EINDELIJK ik heb je gevonden!! - incl. filmpjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samanthaaxx

EINDELIJK ik heb je gevonden!! - incl. filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:21

Beste allemaal,

Mijn leven staat he-le-maal op zijn kop!
Het is denk ik het handigst als ik bij het begin begin, anders loopt alles door elkaar heen.

Ongeveer 5 jaar geleden heb ik vier verzorg welsh cob's gehad.
1 van deze was een 3 of 4 jarige merrie. Haar moeder, volle tante en neefje/halfbroertje stonden er ook bij.
De merrie (Arwen) heb ik zadelmak gemaakt toen zij 3/4 jaar was en het was echt mijn lievelingetje.
De anderen waren ook leuk, maar met Arwen heb ik altijd een speciale, andere band gehad dan met welk paard dan ook.

Arwen en Rohan(haar neefje/halfbroertje) stonden in de stille verkoop, ze stonden dus te koop voor de mensen die hier zelf mee kwamen, maar er werd niet dringend een baasje gezocht, omdat ook de eigenaar eigenlijk ook met een verdrietig gevoel in zijn maag zat.
Als eerst kreeg hij bericht over Rohan, dat iemand hem wel wilde kopen.
Paar weekjes later was Rohan weg, was voor mij al bekend, baalde hier van, maar was eerder bang voor het feit dat ik wist dat Arwen nu ook weg ging. Ook wist ik dat hier nu meer actie op gezet werd, omdat de paarden altijd twee aan twee stonden.
Arwen is toen tijdelijk in een andere wei geplaatst met twee gelderse merries.

Het was winter en ik kwam niet vaak meer. De paarden stonden in een plaatsje, bij een camping, waar ik elk weekend bij mooi weer en in de vakanties was. Ik woonde zelf verder weg, en kon dus maar heel af en toe naar de paarden.
In een weekend, ging ik naar de camping en ben ik naar de wei gefietst.
Ik had een slecht voorgevoel en moest en zal naar Arwen gaan om te kijken.
Ik heb heel de wei doorgezocht, in het stalletje gekeken, andere weiden van de eigenaar voorbij gefietst, maar mijn grootste nachtmerrie kwam uit.

...

Arwen was weg....!!

Gewoon nergens te bekennen, niets van de eigenaar gehoord dat ze verkocht is. Gewoon ineens weg.

Heb op dat moment topics op bokt, hetpaardenspel, dierenforum, hondenforums, noemmaarop geplaatst, maar nergens konden ze haar.
De moed heb ik gedeeltelijk opgegeven, maar ik kon haar niet vergeten.
Na ongeveer 5 jaar heb ik een vriendin gevraagd of zij nog een keer een topic wilde openen op bokt, omdat zij daar al wat bekender was onder de bokkers.
En ja hoor, we kregen reactie en ik kreeg weer hoop, na zoveel jaar!!! Ze stond te koop!!

Heb een begroting gemaakt over hoeveel het gemiddeld kost om een paard te onderhouden en houden, maar het was op elke manier, als ze ziek zal worden gewoon te duur.
Mijn volgende tegenslag kwam al snel, toen we bij haar wilde kijken, was Arwen al verkocht...

De moed zakte helemaal weg en ik heb opgegeven. Ik wist dat ik haar nooit meer zal vinden en dat ik me daarbij neer moest leggen.
Ik ben haar nooit vergeten en altijd nog gehoopt, maar het koste te veel tijd en energie om te zoeken naar iets wat ik dacht toch nooit te vinden.

MAAR TOEN..

Op een hele normale stage dag kreeg ik een smsje van de vriendin die het topic geopend had.. Er was een reactie, van de nieuwe eigenaar van Arwen.
Echt waar, ik zat te stuiteren op mijn stage. Ik ben achter een computer gekropen en vol zenuwen en mijn hartslag aan de top ben ik de reactie op gaan zoeken. Er zat een filmpje bij, heb hem misschien wel 10 keer gekeken.
WAUW het was ze gewoon echt!!

Na wat heen en weer ge-mail met de nieuwe eigenaar hebben we een afspraak gemaakt om te gaan kijken bij Arwen, waarvan de naam ondertussen veranderd is in Indy.

Ik heb drie filmpjes.

Dit eerste filmpje is van de weg ernaartoe, is niet veel boeiends, je mag hem kijken als je het leuk vind!
http://www.youtube.com/watch?v=vITAS8flIl8&feature=plcp

Tweede filmpje is van de eerste ontmoeting met Arwen.
ZEKER de moeite waard!
Mijn huilende hoofd moet je maar weer snel vergeten!!
http://www.youtube.com/watch?v=EZACA_lqSFQ

Derde filmpje is van het rijden.
Is 18 mei, ben ondertussen afgevallen en veel verder met rijden, komt in andere topics, dus aub geen commentaar op het rijden zelf.
http://www.youtube.com/watch?v=h_zcqAFiDuM

Het bleek dat Arwen erg bang was geworden van groot verkeer. Arwen is een pittige en felle tante en is niet erg makkelijk met rijden en dergelijke. Ze is wel echt super lief en doet geen vlieg kwaad, alleen haar ‘lompigheid’ maakt sommige mensen wat angstig.

