Paardrijdende Jongens, taboe? Nee, een droom die uitkomt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DonRoubos

Paardrijdende Jongens, taboe? Nee, een droom die uitkomt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 23:14

Nou laat ik eens eerst beginnen met mezelf voor te stellen, ik ben Donovan Roubos, 19 Jaar, studeer op het Clusius College Alkmaar en ben ongelofelijke paardenliefhebber. Rij nu paard sinds 5 maanden. Waarom zo kort, als je zoveel van paarden houd, zal je dan vragen? Nou, mijn gezin is nooit rijk geweest, maar dat is natuurlijk geen reden. Het gaat nu puur om het feit dat er tegen paard rijdende jongens een regel is dat alleen "Homo's" dit doen, dan moet je precies mij hebben in de VMBO-tijd toen ik overgewicht had en zwaar onzeker was, dus paardrijden was geen optie.

Sinds ik een serieuze relatie ben gestart met mijn lieve meid (Die overigens al 14 jaar paardrijd), ben ik de paardenwereld ingesleept en ik kan er maar geen genoeg van krijgen. Het is een grote droom die voor me is opengegaan en zit helemaal in de wolken. Sinds de eerste dag dat ik op de manege kwam mocht ik op de KWPN-er (Utinka, een prachtbeest en geweldig dressuur- en springpaard) van mijn vriendin zitten, maar dit ging natuurlijk niet zonder stoot of slag. Met een stokmaat van 1.67m en een beste temperament mocht ik er in stap op rijden, maar wel met een longeerlijn. Nou dat was erg leuk, totdat ik zei dat ik wel een versnelling omhoog wou en zei dat ik verder in draf wou, maar weet ik veel dat je moet lichtrijden haha. Onervaren dat ik was ging ik in draf en het paard schrok ergens van dus nam een best harde spurt met mij erop. Nou lachen gieren brullen, want ik vond het totaal niet erg (vind het alleen maar leuk als het spannend word, haha).

Afbeelding

Sinds dien ben ik helemaal verliefd geworden op een Fjord van mijn vriendin haar tweelingzus : Ylja (Een super leuke fjord, met een ondeugende blik en heerlijk irritant). Deze heb ik sindsdien 6 tot 7 keer op gereden en heb ik de basis geleerd, van stap t/m galop en wat was ik trots dat iedereen mij zwaar positieve reacties gaf op mijn rijstijl, het was netjes en ik had alles super snel door, helemaal top :D!

2 Weken geleden ben ik begonnen op een manegepaard (Manege Waarland, daar staan de andere paarden ook op stal) waar ik voor een langere tijd op te vinden zal zijn. Het is ook een KWPN-er genaamd : Le Duc. Met een stokmaat van 1.74m is dit een perfect paard voor mij, het rijdt zoveel anders dan een fjord, echt wat een verschil! Hij heeft in het verleden Z-Dressuur gereden en is nu een manegepaard die er met volle teugen van geniet, al zeg ik het zelf. Dat kan je echt merken aan hem, het is echt een super lief paard en zo knuffelbaar als een teddybeer, haha. Daar heb ik nu 2 keer een uur op vrij-gereden en volg les bij mijn eigen vriendin. Naast de basis ken ik nu dus ook : Wijken, op het goede been letten, galopwissel en aan de teugels rijden.

Dus wie op de middelbare school zit en een jongen is, schroom niet en volg gewoon je hart. Het zal je veel beter doen als je eerder begint met paardrijden, zorgt voor meer sociale contacten en je hebt er baat bij, je klasgenoten zie je toch bijna nooit meer als je er vanaf bent!

Hoop dat jullie genoten hebben!
Veel paardrijd plezier en tot snel misschien!
Laatst bijgewerkt door DonRoubos op 26-11-10 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:15

*geeft alvast de lijst met atoombunkers voordat de dames binnen vallen*

Iig, best leuk dat paardrijden? ;)
Jij zit zo te horen totaal niet verlegen met paardjes om te rijden. Als dit al je houding is na 6 keer rijden zou ik er zeker mee door gaan, wellicht verborgen talent dat nu naar boven komt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-10 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:16

Hee! Welkom op bokt teneerste! En goed van je dat je gewoon je hart gevolgd bent! Heel veel plezier en succes met paardrijden, houd ons op de hoogte :D

Asyaa; ik wilde het net zeggen :')

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:17

IK hoor een hoop lawaai op de achtergrond, het lijkt een kudde die er aan komt denderen ;)

welkom en sterkte ;)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:17

PascalB schreef:
IK hoor een hoop lawaai op de achtergrond, het lijkt een kudde die er aan komt denderen ;)

welkom en sterkte ;)

Geen slapende honden wakker maken!! :oo

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:18

wauw, wat leuk dat je het zo geweldig vind! Ziet er al goed uit hoor, voor zo'n korte tijd :)
(Je hebt geluk dat je erbij schrijft dat je een vriendin heb, anders krijg je veeeeeeeeeeeeeeel vrouwen over je heen hier :P )

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:18

Welkom hier

*is heel blij dat zij gewoon een paardrijdend manmens heeft getroffen* *steekt tong uit naar iedereen die nog komt*

Ennuh aan de TS laat je niet gek maken hoor ;)

Succes met paardrijden en veel plezier hier!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:19

