Waarom je altijd een cap op zou moeten zetten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Waarom je altijd een cap op zou moeten zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 14:03

Hallo!

Ik draag altijd een cap, gewoon omdat ik zuinig op mijn hoofd ben. Vandaag kwam ik er nogmaals achter waarom ik hem ook alweer droeg. Ik reed op een wat springerig paard, hij liep de hele les fijn tot we gingen galopperen. Het begon met twee keer bokken, wat ik nog uit zat. Daarna leek hij gewoon door te galoperen, dus niks aan de hand dacht ik. Verkeerd gedacht, hij schoot weg en daarbij raakte ik mijn beugels kwijt. Nog twee bokjes en het was gebeurd. Met een prachtige duik belande ik op mijn hoofd (tenminste, dat werd gezegd door de andere ruiters in de bak). Tot mijn verdriet is mijn cap daarbij overleden. Maaarrr, mijn hoofd is nog helemaal heel en ik heb nergens last van. Heel verwonderlijk aangezien ik echt recht op mijn hoofd/nek beland ben. De schade betreurt twee flinke scheuren, de klep is eraf en heel wat krassen. Eigenlijk wou ik er gelijk weer op, dus begonnen we de zoektocht naar een cap in de manege. Daar heb vervolgens alle reserve cap (zeker een stuk of 15) gepast maar die waren allemaal te klein. Ook van de lessers na mij en de instructeurs waren alle caps te klein. Ik heb een groot (maar nog wel helemaal heel) hoofd :') Er was dus geen enkele cap die me paste, de grootste die we konden vinden was maat 57 en ik moet zeker maat 60-61 hebben. Mijn eigen cap was dus danig kapot dat ik er niet best meer op kon klimmen, dus ben ik maar gestopt.

Aanschouw, mijn held _/-\o_ :')
Afbeelding
Hierbij wil ik jou, lieve, lieve cap bedanken voor alle uurtjes die je met me doorgebracht hebt. Ook bedankt dat je jouw leven hebt opgeofferd om mijn hoofd te redden. Het ga je goed. ;(

Ben ik even blij dat die scheuren niet in mijn hoofd zitten. Een cap heeft dus wel degelijk nut :j
Eigenlijk vind ik het best zonde om hem zo weg te gooien, dus ga ik hem ontleden denk ik. Ben wel benieuwd hoe hij er van binnen uitziet. Als er interesse is wil ik daar wel foto's van maken zodat jullie mee kunnen kijken.

Dus, dat word maar weer een nieuwe cap kopen. :D
Groetjes hannah41.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 15-03-14 14:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Waarom je altijd een cap op zou moeten zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:08

Is heel interessant als je hem open maakt. :j

Ik ben vroegah op de manege ook eens gevallen. Paard stond toen op mijn hoofd en gleed er zo aan de zijkant van mijn hoofd weer af met de hoef. Cap heb ik nog steeds bewaard voor mensen die beweren dat je geen cap hoeft te dragen. Het was de braafste manege pony ooit. :D

Voor mij nooit meer zonder cap, ook niet op een doodbraaf paard. Daarvoor heb ik mijn leven te veel lief.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:09

Heel fijn dat je je cap op hebt! Meer mensen moeten eens nadenken iver wat er kan gebeuren zonder cap! Heel goed van je!

Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik volg dus even :)

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:10

Godzijdank dat je je cap ophad!! Niet aandenken hoe jij er anders nu aan toe was %) #)
Ik ben benieuwd wat je tegenkomt na het ontleden

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 14:11

Ik ben ook heel blij dat ik hem op had, moet er niet aandenken wat er gebeurt was als ik hem niet op gehad had.

Dat ontleden word vandaag niet meer denk ik, heb een feestje zo. Maar ik beloof dat ik foto's voor jullie zal maken. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:11

Nog eens een bewijs dat een cap wel degelijk levens kan redden, als je hem niet op had gehad was waarschijnlijk jouw hoofd nu gebarsten ;)
Fijn dat je dit deelt met ons!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 14:16

Inderdaad! Ik hoop dat het mensen een beetje aanspoort om toch wat vaker die cap op te zetten. :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:19

Mijn cap is een paar jaar geleden ook gebroken bij een val van het paard, ben toen vol op mijn hoofd gevallen. Wilde het zeker weten of hij gebroken was dus naar Divoza gegan, en ja hij was gebroken, je kon de zijkanten helemaal naar elkaar toe duwen. Ook ik vind het zonde om hem weg te gooien en heb hem nog steeds in de kast liggen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:26

Auwtsch! Gelukkig valt het met jou mee!