Aangezien de nieuwe eigenaresse van Arwen twee kleine kinderen heeft, wilde ze het risico niet lopen om van Arwen af te vallen op het moment dat er een grote vrachtwagen of iets dergelijks aan kwam rijden.
Arwen staat vlak bij een bos, maar om daar te komen moet ze altijd een mega drukke weg over waar veel vrachtverkeer rijdt. En aangezien dat écht een probleem is voor Arwen, konden ze dus niet zonder tegenstrijd het bos in.

Na veel heen en weer geoverleg en vele zoektochten naar een stalling hebben we besloten dat Arwen voor 2 maanden (juli en augustus) naar mij toe zal komen, zodat ik haar kon trainen in het verkeersmak maken en ook vooral in de bak, omdat ze dat toch ook wel heel erg moeilijk vond.

Het zadel dat Arwen nu had was een 17” zadel en mijn kont was toen nog dikker dan een zitting van een 17” zadel. Vandaar dat ik een goedkoop zadeltje heb gekocht incl. hoofdstel en dergelijke voor de maanden Juli en Augustus.

23 Juni 2012 zijn mijn moeder en zus mee geweest naar Ermelo (waar Arwen stond) om het zadel en hoofdstel te passen. Natuurlijk heb ik gelijk weer even gereden, moest natuurlijk voor mij ook allemaal lekker zitten, haha (A)

http://www.youtube.com/watch?v=iHpzgKKT ... e=youtu.be

Na vele voorbereidingen was het 3 juli, de dag dat we Arwen op zouden gaan halen in Ermelo en voor twee maanden gingen stallen in Vuren.

In het filmpje zijn hier wat foto’s en stukjes film over te zien.

http://www.youtube.com/watch?v=FxJ1mN6emLA

respect als je dit allemaal heb gelezen en gekeken

wendy1987

Re: EINDELIJK ik heb je gevonden!! - incl. filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:26

Wat super dat je haar uiteindelijk weer gevonden hebt en haar nu zelfs 2 maanden hebt mogen trainen!!
Dan zal ze nu dus weer bijna naar huis toe moeten?

Maar wat fijn dat ze het dan zo goed heeft, ze ziet er ook goed uit hoor!

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:50

wendy1987 schreef:
Wat super dat je haar uiteindelijk weer gevonden hebt en haar nu zelfs 2 maanden hebt mogen trainen!!
Dan zal ze nu dus weer bijna naar huis toe moeten?

Maar wat fijn dat ze het dan zo goed heeft, ze ziet er ook goed uit hoor!

Ze gaat inderdaad morgen avond weer naar huis.. |(

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:35

Wat leuk zeg dat je haar gevonden hebt! En jammer dat ze morgen weer naar huis gaat, hoe is de training gegaan?

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:46

wortel115 schreef:
Wat leuk zeg dat je haar gevonden hebt! En jammer dat ze morgen weer naar huis gaat, hoe is de training gegaan?

Ja super!! eerst kon ze geen rechte lijn lopen, sturen was bijna onmogelijk in de galop, ze viel constant uit de galop, vond geen ontspanning in het lopen en drukte altijd haar rug weg.

ik kan wel zeggen dat, op het sturen in de galop na, alles top is!! sturen in galop heeft soms goede en soms slechte momenten.
ook is ze niet meer bang voor tractors :D

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:49

heey heb je al een fotograaf kunnen vinden ?
en wel topic plaatsen hea als je de foto`s hebt ben benieuwd

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:50

lady_lover16 schreef:

heb geen fotograaf kunnen vinden, mijn vriend gaat filmen vanavond en mijn moeder komt fotos maken.
Ze heeft ook professionele camera's, maar vind paarden niet leuk om te fotograveren, dus ben benieuwd wat t gaat worden!!

