Zonder jullie hulp kan ik hem misschien niet redden! Help!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kingloveyou

Zonder jullie hulp kan ik hem misschien niet redden! Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 08:49

Lieve lieve bokkers,

Ik heb hard jullie hulp nodig. Ik heb een paar jaar geleden op een wei gestaan met een haflinger, een ontzettend lief beest. Ik heb er toen al die jaren voor gezorgd, wat ik geen probleem vond want ik had genoeg tijd en mocht er alles mee doen! Wel wou de eigenaar NOOIT de hoefsmid laten komen, nooit een wormenkuur betalen.. hij heeft nooit overwogen een exceemdeken aan te schaffen toen ik hem haast huilend opbelde omdat haffie zijn manen helemaal tot bloedens toe had kapot geschuurd ;( Hij heeft er nooit naar omgekeken of ook maar iets uitgegeven, zelfs niet toen ik hem niet verzorgde. Ik had geen geld voor twee paarden en mijn ouders ook niet, maar ik kon met al het extra's wat ik had wat kopen. Tot dat ik het besluit nam om weg te gaan. De wei waar ik stond was alleen een wei en omdat ik mijn pony op 1,5 jarige leeftijd daar had neergezet en hij inmiddels 3,5 jaar oud was vond ik het tijd om op zoek te gaan naar iets anders waar wij rustig aan de slag konden gaan met beleren. Ik ben toen wegegaan en niet meer teruggekomen. Nu is mijn pony inmiddels 6,5 jaar. Het is dus zeker 3 jaar geleden dat ik voor het eerst dicht bij Sting ben geweest. Jongens de tranen sprongen in m'n ogen ;( ;( Hij is onwijs dik, de pony waar die mee staat is hartstikke hoefbevangen en ik ben ook bang voor dat gevolg als het zo doorgaat. Z'n hoeven zien er niet uit, overal scheuren en veeeeeelste lang. Z'n voorpluk bestaat uit een paar haartjes, evenals z'n staart die die voor de helft geeft.. over zijn manen nog niet te spreken ;( Er komt vrijwel niemand meer langs, de eigenaar komt eens in de week een appeltje brengen.. Nou heb ik iemand die hem hoogstwaarschijnlijk wilt overnemen dit omdat de pony er echt niet uit ziet en ze erg opzoek is naar een lief paardje, wat dit paardje zeker is! Toen wij aankwamen van de week kwam die knuffelen en kusjes geven en het doet mij echt pijn om te zien dat hij geen aandacht meer heeft gekregen 3 jaar lang.
Ik ga de eigenaar vanmiddag opbellen omdat ik wil vragen of hij Sting wil verkopen.. wat ik weet uit het verleden is dat hij dat niet wil omdat hij altijd nog hoopt een huisje te vinden waar die lekker aan huis kan staan en hij lekker kan gaan mennen met het paardje.
Hoe kan ik hem het beste benaderen? Ik ken de beste man zelf, is mijn huisarts geweest en buitenom dat die zo'n 'dierenbeul' is een zeer nette man! Help Help help, ik wil zo graag dat het paardje een goed tehuis krijgt!!!! ;( ;( ;(

maybe2

Re: Zonder jullie hulp kan ik hem misschien niet redden! Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:55

ik zou hem erop wijzen dat de manier waarop hij met dit paardtje omgaat niet de juiste manier is ,en dat het niet zo hoort.maar dat jij hem wel over wil nemen,en dat je hem dan goed gaat verzorgen.
als hij hem niet wil verkopen en hij blijft hem nog steeds zo verwaarlozen,zou ik de dierenbescherming bellen.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 08:59

Precies, als het niet lukt ga ik ook zeker de DB bellen. De wei ligt ook vol met stalen pijpen, dekens, schoenen en dode dieren!!!! De stal is ook niet om aan te zien en ligt vol met mest.. :(:)

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:01

Kingloveyou schreef:
Precies, als het niet lukt ga ik ook zeker de DB bellen. De wei ligt ook vol met stalen pijpen, dekens, schoenen en dode dieren!!!!

