Mijn peerd en zijn maatje staan samen op een stuk land, die natuurlijk ook elke dag gemest moet worden!
Nou hebben wij op stal de spullen die daar voor gebruikt worden, riek, mest boy en weet ik veel wat.
Maar ons landje bestaat uit steen, zand en gras met mos en pollen. Dan werken die dingen gewoon zo vervelend. Rieks breken af waar je bijstaat,
de olifantendrollen van mijn reus passen er niet op, en je trekt al het mos en gras mee

Niet te spreken over de mestboys die door het design echt pijn gaan doen aan je rug, en kramp in je polsen geven.
Nou werkt mijn vader bij een metaalbedrijf en is eens wat gaan maken voor mij. Na een stuk of 3/4 prototypes die we getest hebben samen met stalgenoten, is er eentje uitgekomen die echt top werkt

Hij is hoog, en ik krijg er dus geen rugpijn van. Het is een grote schep waardoor er zo 3 drollen in kunnen. En hij heeft een handig systeem bedacht waardoor je hem makkelijk kan optillen en omkiepen in de kruiwagen. Ik ben helemaal blij, en de eigenaar van Blade zijn maatje en haar dochtertje zijn ook om! Het is heel even kijken hoe het werkt, maar ben echt binnen een kwartier klaar. Het blijft een klusje maar het is wel de helft zo makkelijk geworden.
Daarbij is hij van gegalvaniseerd materiaal, en dus hartstikke sterk. Hij is overigens niet zwaar, een riek weegt misschien lichter maar is met een mest hoop erop wel drie keer zo zwaar te tillen.
Hij is nu ook bezig met een schep met kleine wieltjes, voor in de stalgangen en steen/erf.
Hier een filmpje

Ik hoor graag jullie mening, en als iemand nog een leuke naam weet?

Groetjes Jessie (En papa)