Ik les al bij Noor en een trainingsweek leek mij een leuke aanvulling op de lessen.
Het was een intensieve week waarin we veel gedaan hebben. Veel geleerd, veel gereden, grenzen over zijn gegaan, een berg vertrouwen in elkaar hebben gekregen, het onwijs gezellig is geweest. Het was een topweek!
En die wilde ik graag met jullie delen

Maandag 9 juli
Vandaag was het zover! De start van de trainingsweek. Om half 9 reed ik weg van huis. Eerst heb ik geholpen met het aankoppelen van de trailer bij Lisette. Zij ging namelijk ook mee met haar paard Partout.
Daarna zelf naar stal gereden en spullen in de auto gedaan.
Noor zou me ophalen en ze smste me dat het wat later werd. Lisette is al wel alvast gaan rijden en was zo'n 1,5 uur eerder ter plaatse dan wij

Jim is een lastige lader, dus dat was wel even spannend. Na 3 kwartier stond hij er uiteindelijk op en konden we op weg naar Bergambacht.

Daar aangekomen mocht hij eerst even lekker met Partout op de paddock en hebben wij geluncht. Oftewel: even bijkomen van de reis.
In de middag hadden we onze eerste les. Eerst was Lisette aan de beurt in de schitterende 20x60 buitenbaan.
Ondertussen heb ik Jim op stal gepoetst en gezadeld. Hij stapte gelijk al heerlijk ontspannen in de buitenbak. Wat een verrassing! Mijn driftkikker die eigenlijk heel kalm was

Helaas begon het net te regenen en verhuisden we naar de binnenbak. Dat was even spannend! Vooral toen Partout de baan verliet en we alleen waren. En hiervoor was ik met hem op pad. Om onder begeleiding op vreemd terrein met zijn spooky gedrag om te leren gaan. Doodeng, maar dankzij Noor konden we er doorheen rijden. En na een paar minuten was het over en heb ik heerlijk gereden!
Daarna op stal en eten

http://i.imgur.com/EH34U.jpg
Dinsdag 10 juli
Vandaag hadden we onze 2e les. Ik mocht vandaag als eerste en wat pakte hij het weer braaf op

Hij deed zo super zijn best! Bij de ochtendles heb ik Noor mijn camera gegeven en daar zijn een hoop mooie plaatjes uit gekomen.
Deze zijn hier te bewonderen: [RIJ-ITP] Jim en ik @ trainingsweek Noor Tanger
Weet je hoe groot dat is, 20x60

Elke diagonaal die ik reed was ongeveer 20 meter voor de hoek. Lange zijdes middendraf waren laaaaaang

Na de les mochten ze lekker op de wei en hebben wij weer super luxe geluncht

In de middag hadden we onze 3e les. Op mijn verzoek weer in de binnenbak, omdat hij eigenlijk zo braaf was buiten en ik juist om wilde gaan met zijn gedrag op vreemd terrein. Normaal is hij namelijk erg gespannen en reageer ik niet goed.
En inderdaad, binnen was hij af en toe gespannen. Noor heeft mij hier goed in begeleid en het komt er op neer dat ik gewoon vergeet te rijden, maar af ga zitten wachten wat hij doet. En dat moet niet

Dus meteen er aan rijden en doorgaan. En inderdaad, niets aan het handje

Weer een fijne afsluiter van de dag dus.
Woensdag 11 juli
Verrassend genoeg nog steeds geen spierpijn. Maar wel een vol hoofd.
Jim had hier duidelijk ook last van en was niet helemaal bij de les woensdag. Het is ook allemaal best veel.
's Ochtends dus heel basic gereden en daarna lekker op de wei.
De middagles hebben we over geslagen en terwijl Lisette met Partout aan het rijden was, ben ik heerlijk bij Jim in de wei gaan zitten.
Wat heel erg hielp om ons hoofd leeg te maken.
Hij stond om me heen te grazen, kwam af en toe eens kijken en een kroel halen en at weer verder.
We zijn helemaal zennnnnnn geworden

Donderdag 12 juli
De spierpijn begint te komen

Vanochtend eerst weer dressuurles. Alles even losmaken in alle gangen. De vrije middag van woensdag heeft geholpen.
Hij was weer helemaal bij de les! Hij was nog wel wat stug in zijn lijf, maar dat is ook niet zo gek. Zo'n week is intensief

Na de les hebben we weer super de luxe geluncht.
En dat ziet er dan zo uit: http://i.imgur.com/Z6Yjd.jpg

In de middag hadden we springles. Heel spannend, want ik had nog nooit springles gehad. Romana was mee om het vast te leggen

Jim vindt springen fantastisch, maar ik vind het maar niks

Voor hem huppel ik af en toe 30 cm in draf, maar daar houdt het dan ook bij op.
Maar springles... Pfoe.... Het werden 2 stijltjes en een dubbelsprong.
Uiteindelijk zijn we geëindigd op een stijltje van 50cm in galop. En ook de dubbel hebben we gedaan.
Het ging niet heel de tijd even goed en zijn zelfs bijna onderuit gegaan.
Maar we hebben het toch maar mooi gedaan en Jim was helemaal happy

Voor foto's, zie: [SPR-ITP] Onze allereerste springles ooit....
Vrijdag 13 juli
En toen was het alweer de laatste dag.... Heel de week was het eigenlijk heel mooi weer, maar deze dag regende het.
We hebben in de ochtend een proefje geoefend, dat heerlijk ging!
We zijn zeiknat geregend, maar ondanks dat was het een prima afsluiter van de week!
Daarna nog 1x luxe geluncht en toen terug naar huis.
Laden ging al een stuk sneller, in 10 minuten stond hij er op. Niet helemaal volgens het boekje overigens

Jim kon bij Partout in de trailer en Noor heeft ons weer thuis gebracht.
http://i.imgur.com/3W4br.jpg
Het was een hele vermoeiende, maar onwijs gave week!
Noor en Patrick: bedankt voor de gastvrijheid, de gezelligheid, de kennis en ervaring die jullie gedeeld hebben en het heerlijke eten