Paard verkocht. dood, en aanstaande dinsdag opzoeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Paard verkocht. dood, en aanstaande dinsdag opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 00:18

Bizarre titel. Dat klopt.
Maar ik wil jullie dit bizarre verhaal vertellen.
Afbeelding
In 2012 moest ik mijn nrps ruin verkopen. Dat was geen pretje. Ik had veel meegemaakt met hem.
En het was mijn alles! Mijn maatje en mijn uitlaatklep.
De aandacht en de beweging kon ik hem niet geven door verschillende reden.
En uiteindelijk had ik ervoor gekozen om hem een betere plek te geven.
Dus gekozen voor de verkoop.

Hij was verkocht en we hielden wat contact.
Ik had er vrede mee maar ergens ook helemaal niet. Ze sprongen met hem en het ging allemaal zijn gangetje. Wel was hij wat klierig en soms te actief.
Je kent t wel uiteindelijk hoor je niks meer of soms iets maar een beetje vaag. Dat gebeurde ook.
Hij was alweer naar een andere stal verhuisd en iemand anders deed m ook.
En uiteindelijk was t contact dood gelopen.

Tot ik een prive bericht kreeg op fb van een kennis. Die had m zien staan bij een handelaar op de site.
Ik gekeken. En verdomd! daar stond hij dan.
Iedere dag op die site gekeken of hij er nog stond.
Na een week of 2 was hij van die site verdwenen. Hij had dus een nieuwe eigenaar. Toch ga je gekke dingen denken. Zal die in nederland zijn of op transport??

Via via ontving ik een bericht van iemand die gegoogled had en bij mij uit kwam.
Zij had hem gekocht. We spraken elkaar veel. Kreeg fotos waar hij echt happy op te zien was.
En hij stond aan huis met nog wat andere paardjes. Beter kon hij het niet hebben!
Die zomer ging t contact ook verwateren. Maar ik was er nu wel tevreden mee. Vond t ook wel tijd om het af te sluiten en het lekker zo te laten.
Nadat ik vakantie had gehad kon ik mijn gedachte nergens anders opzetten dan op hem.
Ik heb op mijn computer fotos en filmpjes zitten bekijken en overal waar ik maar even stil zat dacht ik weer aan hem.

Ik heb toen toch contact gezocht via de app met de eigenaar.Ik was van fb afgegooid bleek. T zat me niet lekker. Ik kreeg steeds geen antwoord.Dus heb het na een week nogmaals gevraagd of ik asjeblieft mocht weten hoe het met m was.
"hij is dood nou goed?!" kreeg ik..
Plotseling dood gevonden in zijn stal. Waarschijnlijk een hartaanval. Vertelde ze.
Ik geloofde het. Hij was al wat op leeftijd en altijd erg druk. Kan allemaal.
Tuurlijk ik was er kapot van. Ik ging door de grond. Hoefde een week lang bijna niks. Eten ging niet lekker. Had nergens zin in.. Echt heel vervelend..

Maar uiteindelijk moest ik er vrede mee hebben.
Ik had toen dit topic geschreven om het op papier te hebben en het af te sluiten.
Als ik het lees krijg ik spontaan de tranen.
Merry98 @ [IM] Dag lieve vriend
Afbeelding
En nu.. :Y)
Komt t aller gekste van het hele verhaal.

Sochtends op 07-02-2015 ontving ik een pb op bokt.
Met daarin de tekst of ik cwint kende.. Met de afstamming en hoogte etc. en dat ie bruin is.
Ik was echt net wakker. En moest nogmaals lezen. Ik mijn vriend wakker geschud.
Goed in mijn ogen gevreven. Het stond er echt!!
Meteen terug gepbt. En de eerste foto werd gestuurd.
HET IS M!! *\o/*

Mijn dag kon niet stuk!! Zo gelukkig!
Vanaf die dag heb ik veel contact met die meiden waar hij staat.(in belgie) Ben meteen uitgenodigd om langs te komen.
Er word met hem gesprongen, gek gedaan , buiten gereden , wedstrijdje springen en noem het maar op. Hij is enorm vrolijk.
Het is onwerkelijk. Ik weet ook nog niet hoe dit dinsdag allemaal gaat worden als ik hem weer zie.
Hoe het zal zijn als hij me hoort. En hoe het bij mij voelt als ik hem hoor hinniken of weer gek zie doen.
Ongelofelijk!
De camera's liggen in de lader zodat dat niet vergeten kan worden.
Grote geheugenkaart erin zodat ik zoveel mogelijk fotos kan maken. :o

Ik hou jullie op de hoogte!
Dinsdag ga ik hem opzoeken

Afbeelding

Maureen95

Re: Paard verkocht. dood, en aanstaande dinsdag opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:23

Jeetje wat een bizar verhaal maar wat gaaf dat je hem weer bent tegengekomen. Laat je het weten hoe het was?

