De (manege)fjord waar ik 8 á 9 jaar geleden op heb leren rijden, waar ik het altijd over had en helemaal verliefd op was, waar ik 4 jaar lang plezier mee heb gehad op die manege, die word van mij

Het dier gaat met pensioen, en ik 8 jaar geleden al: Als ik Wodka ooit mag kopen, doe ik dat meteen! (wat ieder trots ruitertje zegt over haar lievelings pony). Het dier is nu 20 jaar, en mag bij ons lekker gaan genieten van zijn laatste jaren

Moon (mijn huidige pony) heb ik gekocht als 13 jarige. Ik was er helemaal verliefd op toen ik haar kocht. Ik kocht haar van een kennis, een vertrouwd persoon. Nu blijkt dat Moon zéker 20 jaar is, luchtzuigt (wat de mevrouw ontkende) en behoorlijk versleten is. De vrouw waarvan ik Moon gekocht heb heeft een eigen manege, en geeft ook privé lessen bij mensen thuis. Ze heeft mij ongeveer een half jaar privéles gegeven met mijn vorige paard.
Ik vertrouwde haar (wat heel dom en naïef van me was, dat weet ik) en heb Moon zonder contract gekocht.. De eigenaresse van de manege wilde het liever zonder contract, anders voelde het voor haar alsof ik haar niet vertrouwde. Toen zei ik heel dom: Dat snap ik.. Nu snap ik ook echt waarom ze dat zei. Ze speelde het slim, heel slim.. Afijn, Moon is een schat van een dier.. en is nu dus ook op pensioen bij mij. Weg doe ik haar niet en nooit meer, ze is mijn alles en ik wil haar nog hele fijne laatste jaren geven

Ik ben enorm blij, ondanks al het gezeik en verdriet, dat ik deze 2 dieren nog een fijn leven kan geven. Lekker rustig door de bossen rijden en knuffelen.
Even lezen: Ik was op zoek naar een leuk paardje voor mij + m'n moeder en als gezelschap voor mijn pony Moon (tinker x fell pony). Na veel wikken en wegen kiezen we voor een paard wat met pensioen gaat, of een paard wat anders naar de slacht zou gaan. Door het vele bedonderen in de paarden wereld, durven we niet meer aan op zoek te gaan naar een leuk jong paardje van een hogere prijs.
We geven liever dieren die niet meer nodig zijn nog een kans, een fijn leven..
De fjord heet Wodka:

Middelste
* Foto's van de hyves van de manege