Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 15:59

Deze week, 10 jaar geleden, begint dit verhaal. :D De dag dat wij een Haflinger kochten om een rondje mee te mennen door het bos op zondag. >;)

Eens in je leven kom je zo’n paard tegen (gelukkig maar). :(:) Een paard dat mensen raakt met haar humor. Een paard dat zo lief kan kijken, terwijl ze je rustig in de maling neemt. Een paard, dat je soms het liefst achter het behang wilt plakken. Maar ook een paard, waar je elke dag zo van geniet.

Afbeelding

Janouk bleek zo heel anders te zijn in de omgang dan de andere paarden. Een paard met zo’n uitgesproken mening dat je haar gedachten kan lezen. Telkens haalt ze streken uit, die ik totaal niet zie aankomen. :list:

Janouk blijkt een uitgebreide gebruiksaanwijzing te hebben of te wel het Boek van Janouk.

De afgelopen 10 jaar heb ik geblogd over mijn avonturen met Janouk op het Haflingerforum en op Bokt. Ik schreef over mijn pogingen om Janouk te trainen, maar uiteindelijk bleek het Janouk te zijn die mij trainde.
Op het Haflingerforum verzonnen zij haar bijnaam: Her Royal Badness: een Koningin in het bedenken van grappen.

Ik kreeg veel positieve reacties op mijn verhalen. :)) Twee opmerkingen kreeg ik wel het meest: je moet een boek schrijven over jouw avonturen met Janouk en ik heb beeld bij jouw verhalen. Vooral Mando en Eva1969 op Bokt bleven vragen (zeuren) om een Boek van Janouk. (dus hun schuld)

EVA
Afbeelding

Mando: Janouk wil best voorlezen uit eigen werk
Afbeelding


Steeds vaker droomde ik over het schrijven van een echt Boek over Janouk. Maar het zou nog mooier zijn, als er echt beeld bij zou zijn: tekeningen van Janouk, waarin haar komische maar o zo stoute talent naar voren komt.

Op een dag in de sauna met mijn nichtje Jacqueline vertelde ik over haar droom: over het Boek van Janouk met cartoonachtige tekeningen van Janouk. Jacqueline had beeld en zegt: Laat mij de tekeningen maken: ik heb me ingeschreven voor een cursus cartoon tekenen en dit zou een geweldig onderwerp zijn.

Overleggen met zijn drieën wat er wel en niet in het boek mag 8)7
Afbeelding

En daar in de sauna werd “de droom een plan”: een Boek van Janouk geschreven, getekend en uitgegeven door de nichtjes.

Na 10 jaar is het nu zover: de droom is een echt boek geworden: Het Boek van Janouk.

Vandaag heeft mijn moeder mij het eerste exemplaar uitgereikt tijdens de boekpresentatie in het bijzijn van onze hoofdrolspeelster Her Royal Badness.

Afbeelding


Daarna konden de gasten met het Boek en Janouk op de foto te gaan voor Brooke Hospital voor een donatie voor medische hulp aan paarden en ezels in de derde wereld, die het niet zo getroffen hebben als Janouk. http://www.brooke.nl : opbrengst van de foto sessie met Janouk : 80 euro

Mijn nichtje, Janouk, ik en Spreekstalmeester Eric Hart: die de boekpresentatie briljant gepresenteerd heeft.

Afbeelding


Vandaag is de verkoop van start gegaan op de website http://www.boekvanjanouk.nl
Mijn zoon heeft de website gemaakt: dus een echt familie project.

Ik ben zo super benieuwd wat de lezers vinden van het Boek van Janouk. En eigenlijk ook wel heel zenuwachtig. :o

Afbeelding

En of er een deel 2 komt…………………..dat hangt van de reacties af. Aan Janouk zal het niet liggen, die zorgt dagelijks voor nieuwe inspiratie. *\%/*


Afbeelding

Even de gasten uitzwaaien
Afbeelding


Janouk zou Janouk niet zijn, als ze niet zou laten merken dat ze het zat is al dat poseren.
Ze wil naar huis :Z
Afbeelding


Janouk heeft nu een eigen facebookpagina http://www.facebook.com/boekvanjanouk
en eigen site http://www.boekvanjanouk.nl

Voor diegene die Janouk niet kennen:
Janouk is een Haflinger merrie uit 1998. Vader Wreker van de Milt Moeder Jenny Broersema’s Reed. 1e premie merrie met Sportpredicaat A.
Inmiddels is komt Janouk uit in de klasse ZZ dressuur mennen en ZZ vaardigheid mennen met mijn man. Ik kom met Janouk uit in de klasse L1 dressuur onder het zadel en mijn nichtje van 8 start Janouk in de klasse AA Bixie dressuur onder het zadel.

