Blinde [***]'s hoefsmidtraumavooruitgang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:15

Of zoiets :Y) :))

In het verleden diverse topics gehad over zijn hoeven/hoefsmidtrauma. Hij was (is) zo ontzettend bang, zelfs hoeven krabben ging in het begin totaal niet. Als ik nog maar naar zijn been keek schoot hij al in de stress :P

Diverse keren gedacht dat het nooit zou lukken, alles was een probleem (ook geluiden en geuren) en dat hij blind is geworden hielp er natuurlijk ook niet aan. Maar kijk, niet opgeven en rustig verderwerken brengt je nog eens ergens. De bekapper vindt hij nog steeds maar zo-zo maar ook dat begint te beteren. En verder wordt hij steeds stoerder en doen we steeds moeilijkere dingen.

Heb van mijn geweldige bekapper een mini-hoofjack te leen gekregen om te oefenen, en oefenen gaan we doen! Even een terugval gehad met zijn ziek zijn, maar vanaf nu gaan we er tegenaan en ik wilde zijn vooruitgang weer even met jullie delen :)

Eerste kennismaking..


Afbeelding
Afbeelding

En vandaag een stapje verder. Gisteren is de bekapper geweest, hij had 2 scheuren waar waarschijnlijk een schimmel in zit, dus dat is goed open gemaakt en mag ik nu verzorgen, ideaal :+ Daarom filmpje 1 met een kwastje.




En dan nog even voor de show met de rasp erover, want dat kan blijkbaar ook gewoon 8-) (was een testje)



Heerlijk ook hoe rustig hij blijft als zijn voet er vanaf schuift <3


Het lijkt misschien niet veel maar als je een tijd geleden nog maar zijn voet iets naar voor haalde schoot hij al in de achteruit, laat staan dat je zijn voet op zo'n hoefsmidding zou kunnen zetten ;) Dus ik vind het enorm! En ben echt trots op mijn poonie :D

lies_sparkle

Berichten: 6130
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:53

Goed dat je zo liefdevol doorzet :)

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:20

Wat super, dat geduld dat je met hem hebt!

Weet je toevallig ook waar je dat hoefblok kan kopen, dat is exact wat ik zoek, zo laag voor mijn ukkies! :)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:24

Wat goed zeg! Super van Boke en van jou!

Anoniem

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:24

Dank jullie :) Ben blij dat er ook duidelijk vooruitgang in zit, langzaam, maar hij is er wel. Kan nu veel meer van hem vragen om te proberen zonder dat hij meteen in de stress schiet, en dat is echt fijn dat vertrouwen :)

@ Odette_ : waar weet ik niet, het is een mini-hoofjack. Moet je even op internet rondkijken. Zou best duur zijn, maarja, heb je wel voor de rest van je leven neem ik aan ;)

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:07

Nou hartstikke knap hoor; succes +:)+

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:11


Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:43

In duitsland over de grens zijn de hoof jacks goedkoper ! (online)

En diep respect hoe jij bezig bent met hem ! volg je altijd als ik topic's voorbij zie komen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:29

Dank jullie allemaal voor de fijne reacties! :) Ben ook zeker trots op hem :j

Heb inderdaad ook al gehoord dat duitsland op dat gebied wat handiger is :j Maar heb zelf nog niet gezocht dus geen idee qua sites ofzo :Y)

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:34


Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:16

Jup. Maar met veel pech betaal je je scheel aan invoer rechten.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:26

Ik zie geen trauma? :o?

Just kidding... Wat gaan jullie goed! Die snoepjes doen wonderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:08

Is ook geen trauma, we doen maar alsof :Y) [***] kan ook goed toneel spelen, de bekapper trapt er elke keer in :j

:')

Je zou het haast gaan denken als je mij dit ziet doen de dag nadat het duidelijk onmogelijk was om zijn been ook maar 5 centimeter naar voor te doen... wat een kracht heeft die pony dan zeg := Maarja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit zullen we maar zeggen :Y)

Ben wel heel trots dat hij mij dat vertrouwen geeft om zo'n dingen met hem te ondernemen. Dat hij na een paar keer dan zoveel vertrouwen heeft dat hij met heel het ding gaat rondgooien nemen we er dan maar bij _O-

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:16

Ik volg altijd stilletjes je topics maar echt respect met hoe jij omgaat met dit paardje :j

Spoiler:
jij had toch twee paarden?

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:24

Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Bloed, zweet en tranen worden beloond! Toppers +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:42

Dat bloed viel gelukkig wel mee.. blauwe plekken daarentegen.. := En zweet en tranen kan ik van meespreken ja :') Thanks :D

Jij ook bedankt F_inley :)
Ik heb er inderdaad 2 :j De andere is wat minder complex... alhoewel... :+

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Blinde Boke's hoefsmidtraumavooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:13

Had inmiddels zitten zoeken idd hihi dacht al heb toch niet gemist dat er iets is gebeurt met een van de twee :o