3 maand al..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

3 maand al..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 15:22

Delco is in mijn bezit sinds februai 2013, nog niet zo lang dus.
Het ging snel achteruit (mentaal als fysiek) en 1nov de stap genomen: van stal verhuisd. Beste beslissing ooit!

Ik heb sinds oktober niet meer gereden aangezien hij gewoon mentaal en fysiek niet goed in zijn vel zat. Zo kende ik hem niet, veel tranen gelaten. De maand november heb ik hem 'paard' laten zijn. Dus eten, weide, spelen en rusten. Ik ging wel elke dag langs om te borstelen en ook zijn mok te verzorgen (die hij al sinds augustus heeft grrr). Begin december ben ik begonnen met hem opnieuw te longeren. We zijn dus 1 maand verder, nog steeds enkel 3x/week gelongeerd. Vind het ideaal om bespiering terug te zetten zonder nadeel van gewicht en tegenwerking ruiter.

We zijn nu aan het wachten op ons nieuw zadel, dat oneindig lang op zich laat wachten wegens slecht weer en drukke dagen zadelmaker. Veel frustratie aangezien het toch al sinds oktober is dat ik er nog op zat. Maar ja ergens, het komt niet meer op enkele weken. En als ik zie hoe fel hij veranderd is in bespiering, is het misschien niet slecht dat hij nog geen zadel heeft want dat had al niet meer gepast.

Hier zijn evolutie in beeld
Afbeelding

Sinds deze week merk ik de verandering enorm in zijn manier van bewegen. Zijn achterhand is veel sterker geworden. En als ik hem aan het werk zie, ik weet weer waarom ik op slag verliefd was vorig jaar :D

EvaaxGucci

Re: 3 maand al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:25

Ahw, nog veel plezier met hem! Wel een duidelijk verschil. :)

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:22

inderdaad een duidelijk verschil!! Veel Plezier.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:11

Dank je!

Als ik de evolutie zie, krijg ik hoop en een glimlach :) Na 3maand elke dag langsgaan en zelf geen plezier hebben om te rijden. Ik probeer het niet té eentoning te maken maar wat ga ik blij zijn als ik er terug opzit! Hopelijk binnenkort..

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 09:50

Gisteren is zadelmaker langsgeweesd, eind deze maand heb ik eindelijk mijn nieuw zadel :D

Delco was trouwens super blij om nog eens in de bak met zonder rond te lopen. Hij was gewoon super vrolijk :D Geeft moed om er terug aan te beginnen! Het lange wachten wordt beloond :D

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:56

Misschien een domme vraag....je hebt hem sinds februari 2013 !
En in November 2013 ziet hij er zo slecht uit !
Wat is er in die tijd dan gebeurt met hem ?
Gelukkig gaat het nu weer beter dus ga zo door zou ik zeggen +:)+

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:02

@silvia58 Stress kan een paard snel laten afvallen.

Maar verschil is duidelijk te zien :j Mooi dat je deze maand weer kan beginnen met rijden:)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 10:10

Inderdaad, Silvia, maar 10tal maand verder
Hij stond absoluut niet graag op zijn nieuwe (vorige) stal. Mentaal volledig uitgeblust. Hij had nergens nog zin in. Zelfs aan het halster wou hij niet meer verder.

Nu staat hij op een kleine zéér gezellige stal, komen elke dag samen buiten, zien elkaar vanuit stal etc. Hij is volledig opgevrolijkt!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:03

Wat fijn dat het nu zo goed gaat en jullie het allebei veel meer naar het zin hebben !
En idd is stress een oorzaak waardoor een paard snel kan afvallen.
Mijn vraag was dan ook niet negatief bedoelt hoor ;)
Groetjes en veel succes +:)+

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 15:06

Het is echt verbazingwekkend hoe goed het gaat op zo een korte tijd.
2013 was absoluut geen leuk jaar. Vaak gedacht 'waarom heb ik een paard gekocht?" Meer tranen gelaten dan plezier gehad.

We hebben de voorbije maand enkel gelongeerd en verzorgd. Onze band is hiermee enorm gegroeid. We hebben het geluk gehad om een longeercirkel te hebben op de nieuwe stal, hierdoor konden we in vrijheid werken en werd hij toch ondersteund in zijn (nieuwe) balans.

Vandaag heb ik hem na lange tijd meer in de piste gelongeerd ipv longeercirkel. Ik was zo verbaasd van zijn vooruitgang!
Zijn achterhand is veel sterker geworden, hij loopt op zijn 4 benen (vorige maand trok hij telkens naar buiten) en hij reageert uitstekend op mijn stem en lichaamshouding. Hij loopt ook opnieuw met levenslust! Wat een verschil..

2014 wordt een topjaar! :D

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:23

super mooi paardje1 mag je trots op zijn!

TheoRoelvink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:35

Je mag best trots op jezelf zijn, uitstekend analytisch vermogen, prima geduld en nu word je daarvoor beloond, veel succes en plezier verder!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 23:55

Eind deze maand hebben we ons zadel :) Oh wat zat ik zalig op ons (toekomstig) nieuw zadel. We illen beide enorm graag terug ohz werken. Delco was zo ontzettend vrolijk tijdens de proefrit met zadelmaker. Oortjes naarvoor en maar willen rennen. Eerste paard waar ik mij zo veilig en stabiel voelde tijdens toch enorm energieke rondjes. Cutie!

Nog even geduld!