Afbeelding

Afbeelding

patricia6
Berichten: 185
Geregistreerd: 18-07-10

Re: Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:07

hoi ik vind de verhalen briljant en de tekeningen zijn ook hilarisch. Was gisteren ook bij de boek presentatie. Was zo leuk gedaan. groeten Patricia

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:09

Leuk! Had al foto's bij esmee op fb en in whatsapp langs zien komen! Geweldig, zoveel mensen denken vaak hier kan ik wel een boek over schrijven en jij doet het gewoon! Ik zeg op naar deel 2 *\o/*

Edit wat ook grappig is is dat wij 2 voormalige wedstrijdpaarden van Erik op stal hebben lopen.
Laatst bijgewerkt door saskiaojan op 10-11-14 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzie99

Berichten: 924
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:10

Mooie haflinger zeg! Ze ziet er nog een fris en jong uit :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:14

Wat geweldig! Je ziet gewoon aan de blik in haar ogen dat het een intelligent paard. Er zijn mensen die over de omgang met paarden zeggen dat je gewoon de slimste moet zijn, maar met sommige paarden is dat nog best een hele toer! :D

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:16

Wat geweldig leuk zeg, gefeliciteerd met het resultaat! Janouk zal best wel een beeje trots zijn :-)
Laatst bijgewerkt door picobello op 10-11-14 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

countrygirl

Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:17

We volgen Her Royal Badness al een poosje... maar ik moet even SMELTEN bij die laatste foto hoor!
Aan Hafjes trouwens geen gebrek hier in Portugal, onze vrienden hebben er zelfs 3!

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:19

HRB eindelijk in boekvorm. Geweldige dame is het!

Heel veel succes!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:20

Een eigen boekje, wat leuk :)

Moet eerlijk zeggen dat ik de verhalen niet ken (sorry) maar kan me er heel wat bij voorstellen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:23

Heel erg gaaf dat er nu een boek met de avonturen van 'Her Royal Badness' is!

Ik zal 'm gauw bestellen!

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:24

Wat gaaf zeg! Ik ga je og eigenlijk Janouk volgen op FB :j

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:28

Wat gaaf zeg je eigen boek!

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:31

Waah dat meen je niet!!
Wat gaaf! Ga zo gelijk door naar jullie website.

Gefeliciteerd met je boek :)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:36

Wat bijzonder!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 16:43

Bedankt allemaal. _/-\o_

Het is zo'n apart moment als de boeken van de drukker komen en je het boek in je handen krijgt. :o

Dan wordt je droom ineens tastbaar. Heel vreemd.
Want zolang je in pdf op de computer werkt, is het nog zo virtueel. Maar als je een echt boek in handen hebt, full color. haha dat is prachtig.

De foto's van de boekpresentatie zijn gemaakt door Bokker Quartel.

Een echte mini bokt samenwerking dus

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:06

Geweldig geschreven. Ben heel benieuwd naar je boek.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:18

Ooo waren er nog zoveel bokkers. ..
Heeft dit blondje weer gemist hè haha wat dat betreft pas ik prima naast janouk haha.

Iedereen maar denken dat ze leest uit eigen werk. ...
Nee hoor het is en echte haflinger. ... voor n wortel wil in best mijn neus in een boek verstoppen haha.

Het was erg leuk om erbij te zijn vond het echt een eer.....
En nee. .. ik ben onschuldig. .... het volgende boek wordt gewoon janouk & friends. ... Haha

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:30

Je verslag is al net zo leuk als je boek <3 <3
Ik mag ook al van het boek genieten en kan alleen maar zeggen....GEWELDIG!!!! _/-\o_ _/-\o_
Ik kan dit echt als leuk kadootje aanraden voor sinterkerst ;)
Zo leuk om te lezen en mooie plaatjes er in.....geweldige kleuren.......daar MOET je gewoon super trots op zijn *\o/* *\o/*
Ik vond het een hele eer dat ik er bij mocht zijn en ik wens je super veel succes met je boek *\o/* *\o/*

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:32

Ik ben heel benieuwd wat er allemaal in het boek staat. Staat het vol tekeningen? Of ook tekst?

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:46

Elk verhaal heeft zijn eigen tekening verspreid over 2 pagina's. Op de website staat een voorbeeld verhaal


ik vond de boekpresentatie vooral gezellig. :Y)

@aha mando, je had een wortel truuk uitgehaald voor je foto. Lekker blond :o? Want dat had ik niet begrepen :D

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:26

Prachtig gefeliciteerd!

Anoniem

Re: Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:27

Leuk! Ik volgde jullie al op Facebook. :j
Ik kan me voorstellen dat het een heel bijzonder moment is wanneer je je eigen boek in handen krijgt.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:00

Wat een super leuk overzicht!
Het boek staat op mijn sinterklaaslijstje hoor ;)

(Niet alleen omdat zij een haflinger is, maar ook een "naamgenoot" van onze bonte-man. )

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:13

Ik ga hem zeker kopen Corinne, ook al ken ik een hoop verhalen van het haflingerforum. <3

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Mijn eigen boek: Boek van Janouk : Herkenbaar Hilarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:17

Wat leuk! Ik kom binnenkort even langs om er 1 te halen!