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:24

Wow super! Veel plezier dinsdag! Fijn dat je hem toch nog kan opzoeken en dat hij het nu zo goed heeft :D

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:26

Wat een apart verhaal. Toch fijn om je vriendje weer te zien levend en wel lijkt me.

Veel plezier dinsdag :)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 00:27

jazeker! ik ga jullie zeker laten weten hoe het was!
Vond dit wel een verhaal om met meerdere te delen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:29

Wat een bizar verhaal? Dus hij heeft helemaal nooit bij die persoon gestaan, of begrijp ik dat nu verkeerd? Wel heel fijn dat het uiteindelijk toch nog heel anders is uitgedraaid! :)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:29

Wat een bizar verhaal... Jammer zeg dat mensen zo moeilijk doen als de oude eigenaar eens naar dr oude paard vraagt.. Maar veel plezier dinsdag en geniet ervan dat je nog even van hem mag genieten!!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:31

Wat een bizar verhaal zeg! Leuk dat je je paardje nu weer kan bezoeken! :D

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:31

Wat een aparte vorige eigenaar dan, wie zegt er nu zomaar dat een paard dood is..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:44

wat een vreemd en bizar verhaal.

Maar heel fijn dat je hem dinsdag op gaat zoeken, geniet ervan!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:48

_Zoe schreef:
Wat een aparte vorige eigenaar dan, wie zegt er nu zomaar dat een paard dood is..

Helaas, maar die idioten bestaan. Zelf ook mee gemaakt. Helaas niet zulk mooi einde aan het verhaal als TS.

Ts, heel veel plezier dinsdag.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 00:49

Snollygoster schreef:
Wat een bizar verhaal? Dus hij heeft helemaal nooit bij die persoon gestaan, of begrijp ik dat nu verkeerd? Wel heel fijn dat het uiteindelijk toch nog heel anders is uitgedraaid! :)

ja ik snap dat je m niet helemaal snapt

Ik ben zijn 3e eigenaar na de fokker.
Hij is van mij naar een andere eigenaar gegaan
van die beetje naar jan en alleman maar nog wel van hun.
toen naar de handelaar
Van de handelaar naar de persoon die m aan mij uiteindelijk dood verklaarde
En toen is die weer bij een handelaar terrecht gekomen
via een paardenmarkt is hij uiteindelijk bij de huidige eigenaar gekomen.

Te ernstig voor woorden. Dat een paard zo vaak heen en weer moet.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 00:50

dank jullie! ik hou jullie op de hoogte

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 01:26

Nou zeg, waarom zou zo'n eigenaar nou tegen jou liegen, over de dood van het paard?! Misschien schaamde ze zich dat ze het paard had doorverkocht. Of wilde ze snel van je af zijn (ook van FB afgegooid, blijkbaar).
Ik vind dat best respectloos.

Maar ontzettend fijn dat het paard goed terecht is gekomen! Wat een mooi koppie, trouwens :) Veel plezier straks in België!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 01:36

Wat fijn voor je dat je hem toch weer kunt opzoeken. Kan me voorstellen dat je niet wist wat je zag. Rare leugen ook. Veel plezier!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 02:41

melanie0906 schreef:
Wat een bizar verhaal... Jammer zeg dat mensen zo moeilijk doen als de oude eigenaar eens naar dr oude paard vraagt.. Maar veel plezier dinsdag en geniet ervan dat je nog even van hem mag genieten!!

Ik zou niet zeggen dat hij dood is als dat niet zo is maar ik zou ook niet enthousiast zijn over oude eigenaren die vanalles willen. :) ik koop een paard geen paard+ ex-eigenaar.