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:56

samanthaaxx schreef:
lady_lover16 schreef:

heb geen fotograaf kunnen vinden, mijn vriend gaat filmen vanavond en mijn moeder komt fotos maken.
Ze heeft ook professionele camera's, maar vind paarden niet leuk om te fotograveren, dus ben benieuwd wat t gaat worden!!

ja ik ben ook zeker benieuwd hoe ze gaan worden ;)
en trouwens heel onbeschoft van mij maar
echt goed dat je er eindelijk weer gevonden hebt tis een leuk paardje en lief dat je er 2 maanden bij je mog hebben wat gebeurt er daarna ? kun je er dan nog vaker zien of weer minder

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:58

lady_lover16 schreef:
samanthaaxx schreef:

ja ik ben ook zeker benieuwd hoe ze gaan worden ;)
en trouwens heel onbeschoft van mij maar
echt goed dat je er eindelijk weer gevonden hebt tis een leuk paardje en lief dat je er 2 maanden bij je mog hebben wat gebeurt er daarna ? kun je er dan nog vaker zien of weer minder

Ik mag gewoon op bezoek blijven komen.
En omdat de eigenaresse van Indy (vroeger heette ze Arwen, dit is ook haar officiële naam in dr papieren nog steeds) wat onzeker is, ivm het felle karakter van indy, ga ik haar helpen door 1 keer in de 1 á 2 weken langs te blijven gaan.
Het vervelende is alleen dat het een uur met de auto is, maar dat heb ik zeker voor dr over.

mariekjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:01

Super mooi verhaal!
Bij het 2e filmpje wel even de tranen in mijn ogen staan (nou ben ik daar ook wel gevoelig voor)
Echt geweldig dat je daar in de eerste instantie heen gaat om even te kijken hoe het met haar is
en haar dan nog mee naar huis mogen nemen ook! Heel gaaf! (:
Jammer dat ze weer terug moet nu! :(:)
Laatst bijgewerkt door mariekjhe op 27-08-12 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:01

samanthaaxx schreef:
Ik mag gewoon op bezoek blijven komen.
En omdat de eigenaresse van Indy (vroeger heette ze Arwen, dit is ook haar officiële naam in dr papieren nog steeds) wat onzeker is, ivm het felle karakter van indy, ga ik haar helpen door 1 keer in de 1 á 2 weken langs te blijven gaan.
Het vervelende is alleen dat het een uur met de auto is, maar dat heb ik zeker voor dr over.

nou das mooi toch en ja ik zou een uur er ook voor over hebben hoop dat je er nu nooit meer uit het oog verliest ik zoek er ook eentje maar tot nu nog niks gehoort dus blijf hopen ;)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:04

Wat een mooi verhaal zeg, en wat super dat je 2 maand van haar hebt kunnen genieten!

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:11

Heb het hele verhaal gelezen, wat een respect voor jou dat je dit alles gedaan hebt om haar te vinden, ik zeg dat is nou liefde!!

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:12

echt een super verhaal!
Zo gaaf dat je haar nu weer mag trainen! geniet dr van! :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:18

Wauw wat fantastisch dat je haar hebt gevonden en langs mocht komen.
En dan ook nog voor 2 maanden bij je mag hebben! Dat zal wel heel fijn geweest zijn.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:20

Wat een verhaal <3
Bij jou huilende gezicht zat ik gezellig mee te janken :')

maar wat ongelooflijk fijn dat je haar weer gevonden hebt!

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:13

Wauw, bij het ene filmpje zat ik echt met tranen in mijn ogen.
Echt super dat je haar toch nog hebt teruggevonden! :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:25

Geweldig dat je haar gevonden hebt! Ik heb met tranen in mijn ogen zitten kijken.
Wat leuk dat je haar nu een beetje in de gaten kunt houden! :)

privace

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:49

alles gelezen, en alles gezien...
Bij de 1ste ontmoeting kreeg ik echt tranen in men ogen en zonder ik het wist zat ik samen te blijten
(met af en toe een lachje van geluk) met jou.

Heel veel respect wat je voor dat paardje over hebt meis!!
Het is je gegunt,
grtjes jessy

p.s waren er maar zoveel mensen zoals jou,
en maak je niet druk wat mensen over jou denken over hoe je rijd of wat je gewicht is.
want je bent een prachtige meid en ik ben jarloes op je haar :D

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 14:04

Ondertussen een filmpje geplaatst bij Rijtechnisch, horses at work.

[RT-HAW] Arwen training 8e trainingsdag

Wel de moeite waard om te zien denk ik :)

privace schreef:
alles gelezen, en alles gezien...

RESPECT hahaha :=

privace schreef:
Bij de 1ste ontmoeting kreeg ik echt tranen in men ogen en zonder ik het wist zat ik samen te blijten
(met af en toe een lachje van geluk) met jou.

Heel raar, maar geeft echt een fijn gevoel als mensen meeleven hahah.

Dank je voor je reactie :D
Laatst bijgewerkt door samanthaaxx op 28-08-12 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:15

zo onwijs leuk dat je haar heb terug gevonden en wat aardig van de eigenaar dat je 2 maandjes mog trainen alleen de 2 maanden gaan altijd veel te kort;)