Die cap ontleden! Leuk idee!
Ik wil dan wel foto's!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:28

Ik kan het misschien ook wel doen, kijken of we verschillen zien, ik had een cap van HH.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:34

Leuk, ik ga dit volgen!

En ts: geluk dat je een cap op had. Dat laat maar weer eens zien dat die dingen er niet voor niets zijn!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:37

Goed dat je je cap op had! Een aantal jaar geleden had ik mijn cap ook nog wel eens vaker in de kast liggen dan op mijn hoofd, maar tegenwoordig rijd ik altijd met cap! Zou toch vervelend zijn als ik dan weer eens val het net verkeerd afloopt.
Ben wel heel benieuwd naar het ontleden van je cap, dus kom maar op met foto's!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:28

Ik ben zeker heel blij dat ik hem op had, je zou hem maar net een keer niet op hebben :=
PrimaDonna_ schreef:
Ik kan het misschien ook wel doen, kijken of we verschillen zien, ik had een cap van HH.

Leuk! Deze is ook van Harry's Horse :D

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:32

Echt heel goed van je dat je dit post, ik rijd ook altijd met cap maar kan geen kwaad er even aan herinnert te worden waarom ;-)

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:33

Zo en dit is de schade met cap,
ik zou niet willen weten hoe dit was afgelopen zonder cap := ..

Ook ik volg even want ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet als je de cap gaat 'ontleden'

VreVrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:34

Jeuj, jij bent heel gebleven! Hulde aan alle capdragers :)F

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:37

En zo is het maar net! :D Hoe braaf je paard ook is, ik vind nog steeds dat je altijd een cap moet op hebben.

Wel geluk dat je niks aan je nek hebt zeg! Ik zou ook wel foto's willen zien als je je cap gaat ontleden.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:47

Ik ben in januari ook van mijn paard gevallen me cap kapot en me arm gebroken. De cap heb ik opgestuurd naar de fabriek waar die vandaan kwam en die hebben hem helemaal vernieuwd vanbinnen(heb alleen maar verzendkosten betaald). Zou nu ook nooit meer zonder cap op een paard gaan zitten.

Ben ook erg benieuwd hoe je cap er vanbinnen uit ziet.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:01

@Betuwe: Ik zat toen der tijd te twijfelen of ik hem naar Harry's Horse zou opsturen, niet gedaan maar nu ik dit lees wel een beetje spijt van. Misschien kan ik het nog laten doen, extra cap is altijd handig ;)

@TS: Ik ga nog even kijken hoor of ik hem open snijd :=

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 20:06

PrimaDonna_ schreef:
@Betuwe: Ik zat toen der tijd te twijfelen of ik hem naar Harry's Horse zou opsturen, niet gedaan maar nu ik dit lees wel een beetje spijt van. Misschien kan ik het nog laten doen, extra cap is altijd handig ;)

@TS: Ik ga nog even kijken hoor of ik hem open snijd :=

Haha, je kunt het altijd proberen! :D
Mijne was gewoon meer dan logisch dat ie kapot was, dus dat gaat hem niet worden. :')

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:06

Ik heb gisteren dezelfde cap gekocht als die van de TS, blij om te zien dat ie het doet :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:08

Goed dat je er helemaal heel van af bent gekomen !
Ik heb wel eens mensen horen zeggen, als je goed kan fietsen, draag je toch ook geen helm meer ?
Nee, maar je fiets slaat ook niet op hol en bokt niet..
De volgende keer als ik er iemand over hoor stuur ik ze wel naar dit topic ofso :7

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:09

Hallelujah! Inderdaad, daarom dragen 'wij' een cap!
Thank you dear cap, he saved your life :)
X

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:11

Ach gos, arme cap.
Ik heb hem al 5/6 jaartjes, hoop dat ie nog jaren mee gaat :D

Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:13

[RUI] oude HH Cap ontleed!

Dit is een topic van een andere bokker die een cap uit elkaar heeft gehaald, voor de geinteresseerde :P
Dit is wel n behoorlijk ander model, ben benieuwd hoe deze is opgebouwd vanbinnen! :))