Ben wel blij voor TS dat deze huidige eigenaren er geen moeite mee hebben. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 04:20

Maar dan zeg je toch het gaat goed met hem, stuurt eventueel een foto en klaar.
Mocht een ex eigenaar (niet ts) daarop drammen om bij wijze van elke maand te komen kijken of elke dag nieuwe informatie te willen kun je gewoon eerlijk aangeven dat niet te willen.
Waarom iemand pijn doen met zeggen dat een paard dood is?
Rare mensen bestaan er toch.

Maar fijn dat jij hem weer terug gevonden hebt.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 06:24

Ayasha schreef:
Ik zou niet zeggen dat hij dood is als dat niet zo is maar ik zou ook niet enthousiast zijn over oude eigenaren die vanalles willen. :) ik koop een paard geen paard+ ex-eigenaar.

Dat kan ik wel begrijpen, maar je kan dat ook op een normale manier duidelijk maken toch? Zeggen dat het paard dood is om er maar vanaf te zijn vind ik echt heel onvolwassen.

Hier mag de ex-eigenaar trouwens komen wanneer ze daar behoefte aan heeft. Dan laat ze wat weten, en spreken we af wanneer ze komt. In de praktijk is dat zo'n 2x per jaar, dat vind ik nou persoonlijk eigenlijk niet teveel gevraagd. Soms rijdt ze even of gaan we wandelen, maar wel altijd onder mijn toezicht.
De ex-eigenaren van mijn andere pony vragen af en toe eens hoe het gaat, dan stuur ik een foto en een kort verslagje :)

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 06:26

Kan het niet zijn dat die oude eigenaar echt denkt dat het paard dood is? Wie weet wat er gebeurd is, afgekeurd door verzekering en naar de slacht, maar door de achterdeur weer verder? Die dingen gebeuren toch ook? Misschien dat ze het er heel moeilijk mee had en daarom zo reageerde?
Geen idee hoor, ik opper maar wat..

In ieder geval.. Wat ontzettend fijn dat hem terug hebt gevonden! Heel veel plezier dinsdag :)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 06:34

Gaaf dat je hem weer kan opzoeken, ik wil je alleen wel 1 ding vertellen, herkennen doen ze je niet echt meer.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 06:43

Wat sta je ineens raar te kijken als je eerst door krijgt dat die dood is en dan weer springlevend.
Ben benieuwd naar de foto's van dinsdag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:04

dames k zeg toch dat ik niet zou zeggen dat ie dood is als dat niet zo is maar mijn reactie was op de algemene "jammer dat mensen zo moeilijk doen als..." :)
Ik begrijp nl. wel dat mensen daar wel eens moeilijk om doen. Zeggen dat ie dood is als dat niet zo is gaat wat te ver maar goed. Dat zal ook eerder uitzonderlijk zijn, een situatie als deze.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:22

Oh, wat zul jij blij zijn!!

Heb iets vergelijkbaars meegemaakt (paard was niet verkocht, stond door omstandigheden bij iemand anders, en is daar gestorven. Ik zag haar bericht op facebook, daarna heeft ze me geblokt en reageerde nergens meer op). Helaas niet zo'n mooi einde als bij jou.

En natuurlijk herkent jouw paard jou, maar misschien zal hij het niet laten merken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:32

Ayasha schreef:
dames k zeg toch dat ik niet zou zeggen dat ie dood is als dat niet zo is maar mijn reactie was op de algemene "jammer dat mensen zo moeilijk doen als..." :)
Ik begrijp nl. wel dat mensen daar wel eens moeilijk om doen. Zeggen dat ie dood is als dat niet zo is gaat wat te ver maar goed. Dat zal ook eerder uitzonderlijk zijn, een situatie als deze.

Ik snap jouw redenatie wel, ik zou er ook niet op zitten te wachten dat een oude eigenaar contact blijft zoeken. Op een gegeven moment is het klaar en gezien het verhaal vermoed ik dat TS meer dan eens contact zoekt om na te vragen hoe het met het paard gaat. Niet iedereen is hier van gedient.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:35

zanakuzies schreef:
Gaaf dat je hem weer kan opzoeken, ik wil je alleen wel 1 ding vertellen, herkennen doen ze je niet echt meer.

Mocht je willen
ik wed van wel!

Veel plezier dinsdag

Edit:
ik weet het zeker omdat ik zoiets heb mee gemaakt maar toen zat er 5 jaar tussen dat ze elkaar niet hebben gezien