Als jeugddromen uitkomen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Als jeugddromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 07:38

Afbeelding

GIsteren had ik een bijzonder leuk gesprek met mijn dochter van 13 over je dromen nastreven, bereiken wat je het allerliefste wil en dat veel heel veel mogelijk is, hoe lang de weg ook is, ik geloof in doorzetten en je passie volgen.
Gistern liep ik ook naar de wei... Mijn wei... Naar de kudde, mijn kudde.

Als klein kind had ik maar 1 wens , een eigen paard, het woordje na papa en mama was paard, op mijn tweede zat ik op de kermis op een paard, op mijn 5e mocht ik mee op buitenrit op een paard, sinterklaas, verjaardagen bovenaan op het lijstje, ik verslond films en boeken als het maar ging over Paard paard paard.

heb geduld zeiden mijn ouders, je krijgt van ons geen paard. Het is zoveel werk en wij hebben er geen verstand van, als je ouder bent kun je mischien ooit nog weleens je eigen paard kopen.

Op mijn 7e Gaven ze mij wel mijn grote wens.., ik mocht op paardrijles. Iedere week was ik op de manege te vinden, las ik alle penny's, ging ik op ponykamp en droomde ik nog steeds van een eigen paard. Toen kwamen de verzorgponies en bijrijdpaarden, heel veel genieten, veel
Alleen onderweg de bossen in, veel genoten en geleerd totdat ik ging studeren.. Paardloos...

Maar het bleef kriebelen en toen ik klaar was met studeren, naar buitenland ging en af en toe buitenritjes ging maken, werd de drang weer groter. MIjn kinderen kwamen en ik wilde echt iets voor mezelf naast werk, huishouden en zorgen...

All snel vond ik een fantastisch paard om op te rijden. Mijn hernia en tijdgebrek trotserend was ik weer back into...paard, een bijzonder paard, wat alle jeugdherinneringen weer bovenhaalde, heerlijke bosritten en alleen samen onderweg, dit mocht eeuwig duren... Totdat ook dit paard weer werd verkocht en ik ook weer voor de zoveelste keer verdriet had van het moeten afscheid nemen van een paard van een ander.

Toen besloot ik om te doen, waar ik altijd van had gedroomd.... Een eigen paard. Op mijn 31e kocht ik mijn eigen paard.

Nu zijn we 12 jaar later en staan er 6 paarden in de wei, organiseer ik buitenritten voor andere mensen om te kunnen genieten van de paarden, de bossen en het gevoel wat ik in mijn jeugd altijd heb ervaren. Voor kinderen die geen eigen paard hebben, voor volwassenen die weer het paardrijden willen oppakken, voor iedereen die datzelfde gevoel deelt.

Ik ben meer dan trots. Mijn ouders waren er afgelopen week bij toen mijn twee laatste aanwinsten arriveerden; ja, het klopt wat ze zeiden, het is keihard werken, maar daarmee kun je ook je eigen dromen waarmaken.

Mijn dochter heeft zo haar eigen passies.. Hoop dat ze meekrijgt dat hard werken en doorzetten, geloven in dat wat je wil.. Je ook echt zelf bereiken kan.

Marow

Re: Als jeugddromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 07:47

Wat een prachtig verhaal!
Ja dat klopt, altijd je dromen volgen...

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 07:48

mooie topic, herken dit heel erg. ben nog even jonger ( 25 ) maar mijn ouders zeiden het zelde als je wat wil moet je er voor werken. ik kreeg op mijn 17e een paard van iemand die er van af moest. had daar geen klik mee en heb die na anderhalf jaar verkocht op mijn 19e kwam mijn topper van nu en heb er inmiddels een pony bij. ze staan bij me buren maar doe alles zelf. voor het werk na het werk en tussendoor. je staat er mee op en gaat er mee naar bed. zou niet anders willen behalve dan dat ze echt thuis staan. mijn moeder zei laatst ik heb respect voor hoe je dit allemaal voor elkaar bokst. dat ben ik zelf ook. geniet er ieder moment van de dag van. :)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 08:20

Fijn dat dat voor jou ook zo is! het is idd heel veel werk, sta er mee op, ga ermee naar bed en ook soms snachts lig ik er weleens van wakker van en heel soms denk ik weleens whaaaa, waar ben ik aan begonnen na de zoveelste uitbraakpoging, al poep scheppend in de kou en regen. Maar toch.. Blijft het geweldig om het iedere dag weer te doen. Ben benieuwd of dit voor meer mensen ook herkenbaar is, (niet alllen op
Paardengebied hoor)

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:23

Mooi verhaal!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:38

zo herken baar en idd oude liefde vergaat niet! ;)

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:07

Mooi verhaal!

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:30

Grappig, zou mijn verhaal kunnen zijn!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:57

Mooi geschreven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:44

Prachtig verhaal!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:31

Inderdaad. Heel mooi dat je dat je dochter meegeeft.. En haar niet zomaar alles geeft waar ze 1 keer om roept.
Natuurlijk wil je het allerbeste voor je kids, maar ze moeten ook leren en hun verantwoordelijkheden kunnen nemen. In eigenlijk alle hobbies.

Ik had een zelfde verhaal als jij, ook zeuren of ik op paardrijles mocht (Was toen 7, mam vond me te jong) ging telkens mee met mn nichtje die 1,5 jaar ouder was. Op mn 8e (bijna 9) was het zover, ik mocht rijden. Eerste les meteen paard op mn teen. Mn moeder dacht dat is gelijk de laatste keer. Maar nee, na 10 jaar manegelessen, volgde 6 jaar bijrijpaarden/verzorgpaarden en heel veel ervaring en verantwoordelijkheden en zorgen als paarden gewond of niet lekker waren. Ook een jaar elke dag de volledige zorg over twee paarden gehad. Van dierenarts afspraken tot tweemaal daags voeren en dekens op en af doen, mesten. noem maar op.

Daarna tijdens mijn studie (ik was toen 22) ontwierp ik samen met twee anderen een instrument voor ouderen met depressieve symptomen in de zorg.. dit instrument hebben we toen de rechten van verkocht, en daardoor had ik ineens een flinke financiele meevaller waarvan ik besloot, na wederom goedkeuring vragen van mijn moeder, mijn eerste paard te kopen. Het was een jonkie, en dat meost ook want ik moest nog 2 jaar studeren en een baan vinden. Geld had ik wel, en ik werkte veel. Maar tijd had ik nog niet, vandaar dat ik graag een jong ding wilde dat eerst lekker de opfok in kon. Zo gezegd zo gedaan, 1 veulen viel me direct op in een kudde van 10. gaan kijken bij die beste handelaar en verkocht was ik. Was altijd beetje anti handelaar maar deze man had MIJN paard. Nogmaals wezen kijken en toen nogmaals afgesproken voor tekenen van contracten ed.
En op mijn 22e had ik ineens mijn eigen dier. Ik kan niet wachten tot hij groot en oud genoeg is om samen aan het werk te gaan!