrek trotserend was ik weer back into...paard, een bijzonder paard, wat alle jeugdherinneringen weer bovenhaalde, heerlijke bosritten en alleen samen onderweg, dit mocht eeuwig duren... Totdat ook dit paard weer werd verkocht en ik ook weer voor de zoveelste keer verdriet had van het moeten afscheid nemen van een paard van een ander.
Toen besloot ik om te doen, waar ik altijd van had gedroomd.... Een eigen paard. Op mijn 31e kocht ik mijn eigen paard.
Nu zijn we 12 jaar later en staan er 6 paarden in de wei, organiseer ik buitenritten voor andere mensen om te kunnen genieten van de paarden, de bossen en het gevoel wat ik in mijn jeugd altijd heb ervaren. Voor kinderen die geen eigen paard hebben, voor volwassenen die weer het paardrijden willen oppakken, voor iedereen die datzelfde gevoel deelt.
Ik ben meer dan trots. Mijn ouders waren er afgelopen week bij toen mijn twee laatste aanwinsten arriveerden; ja, het klopt wat ze zeiden, het is keihard werken, maar daarmee kun je ook je eigen dromen waarmaken.
Mijn dochter heeft zo haar eigen passies.. Hoop dat ze meekrijgt dat hard werken en doorzetten, geloven in dat wat je wil.. Je ook echt zelf bereiken kan.