Het ging snel achteruit (mentaal als fysiek) en 1nov de stap genomen: van stal verhuisd. Beste beslissing ooit!
Ik heb sinds oktober niet meer gereden aangezien hij gewoon mentaal en fysiek niet goed in zijn vel zat. Zo kende ik hem niet, veel tranen gelaten. De maand november heb ik hem 'paard' laten zijn. Dus eten, weide, spelen en rusten. Ik ging wel elke dag langs om te borstelen en ook zijn mok te verzorgen (die hij al sinds augustus heeft grrr). Begin december ben ik begonnen met hem opnieuw te longeren. We zijn dus 1 maand verder, nog steeds enkel 3x/week gelongeerd. Vind het ideaal om bespiering terug te zetten zonder nadeel van gewicht en tegenwerking ruiter.
We zijn nu aan het wachten op ons nieuw zadel, dat oneindig lang op zich laat wachten wegens slecht weer en drukke dagen zadelmaker. Veel frustratie aangezien het toch al sinds oktober is dat ik er nog op zat. Maar ja ergens, het komt niet meer op enkele weken. En als ik zie hoe fel hij veranderd is in bespiering, is het misschien niet slecht dat hij nog geen zadel heeft want dat had al niet meer gepast.
Hier zijn evolutie in beeld

Sinds deze week merk ik de verandering enorm in zijn manier van bewegen. Zijn achterhand is veel sterker geworden. En als ik hem aan het werk zie, ik weet weer waarom ik op slag verliefd was vorig jaar
Mooi dat je deze maand weer kan beginnen met rijden:)