En dan sta je machteloos.. Forse artrose in halswervels..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

En dan sta je machteloos.. Forse artrose in halswervels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 23:03

Terwijl ik dit topic open vraag ik me af waar ik moet beginnen, hoe ik dit moet typen.. Maar ik moet het kwijt. Sorry als het een warrig verhaal wordt Y;(

Al een tijdje liep Bubbles met rugproblemen. Nadat d'r rug was gekraakt en er een goed passend zadel op lag, bleef het terug komen. Tijd voor een osteopaat dus. Deze is 3 weken terug geweest, en schrok eigenlijk heel erg van de staat waar Bub haar hals in was.. Naar links buigen was geen probleem, maar naar rechts kon ze eigenlijk helemaal niet buigen. Omdat ze dit zo schrikbarend vond heeft ze overlegd met de DA en de DA wou Bubbles toen toch wel graag op de foto hebben.
Vandaag was het zover. Vriendin-lief (balou_k) was gisteren al naar mij gekomen om mee te gaan, en is om half 12 door mijn moeder op stal gedropt. Ik was rond 12 uur op stal, moest 's morgens namelijk nog stage lopen. Lekker even gepoetst en geknuffeld en om 12:30 op de trailer geladen en naar de DA gereden.

Eerst werd ze gelongeerd op zowel het harde als het zachte. Vervolgens moest ze buigen met haar hals (lokken dmv handje voer). Zoals ze altijd deed, links ging super, rechts niet. Dus foto's maken. 10 stuks van de hals en de rug en dan is het wachten.. En dan kruipt de tijd echt! Toen de DA zei dat we maar even binnen moesten gaan zitten zodat hij uitleg kon geven over de anatomie van de hals wist ik al dat het foute boel was.. Maar zo erg!
Wat blijkt.. De wervels C6 en C7 zijn helemaal aan elkaar vergroeid. Het is gewoon 1 geheel geworden. Artrose dus. Dit is, uiteraard, niet iets wat beter wordt en ze kan behandeld worden maar dat is uitstel van executie. Nu hadden m'n vriendin en ik van te voren al besproken dat als het niet goed zou zijn, de uitslag, dat het einde verhaal is voor Bubbles. Althans, als ze continue pijn zou hebben.

Dat is nu dus het geval.. En jemig wat hebben we gehuild.. Het voelt zo onwerkelijk, en ook zo machteloos. Een droom die uit elkaar spat. Ik had nog zoveel mooie dingen willen meemaken met Bub..
Onze keuze is om Bubbles naar Nijkerk, naar Jan van Veen (paardenslager) te brengen. In onze ogen is dit de meest diervriendelijke manier. Morgen ga ik bellen om een afspraak te maken.

Elke keer als ik eraan denk of als ik bij Bubbles ben kan ik me het gewoon niet voorstellen dat we binnenkort onze knappe merrie kwijt zijn. Ze is 7, bijna 8 (1 juli). Het klopt gewoon niet, het is oneerlijk..
We gaan sowieso in de laatste week nog een fotoreportage doen door Ilona van Baalen, waar ik onwijs blij mee ben. En uiteraard zullen we plukken uit haar staart en manen knippen voordat ze weg gaat, om later iets van een sieraad van te maken..

Nooit gedacht dat dit zou gebeuren.. Ik voel me machteloos. Ik wil schreeuwen, huilen, krijsen.. Maar wat heeft het voor een zin? Voor nu gaan we gewoon nog heel erg van Bub genieten zolang ze er nog is..

kiki1983

Re: En dan sta je machteloos.. Forse artrose in halswervels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:05

Had het net op je FB gelezen.. Heel veel sterkte Maris! Woorden schieten tekort..

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:07

Oh jee, wat erg! Sterkte de komende tijd en geniet nog even van je paardje zo lang het nog kan. :(:)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:07

:( Wat een verdrietig bericht... Verdrietig en boos zijn mag! Y;(

Goed dat je zo rationeel blijft en naar het welzijn van je paard kijkt. Nu is het heel moeilijk en dit zal nog een flinke tijd zo blijven, maar het zal steeds een stukje beter gaan. Sterkte!

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:08

Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte de komende tijd met deze moeilijke beslissing :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:08

Ook voor mij voelt het vreselijk machteloos.. Dit is waar wij bang voor waren, maar niet iets wat wij hadden verwacht.. Iets, ja iets.. Maar dit?
Huilen, brullen, schreeuwen, snikken, niet uit mijn woorden komen..

Bub heeft mij ontzettend geholpen om over de nood gedwongen verkoop van mijn Haflinger merrie te komen.. Zo groot als ze is, zo lief is ze ook.

