Mijn Penny verhaal nu toch eens delen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aristoteles

Mijn Penny verhaal nu toch eens delen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 21:42

Ik wil het al een tijdje delen nou hier mijn Penny verhaal. Het zou leuk zijn als je een reactie achterlaat.

Lieve groetjes

Veta geboren 13-05-1990

voorwijk's vesta op papier.

Toen zij 7 was heeft mijn moeder haar als verjaardag's cadeau gekregen ik was toen ook 7 jaar en eigenlijk een beetje te klein ( ze meet 1,53 en was best pittig). Naarmate ik wat ouder werd ging ik haar rijden. Ik had prive dressuurles maar spelen vond ik leuker ik kon haar met een halster rijden en ze was super braaf ook heb ik onderling met haar meegedaan aan de terreinritten op het Ronostrand.

Op mijn en haar 14e moest zij wegens financiele redenen verkocht worden. Ze werd verkocht aan een stalgenote die bezig was met een boerderij en wou wel een gezelschapspaard voor haar eigen paard. De ideale plek dachten wij.

Emotioneel kon ik het niet aan om contakt te onderhouden. 4 jaar later heb ik geprobeerd contakt op te nemen maar helaas geen gehoor(dit was via facebook e-mail etc.). Inmiddels was ik zelf verdienend en had een eigen paard gekocht maar moest nog altijd aan haar denken. Ik had mij er zo'n beetje bij neergelegd en dacht dat Veta er misschien niet meer zou zijn ze was inmiddels 18 en er had van alles gebeurd kunnen zijn.

Nu anderhalf jaar geleden kreeg ik een e-mail van een kennis die haar op marktplaats had zien staan. Ik geloofde mijn ogen niet daar stond ze op de foto bijna onherkenbaar en mijn moeder en ik waren helemaal ondersteboven. Wat nu?!?! we hebben niets ondernomen en er "een nachtje over geslapen"

Beiden hadden we geen oog dichtgedaan maar het was onrealistisch om haar terug te halen wat mankeerde ze en hoe moesten we het allemaal financieren.

We hebben toch gebeld en zijn diezelfde avond gaan kijken. Ik was compleet geshoqueerd. We kwamen aanrijden en de eigenaresse zat erop ( niet de vrouw aan wie we haar verkocht hadden, ze bleek 2 keer door "gegeven" te zijn). Er lag een veel te groot westernzadel op haar, VER achter de schoft en ze was helemaal inzichzelf gekeerd leek het. Het meisje 'schopte' haar en ze wou geen pas verzetten. Ik had een knoop in me maag en herkende haar niet zo, ze was altijd een pittige opgewekte tante.

Ik bleef kalm en assertief en weigerde er op te gaan. Ik mocht haar vasthouden en dat zadel was niet het enige. Ze had (nadat het zadel er af was gehaald op mijn verzoek) een snede van 10 cm op haar rug door het zadel. Haar hele gezicht was zonverbrand en haar ogen zo groot als tennisballen van ontsteking. Haar benen waren wit op de plekken waar peesbeschermers gedragen worden en haar staart en manen waren 1 klittebos.

Afschuwelijk!!! dit hadden we nooit voor haar verlangd. Na een overleg en wat blabla zijn we naar huis gegaan we mochten haar gratis ophalen. Na goed overleg hebben we dit UITERAARD gedaan. Gelukkig eenmaal op onze toenmale stal had ze 'niets ernstigs" en na een aantal maanden werd ze langzamerhand weer de oude. De dierenarts en ostheopathe zijn positief over haar welzijn en ik ben dolgelukkig dat ik haar nog een fijne oude dag kan bieden.

Ik voel me nog schuldig over de 6 jaar dat ze het niet altijd even goed gehad heeft, ik weet dat dit niet hoeft maar het gebeurd toch. Elke keer als ik haar zie krijg ik een sprongetje van geluk en hoop ik dat ze nog lang mag leven. Zoals het nu lijkt gebeurt dat ook wel, haar tanden zijn goed ze is verre van mager en ik rijd(recreatieritjes) en longeer haar nog op advies van de da.

Bedankt voor het lezen !

Dientje_Yara

Re: Mijn Penny verhaal nu toch eens delen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:47

wow
maar wel goed dat het toch nog een happy end heeft dat is ook belangrijk
goed dat je haar gevonden hebt

heb je ook fotos

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:47

Wat super dat je je oude paardje terug heb gevonden,
Wat vreselijk hoe je haar terug vond, echt heel erg!
Hopelijk gaat het nu veel beter met haar!!

Xx

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:05

wat vreselijk dat je je paardje zo aantreft
gelukkig heeft ze nu nog een goede tijd bij jullie voor de boeg

Aristoteles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 22:10

Bedankt voor jullie reacties! Heb net 2 foto's van haar geplaatst op m'n profiel (moest ik ook maar eens updaten) :)

Aristoteles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 22:17

Toch maar een foto'tje die niet in m'n profiel staat.

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:18

Heb haar foto gezien, ze ziet er goed uit. Wij hebben een aantal jaar geleden ook een pony verkocht naar een " goed " tehuis. Inmiddels ben ik erachter dat ze in die tijd al zeven keer verhandelt is en ben ik haar helemaal kwijt, je voelt je dan zo schuldig dus ik weet hoe jij je voelde, nog heel veel plezier met haar.

Aristoteles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 22:19

Jeetje wat verschikkelijk! Sterkte in ieder geval !

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:33

wat een naar verhaal zeg, maar met een goed einde!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:38

Wat ontzettend fijn dat ze weer terug is,wel zielig dat ze er zo aan toe was :')

Sabien88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:41

Wat erg om je paardje zo aan te treffen zeg!
Geniet nog lekker samen, en super dat je hem weer terug hebt en goed voor m zorgt!
Resprect!!!

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:52

wat fijn dat ze terug is hopen dat jullie nog vele jaartjes kunnen genieten van elkaar

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:02

hoe sommige mensen met paarden omgaan... maar goed dat je haar nu een beter leven kunt bieden!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:08

Heel erg veel succes met het aansterken.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:30

Wat een verschrikkelijk verhaal. Het lijkt me zo vervelend zo je paard te moeten aantreffen!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:39

Je mag je er absoluut niet schuldig door voelen! Ook al vond je dat zelf zwaar, je hebt geprobeerd contact te blijven houden om te weten hoe het met haar was, meer kon je echt niet doen!
En het is al fantastisch dat jullie haar nu terug hebben, ze heeft het jullie vast al lang vergeven!
Nog heel veel knuffelplezier met haar!

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:43

Wat super fijn dat je haar weer terug hebt! En veel succes verder!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:52

Goed dat ze bij jou terug is.

Helaas er zijn veel mensen die wel van alles beloven maar het niet waarmaakt, zoals goed voor zal zorgen enz. enz.