Zoals ik in mijn vorige verslag heb verteld http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1679279 ben ik de bijrijdster van Jauke.
Sinds September 2012 heb ik een verschrikkelijk mooi hoofdstuk mogen openen in mijn leven.
Ik heb Jauke in mijn leven mogen toelaten als mijn 'verzorgpaard'.
Natuurlijk blijft het Daniëlle's zwarte parel, maar dankzij haar mag ik wel meegenieten.
In het half jaar dat ik nu met Jauke samenwerk, heb ik erg veel geleerd.
Ik heb vooral geleerd hoe je kan genieten van paarden zonder dat je je druk hoeft te maken, over dingen die KUNNEN gebeuren.
Zoals Daniëlle altijd zegt: 'heb lekker lol met je knol!'
En ook al heb ik dit soort lol nooit kunnen hebben met mijn eigen paard, ik geniet er nu dubbel en dwars van om dat met Jauke te doen.
Ik betrap mezelf er nog weleens op dat ik soms te moeilijk denk.
Wat? het paard is te nat dus er kan geen zadel op z'n rug? Ga je toch lekker zonder zadel!
Wat? ik heb even geen zin of puf om te gaan rijden? Ga lekker spelen! Vinden ze net zo leuk!
Vorig jaar heb ik ook nog van 1 fotomeeting mee kunnen snoepen. Daar vertel ik uitgebreid over in mijn volgende log
Naast alle lol die we maken moet er natuurlijk ook gewoon 'gewerkt' worden.
Mezelf verbeteren vind ik super belangrijk! Je kan nooit genoeg leren.
Ik neem daarom lessen van John. En ik kan je verzekeren, wat een gave lessen geeft hij!
Je leert zoveel en hij is met zoveel dingen bezig (zonder dat je het zelf soms door hebt)

Ik neem zelf maar 1 keer in de maand les, maar in de tussentijd dat ik geen les kan krijgen, krijg ik zoveel huiswerk mee dat ik nooit stil zit.
En daarbij, ontdek ik nog elke keer nieuwe dingen met Jauke.
Wat moet Daniëlle vaak denken 'uhh ja, wist je dat niet?' haha!
Al met al, moet ik natuurlijk nog steeds erg veel leren. Rijtechnisch, maar ook met het vrijheidsdressuur.
Sinds december 2012 ben ik begonnen om met Jauke wat vrijheidsdressuur oefeningen te doen.
Ik kan niet omschrijven hoe bijzonder ik het vindt om het te doen.
Het geeft zo'n vertrouwd gevoel als je ziet dat een paard zo graag met je werkt en zo'n lol heeft in wat we doen.
Ik moet er ook nog steeds aan wennen dat, wanneer ik met vrijheidsdressuur bezig ben, er altijd wel mensen zijn die dat nog nooit hebben gezien en gruwelijk staan te kwijlen.

Voor mij is dat nu vrij 'normaal' omdat ik het nu regelmatig zie.
Natuurlijk neemt dat niet weg dat het nog steeds heel bijzonder voelt om dat te kunnen doen.
Dat gevoel zal nooit weg gaan, hoe vaak je het ook doet.
Ik heb er ook steeds aan zitten denken om een filmpje te maken van alle dingen die ik tot nu toe heb gedaan met Jauke, maar daar komt t elke keer niet van..
Maandag werd ik door mijn moeder opgebelt met de vraag 'wil jij een paar leuke foto's sturen van jou en Jauke samen?'
'Uhmmm hoeveel wil je er hebben? Ik heb er namelijk (nu al) een hele hoop!' haha
Natuurlijk was ik wel heel erg nieuwsgierig waarvoor ze de foto's moest hebben, maar ik heb er verder niet meer over nagedacht.
Gistermiddag werd ik opeens opgehaald door mijn broer.
Ik moest even mee naar mama en papa komen want ze hadden een verrassing voor mij.
'Hmm dat zal wel met die foto's te maken hebben' dacht ik. Maar ik laat me maar gewoon verrassen

Mama bleek al maanden aan het plannen te zijn om een mooi filmpje van mij en Jauke te maken, omdat ze weet hoeveel plezier ik met hem heb.
Samen met mijn broer heeft ze dit GEWELDIG filmpje in elkaar gezet.
Ik kan t nog steeds niet droog houden als ik t zie. Wat ben ik SUPER blij!
Ook al ben ik rijvaardig nog niet ver, ik ben er zo trots op.
In de toekomst zullen er heel veel volgen, maar dit zal mijn dierbaarst filmpje OOIT blijven!
Bedankt!!! ♥
In het filmpje zijn veel dingen te zien die ik voor het eerst deed.
Onder andere mijn allereerste fotomeeting, allereerste passage, (soort van) piaffe en galopsprong vanuit de stap.
En natuurlijk ook de allereerste vrijheidsdressuur foto's!

Het ziet er allemaal nog niet spectaculair uit, maar juist omdat het allemaal de eerste keer was, betekend het juist zoveel.
*TROTS*

Degene die Jauke weleens hebben ontmoet, zullen zeker met mij instemmen als ik zeg 'Jauke geeft je een vertrouwd gevoel wanneer je alleen al bij hem bent'.
Elke keer als ik onzeker ben of het spannend vind om nieuwe dingen te proberen, geeft hij je meteen een gerust gevoel.
De beste manier om Jauke te omschrijven vind ik zelf: Jauke wil je graag laten zien wat er allemaal mogelijk is, maar dat doet hij samen met je.
Een band opbouwen heb je snel gedaan, maar Jauke doet meer. Jauke deelt.
Hij stelt je gerust, geeft je tijd die je nodig hebt. Het is een geweldige leermeester.
En Daniëlle, door jou was dit allemaal nooit mogelijk geweest.
Ik wil je daarom bij deze nog een keer heel heel HEEL erg bedanken!

Bedankt voor je vertrouwen, je inzicht en de dingen die je me tot nu toe al gegeven hebt.
Door jou ben ik alles veel anders gaan zien in de paardenwereld.
Liefs! x