Mijn grootste nachtmerrie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Mijn grootste nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:11

Ik zit hier trillend, zeiknat en moe te typen
Mijn grootste nachtmerrie is waarheid geworden.

Mijn lieve pony, waarbij ik eergister nog zo vrolijk in het weiland zat is ontsnapt.
Vlak voor mijn neus ging hij plat op zijn buik onder drie draden door, het duurde 1 seconde maar mijn hart stond even stil.
Hij heeft de hele wereld voor hemzelf, eindeloze groene weilanden en akkers. Tel daar een tot voorkort wilde pony bij op en de nachtmerrie is compleet.
Zijn lieve blik veranderde op slag in de wilde ongetemde ogen die ik voor het laatst zag toen ik hem als wilde pony ophaalde.
Wat normaliter aan komt lopen als je hem roept is nu totop 60 meter naderbaar, wat een ellende...

Hij heeft zijn plek gevonden tussen wat oude koeien, slechts een laaghangend stroomdraadje en een greppel scheiden hem van de 80 km weg.
De koeien lopen 's avonds naar de wei waar de pony normaal staat (omringt met een heel stevig hekwerk), we hopen dat hij tegen de avond meeloopt.
Wat we anders moeten? ik vrees afschieten, wil het niet op mijn geweten hebben dat hij naar de weg springt en iemand zich doodrijd (nu staat hij onder constante bewaking)
Verdoven ging niet, je kon hem niet dicht genoeg naderen i.c.m. harde wind plus dat hij al 2x eerder niet op een volle verdoving reageerde, evenals dat hij waarschijnlijk op hol slaat voor het middel werkt

Ik ben altijd bang geweest dat hij zou ontsnappen.. hij was zo heerlijk tam geworden, ook in de wei dat ik dacht dat mijn nachtmerrie nooit uit zou komen.
Nu zit ik, naar huis gestuurd en wachtend, naast de telefoon te wachten op een belletje dat hij weer veilig in zijn wei'tje staat..want anders moet ik voor vanavond toch echt een beslissing maken...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:13

Kun je de pony niet met een paar personen achter de koeien aan drijven?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:13

:(:) :(:) :(:) :(:)

Ik ga voor je hopen dat het goed komt.
Afschuwelijke keus anders idd.

Rider01

Re: Mijn grootste nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:16

tones, nee deze koeien staan hier op hun pensioen en zijn redelijk agressief tegen mensen.
hun opdrijven kan leiden dat ook zij de weg op rennen.
Onze hoop is dat ze in de avond of met slecht weer de veiligheid van de omheinde wei opzoeken aangezien ze dat volgens de boer daar wel vaker doen

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:18

jeeeezus stefanie wat schrikken.. man zit hier echt met kippenvel.. jouw grootste nachtmerrie, tevens mijn grootste nachtmerrie.. zit hier échtécht met kippenvel..

Een hele dikke knuffel voor jou.. dit is ontzettend moeilijk.. Reageert Mas helemaal niet meer op brokjes oid? mogelijkheden tot hekken om hem heen of hem met een aantal mensen terug de wei in drijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:18

Kun je niet met een paar pony's hem meelokken? Dat lijkt me toch een goede mogelijkheid?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:19

Jeetje wat een beslissing....ik hoop voor je dat hij met de koeien mee loopt!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:20

@Joolien, ik hoop voor haar dat dat met Mas lukt, maar ik weet wel dat toen mijnes ontsnapt was (gelukkig in naast gelegen weiland) hij niet met mijn paard mee wou en gewoon zijn gang ging.. Die moesten we ook gewoon met mensen drijven..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:21

Och jeetje Stefanie, wat schrikken!