Dode dieren?! :x

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:02

Mijn ervaring is dat als je de dierenbescherming belt voor een pony met veel te lange hoeven (omgekruld was het toen). Dat het dier binnen twee dagen weg is. Zou allemaal niet te moeilijk doen omdat je de man kent en het verder een nette man is. Gewoon de dierenbeschermeing bellen.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:04

1906 schreef:
Kingloveyou schreef:
Precies, als het niet lukt ga ik ook zeker de DB bellen. De wei ligt ook vol met stalen pijpen, dekens, schoenen en dode dieren!!!!

Dode dieren?! :x

Ja we liepen een rondje door de wei en zijn 2 dode half verteerde hazen tegengekomen.. |(

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:08

ben wel benieuwd hoe de "beste" man reageert. Als hij kwaad wordt omdat je bijvoorbeeld zegt dat hij niet goed voor zijn beestje zorgt, dan zou ik ook de DB bellen.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:32

jeetje kelly ... ik zou de man benaderen en je verhaal doen op een nette manier, en luistert hij niet zou ik de DB inschakelen ..

effe offtopic: hoe is het met king ? ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:35

dode hazen heeft hij natuurlijk niets mee te maken he, dat zijn wilde dieren :) lag een tijdje terug ook een half opgegeten (grote!) vis in de wei (we staan aan het water) en die hebben we ook laten liggen voor de vogels

Al met al heel sneu voor de haf, ik hoop dat de eigenaar inziet dat je niet een paard koopt en er niets mee doet, dit is gewoon echt sneu

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:12

en? Heb je nog gebeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:52

Bel aub de DB, dit kan niet...
Verder goed dat hij een beter baasje krijgt!

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 21:13

Hallo hier een update! Ik heb gebeld en uitgelegd dat dit geen manier is op een pony te houden. Ik heb gezegd dat ik een erg fijn huisje kan regelen waar sting alle aandacht krijgt waar die van droomt! Hij gaat erover nadenken en belt mij terug als die een besluit genomen heeft.. Het is dus geen nee waar ik vanuit ging en hij gaat erover nadenken en daar ben ik echt heel erg blij mee en zo ook zijn dan toekomstige bazinnetje!!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:07

*\o/* Is een goed begin...samen hopen en duimen voor een goede afloop!!!!

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:02

Ik hoop het ook zó graag!! Hou jullie op de hoogte :D !!

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:29

geef m niet al te lang nadenktijd he...want zelfs in een week kan er nog meer schade komen aan het paardje...

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:25

jongens hij heeft gebeld! Hij wil hem weg doen! Hij neemt morgen contact op met de toekomstige eigenaren om het te regelen!!! :D :D :D :D:D Ik ben heeel erg blij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:26

Goed nieuws!! Top!

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:30

goed nieuws!!!

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:36

Goed nieuws, gelukkig maar voor het beestje, houd je ons op de hoogte hoe het met m gaat?

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:38

Ja ik hou jullie op de hoogte, laat ook weten hoe het gaat lopen en zal dan als die op een ander plekje staat foto's maken! :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:11

Mooi

Maarruh wat gaat er dan met die andere pony gebeuren?

blondeyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:47

Dat is heel erg goed nieuws! Ben heel blij voor jullie en het paardje natuurlijk :)

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:15

jaja morgen weer bij hem kijken met papa! :D
Hopen, hopen ,hopen :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:25

Ja is er al meer informatie? :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:34

Zorg iig wel dat je naam bekend is bij de DB. Dan blijf je op de hoogte :)

Heel veel succes ermee! Ik hoop voor je dat het goed komt, niemand mag zo met zo'n schat omgaan!

Edit: oeps ik heb je berichtje gemist :P