Nog vele avonturen zouden wij tegemoet gaan, nog vele mooie momenten.. Het is ons niet gelukt Bub, Bubbelebeest, Dikbilkoe, lief ezeltje..

Ik ben trots op het feit dat ik jou de mijne heb mogen noemen, dat ik veel van jou geleerd heb en jij zal nooit vergeten worden..
Lieve merrie, tot het einde zullen wij bij jou zijn.. Dat zijn wij jou verschuldigd!!

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:09

Moeilijk om dit zo mee te maken. Ik hoop dat je de laatste dagen nog erg van haar kunt genieten. Fijn dat je kiest voor het paard en niet voor jezelf. Sterkte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:09

wat afschuwelijk,zo'n jong paard nog...

kan me voorstellen dat dit echt heel heel erg is...ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen met de komende moeilijke dagen,maar geniet nog zoveel als je kan van haar...

;(

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:13

Wat een verschrikkelijk nieuws.
Zo jong, nog zoveel plannen.
Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd. Geniet nog van haar nu het nog kan!

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:14

Vreselijk! Zo jong...
Heel veel sterkte de aankomende tijd

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:55

Och Mariska, wat ontzettend kl*te! Heel veel sterkte allebei meiden! :(:)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:59

Jeetje.. heftig.. Veel sterkte en kracht gewenst.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:01

Ach meid heel veel sterkte de komende periode!

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:04

Heel veel sterkte..En geniet van de laatste dagen met haar!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:06

Een hele dappere (en juiste) beslissing maar ik kan me je verdriet helemaal voorstellen. Deze situatie is echt een nachtmerrie. Heel veel sterkte meid!!!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:08

Kippenvel staat op mijn armen, jeetje meid ik snap helemaal hoe machteloos je moet voelen!
Hoe moeilijk het ook is hebben jullie voor haar gekozen, en laten haar geen onnodig veel pijn meer lijden.
Heel veel plezier met de fotoshoot, succes en sterkte voor de laatste dagen.. :(:)

edit:typfout

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 10:39

Allen bedankt voor de steunende woorden.
Ik heb zojuist voor 28 juni een afspraak gemaakt bij Jan, Bub is dan als eerste aan de beurt.
Voor nu gaan we nog genieten, en de mooie momenten herinneren.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:46

Heel veel sterkte de komende periode!! :(:)
Geniet nog lekker van elkaar en die fotoreportage is een goeie keus, dat zullen kostbare plaatjes worden met veel mooie herinneringen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:10

Maris en Daphn :(:)

Ik blijf het oneerlijk voor jullie vinden, had jullie het geluk echt gegund. Waarom is het leven soms zo oneerlijk ;(
Geniet nog van de mooie momenten samen. En ik vind dat je een dappere maar zeer moeilijke keus heb gemaakt. En als er iets is, je kunt mij altijd aanspreken via fb of whatsapp!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:11

Wat een vreselijk bericht... Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt, alleen was de artrose in de hals van mijn paard door trauma gaan woekeren en kneep het bot zijn zenuwen dicht wat ernstige ataxie veroorzaakte... Ik denk dat je een hele eerlijke keuze maakt naar je paard toe, hoe moeilijk ook...

Heel veel sterkte!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:08

Vreselijk! Ik heb helaas hetzelfde mee gemaakt met mijn merrie, heb haar 4 weken geleden laten inslapen. Heel veel sterkte en hopelijk hebben jullie de komende weken nog heel veel mooie momenten met elkaar!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:42

24 juni hebben we een fotoshoot gepland staan. :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:50

Heel veel sterkte :(:) . Probeer zoveel mogelijk te genieten van de tijd die jullie nog hebben samen. Zo'n uitslag is inderdaad een nachtmerrie.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 09:12

Bedankt voor de lieve woorden. Het is erg moeilijk om me in te denken dat ze er over 2,5 week niet meer is, het voelt zo onwerkelijk. Ben wel onwijs blij dat we nog een fotoreportage in de planning hebben staan. Ik had sowieso in gedachten om binnenkort weer een fotoreportage te doen met Bub, maar nu "moet" het sowieso!

Patriciavt: Dat is bij een stalgenootje van mij ook gebeurt! Althans, bij haar paard.. Lijkt me vreselijk om mee te maken, en ik ben dan blij dat we nu de keuze kunnen maken om het niet zover te laten komen!

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:56

Lieve Maris en Daph,
Het blijft verschikkelijk. Ik kan me niet voorstellen dat dat mooie lieve witte koppie niet meer het eerste paard is wat je verwelkomt op stal... Het blijft onwerkelijk.. Weet dat je altijd welkom bent om met Diedie een rondje te doen. En als je op stal een schouder nog hebt weet je me te vinden he!
xx