TREC Eersel 2011 - onze 2de keer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

TREC Eersel 2011 - onze 2de keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 07:25

Hier dan mijn verslag van mijn tweede TREC wedstrijd met Shy, vorig jaar hebben wij ook in Eersel gestart wat zo goed bevallen was dat we het dus dit jaar nog maar eens gedaan hebben.
Een groot verschil met vorig jaar is dat ik dit jaar zelf heb gereden met een gehuurde bus en trailer, voor mij ook meteen de eerste keer na het behalen van mijn E-rijbewijs begin mei :D
Het was echt een vuurdoop, ik had de verkeerde straat aangetikt op de TomTom en daardoor kwamen we vast te zitten op een doodlopend zand weggetje.
Na een minuut of 20 had ik eindelijk gekeerd en konden we onze weg vervolgen.
Ik blij met mijn pony die alleen een beetje uit het raampje loerde en zich waarschijnlijk af vroeg waarom ze zeeziek aan het worden was :=

Bij aankomst eerst de paddock opgezet en toen Shy uit de trailer gehaald, ze begon meteen naar alles en iedereen te hinniken.
Gelukkig bleef ze netjes in de paddock staan, mede met dank aan ons geleende stroom apparaat.

Na het melden bij het secretariaat heb ik eerst mijn slaapplek in orde gemaakt, de laadruimte van de ruim 6 meter lange bus.
Ideaal want ik kon er lekker rechtop in staan :j
Om 19:00 konden we gaan keuren, dit vindt ik altijd een nogal spannend gebeuren omdat Shy een kleine afwijking in het lopen heeft.
Gelukkig was de DA dezelfde als vorig jaar en vond hij haar sterkt verbeterd in verhouding met vorig jaar, haar bespiering was veel rechter.
Ondanks een hoge hartslag van 60 toch goedgekeurd +:)+
Omdat ik toch best een lange dag had gemaakt ben ik vroeg gaan douchen en slapen, helaas kwam ik er in de nacht achter dat ik toch iets te weinig dekens mee had… het was KOUD!!!
De zaterdag moest ik vroeg POR starten, als eerste van de T1 om 08:55 mijn GSM laten vergrendelen.
Tijdens het intekenen van de kaart was er iemand zo vriendelijk om Shy vast te houden, ze heeft namelijk nog altijd de neiging om te gaan hangen (trauma uit het verleden).
De kaart die we kregen was weer lekker voorzien van wat instinkers, maakt het extra interessant.
Shy was al bij de start erg voorwaarts en ik heb flink moeten inhouden, 6,5 km per uur is dan erg langzaam :x
Helaas doordat ik te druk bezig was met het inhouden van Shy de eerste knipper gemist (ja de eerste instinker), dus weg 30 puntjes.
Daarna heb ik mega opgelet en gek genoeg werd Shy toen ook rustiger, ik had verwacht dat solo rijden moeilijker zou zijn maar dat bleek dus van niet.
We hebben er echt een lekker ontspannen ritje van gemaakt!

We kwamen bij een aantal posten als eerste aan en ook op de pauze plek waren we als eerste, dus lekker rustig Shy gras laten eten en wachten tot ik weer verder mocht.
Dan is een uur wel lang hoor ;)
Het tweede deel van de rit was eigenlijk voorbij voordat je het wist.
Nog wel bij een post een kleine discussie gehad (post is uiteindelijk voor iedereen vervallen).
Eenmaal binnen Shy weer ff lekker verzorgt en gewacht tot de DA aanwezig was voor de nakeuring.
Shy liep tijdens de keuring alsof ze nog wel een ritje wou maken :D dus weer goedgekeurd +:)+
Die avond een lekker patatje gegeten en met een boek vroeg mijn nest in, zodat ik het nog warm zou hebben als ik in slaap viel.
Daarbij had ik de zweetdeken van Shy maar over mijn slaapzak heen gelegd, wat een goede beslissing bleek te zijn :j
Dag 2 van de wedstrijd de MA en de PTV.
De MA zag ik al tegenop maar het oefenen net ervoor ging echt lekker, helaas was het parcours te eng volgens Shy en viel ze uit de galop.
In stap ging het stukken beter en heb ik nog 5 punten weten te halen, 3 meer dan vorig jaar!!

Toen ik terug kwam op het terrein waren mijn ouders ook aangekomen samen met de hond.
Dus nog net op tijd om de PTV mee te krijgen :j

Alles ging zoals ik had gehoopt!!
We begonnen met een Opsprong met daarna het Labyrint die iets verhoogd lag en niet zoals vorig jaar op de grond.
De smalle doorgang zoefde we tussendoor in galop en toen meteen door crossen langs het terrein.
Het was een lang stuk dus lekker meters maken en tijd winnen om wat meer tijd te hebben voor de hindernissen.
Het Onbewegelijk stilstaan ging wonderbaarlijk goed, ze bleef eindelijk eens staan :D
Slalom toch maar in draf want ik wilde zeker punten hebben en wist dat de galop nog niet zou lukken.

Toen kwam de gevreesde Heg met extra moeilijkheidsgraad doordat er een biels van de omheining omlag. Helaas dus een weigering maar dat wist ik bijna al van te voren, deze vindt ik namelijk een beetje eng :o
De Wal op en af aan de hand ging lekker, ik denk ook omdat Shy ff op adem moest komen van het galopperen ;)

Rechts opstijgen was door mijn nieuwe zadel goed te doen, normaal stap ik via een bankje op wat ik zelf beter voor de rug van het paard vindt.
De Brug met maar 1 reling was toch wel spannend, gelukkig hadden we deze soort bruggen in Rotterdam al vaker gezien en gebruikt dus ging ze er meteen netjes overheen.
Toen kwamen de Laag Hangende takken, die glommen toch wel heel erg en dat leverde een overgang naar draf op net voor de hindernis.
Shy vondt het schijnbaar zo eng dat ze zelf ook maar door de knieen ging :=
De Afsprong was gelukkig niet zo hoog en we konden lekker snel door richting de Waterpassage.
Ze ging er met hoog optrekkende benen doorheen want het was wel erg nat :D
De laatste hindernis was het Hek waar ik best bang voor was maar die deed ze echt SUPER, rustig en gecontroleerd!
Uiteindelijk zijn wij 2de geworden van de T1 en waren de enige die Solo hadden gereden.
Op alle punten zijn we vooruit gegaan en ik ben dus mega trots op mijn kleine meisje!
Er komt ook nog een topic met foto’s :j

Sharon_Jims

Re: TREC Eersel 2011 - onze 2de keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:33

Super verslag Shy! Klinkt als een geweldige dag samen!

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:29

Leuk verslag Shy en heel mooi resultaat. Proficiat.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:14