Elijah is heel in t begin ook eens ontsnapt, we hebben hem na een paar uur weer binnengekregen dmv dat ie meeliep met de andere paarden. Misschien kun je dat proberen..
Afschieten vind ik voor nu in zo'n korte tijd wel wat drastisch, want zo lang je hem met rust laat zal ie ook niet de weg op rennen lijkt me! Succes in elk geval, probeer eerst wat te kalmeren door jou 'angst' verliest hij weer het vertrouwen in jou..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:22

Joolien schreef:
Kun je niet met een paar pony's hem meelokken? Dat lijkt me toch een goede mogelijkheid?

Hier dezelfde gedachte...

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:24

lea, Mas is nooit een fan van brokjes geweest maar we hebben voor de zekerheid een bak brokken in het zicht gehangen in 'zijn' wei
hekken wordt lastig, want dan moet je er wel heel veel hebben..

joolien, nee hij keert zich juist af van andere pony's
De kans dat hij met de koeien meeloopt is dan vele malen groter
Laatst bijgewerkt door Rider01 op 03-10-12 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:24

Pff wat een verhaal zeg..
Ik ga duimen!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:25

Pff wat heftig. Ik neem aan dat het een van de wilde hengsten is die toen zijn opgehaald door een stel bokkers? Succes, dit wil je niet mee maken!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:25

Afschieten moet toch niet de laatste oplossing zijn? Er valt vast wel wat te verzinnen Stefanie :(:) :j

En als je nou met een aantal mensen achterin de wei begint met een groot lint en zo een sluis vormt naar zijn eigen wei?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:26

ThreeFingers schreef:
Joolien schreef:

Hier dezelfde gedachte...

dit was mijn eerste gedachte ook. Maar misschien is het al geprobeerd? heel veel sterkte iig...

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:28

Bedankt voor het meedenken!
Ik hoop zo dat hij mee terug loopt.
Zou hij teruggaan naar zijn vertrouwde wei en brokjes?

Ongelovelijk dat die sul, die normaal ook los achter je aanloopt nu ineens weer helemaal met zijn koppie in een andere status is..

Anoniem

Re: Mijn grootste nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:29

Kan het zijn dat ie t stiekum wel vaker doet maar dat je het nu voor t eerst ziet? Dat hij ff naar de buren gaat en straks weer rustig terug keert?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:30

Wauw heftig zeg! is het niet toch een optie om met andere paarden toch er langs te lopen?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:30

Kun je niet een vanghok maken in dat weiland bij die koeien?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:31

Jemin, inderdaad nachtmerrie.
Ik hoop dat hij vanavond mee gaat met de koeien naar veiliger plekje.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:31

myxlea schreef:
Afschieten moet toch niet de laatste oplossing zijn? Er valt vast wel wat te verzinnen Stefanie :(:) :j

En als je nou met een aantal mensen achterin de wei begint met een groot lint en zo een sluis vormt naar zijn eigen wei?

De allerlaatste...ik zou niet meer kunnen slapen als iemand zich dood rijd op door mijn pony..

Dat lint gaat hij dwars doorheen, op dit moment is hij zo 'wild' als toen we de jongens ophaalde
Hij zit op hectares aan vol groen gras, wat denk jij nou :+

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:33

Joolien schreef:
Kan het zijn dat ie t stiekum wel vaker doet maar dat je het nu voor t eerst ziet? Dat hij ff naar de buren gaat en straks weer rustig terug keert?

nee, normaal staat hij achter een ijzer hekwerk (met van die ruitjes, die je bij speeltuinen wel eens ziet)
Nu was hij even in de bak omdat ik even wat oefeningen met hem wilde doen en daar is hij uit ontsnapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:33

Nee toch! Ik hoop dat hij weer terug naar zijn eigen wij gaat... heel veel sucses en sterkte!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:33

Liesje89 schreef:
Kun je niet een vanghok maken in dat weiland bij die koeien?

hoe had je dat gedacht?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:33

Wat erg!
Ik hoop dat hij terug komt
Lijkt me vreselijk om in z'n situatie te verkeren en zelf niets te kunnen doen

Ik duim voor jou en je paardje!