Je weet niet wat je doet :=

Maar ziet er goed uit hoor! En veel plezier! Oh en welkom :+

Wat heb je trouwens een aparte maar mooie naam! :)

DonRoubos

Re: Paardrijdende Jongens, taboe? Nee, een droom die uitkomt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 23:23

Haha, hartstikke bedankt voor de reacties, niet verwacht dat het zo snel gelezen zou worden :D. Ja inderdaad, ik volg alleen maar mijn hart en daar geniet ik nu met volle teugen van. Werk er zelfs voor om de vrij-rij lessen te financieren, haha!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:25

DonRoubos schreef:
Haha, hartstikke bedankt voor de reacties, niet verwacht dat het zo snel gelezen zou worden :D. Ja inderdaad, ik volg alleen maar mijn hart en daar geniet ik nu met volle teugen van. Werk er zelfs voor om de vrij-rij lessen te financieren, haha!

Haha, die reacties komen waarschijnlijk omdat er 'jongens' in de titel staat. Dan slaan de hormonen weer op tilt. Het is idd maar goed dat je al duidelijk aangegeven hebt dat je bezet bent, haha. Nee, alle gekheid op een stokje. Vind het supergoed dat je zo enthousiast bent en echt complimenten dat je zoooo fanatiek bent dat je zelfs keihard er voor werkt. Teken dat je het graag wilt! :) Goh, hoor je toch niet vaak dat jongens op zo'n 'late' leeftijd nog beginnen! :)
Zit je vriendin toevallig ook op bokt..? :)

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 23:29

Magnummm schreef:
DonRoubos schreef:

Haha, die reacties komen waarschijnlijk omdat er 'jongens' in de titel staat. Dan slaan de hormonen weer op tilt. Het is idd maar goed dat je al duidelijk aangegeven hebt dat je bezet bent, haha. Nee, alle gekheid op een stokje. Vind het supergoed dat je zo enthousiast bent en echt complimenten dat je zoooo fanatiek bent dat je zelfs keihard er voor werkt. Teken dat je het graag wilt! :) Goh, hoor je toch niet vaak dat jongens op zo'n 'late' leeftijd nog beginnen! :)
Zit je vriendin toevallig ook op bokt..? :)

Dat zou ik niet eens durven zeggen eigenlijk, of zij erop zit. Slecht van mij, haha!:P Maar, dat zal heus wel hoor. Zal wel eerst vragen of ik haar naam open en wel op een forum mag plaatsen, dan weet je snel genoeg wie het is, of niet natuurlijk :).

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:31

hmmm wil niet l.ullig doen maar iemand die 2 weken rijd en dan de galopwissels als beheerd?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:31

Nou, bokt is zo groot. En ik kom niet overal op bokt. Dus ik denk niet dat ik het dan zou weten. Ik vroeg het me gewoon af, zou kunnen dat je via haar op bokt terecht was gekomen! :)

NienkeNiels; hij rijdt 'al' 5 maanden. En misschien bedoelde hij iets anders?! Aangezien 'beginners' dingen wel eens door de war halen.. ;)

I don't know!
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 26-11-10 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:32

NienkeNiels schreef:
hmmm wil niet l.ullig doen maar iemand die 2 weken rijd en dan de galopwissels als beheerd?

Iedereen kan een galopswissel ;)
Moeilijk is om hem ook dressuurmatig correct te doen :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:34

NienkeNiels schreef:

Iedereen kan een galopswissel?

Edit, Wat Asyaa en Magnum dus zeggen :))

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 23:35

Ik zie dat er wat verwarring is over de galopswissel. Ik heb het natuurlijk niet 100% onder controle (dressuurmatig), maar ik rij ook op een Z-paard die ook goed naar de hulpen luistert. Dus, inderdaad ik kan een galopswissel zoals jullie dat kennen, maar natuurlijk niet helemaal perfect :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:36

Welkom! :)
En wat leuk dat je bij waarland rijd!
Ik ben daar een aantal jaren op ponykamp geweest, en was hélemaal verliefd op ilya! (nog steeds hoor :o)
en die andere ken ik ook nog wel!
Ziet er btw leuk uit, zeker als je bedenkt dat je nog maar zo kort rijd!
toppie +:)+

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:44

Het eerste wat ik dacht was _O- Sorry

Tot ik even ging lezen..
leuk verhaaltje en ik vind dat je er al best netjes opzit :D

veel succes verder gaat vast lukken +:)+

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:44

Leuk dat je vriendin je heefd besmet! Haha,
Ik vind je er heel netjes opzitten! (alleen vald je paardje bijna in slaap :+ maar ach, iedereen moet leren, en je leert heel snel!)
Veel succes!

(ik rijd nu 8 jaar maar heb nog geen galopwissels geleerd... )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:56

Veel succes en een leuk stukje, zet er over een jaar nog maar eens een filmpje op en je hebt gelijk wat het paard betreft, hij geniet er inderdaad van zo te zien, hier word hij niet moe van.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:00

Ai, ai, ai...ik herinner me een topic.

Welkom op bokt in ieder geval!

(gaat nu aan de kant voor het aanstormende vrouwvolk en dekking zoeken'.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:03

hoe kan ik jou dan nooit zien op school? :'D

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 00:04

Echt super leuke reacties, bedankt :D Dat hij inderdaad wat meer vaart erin moet hebben daar word nu aan gewerkt hoor, haha. Op het filmpje was dat de 2e keer en heb gisteren voor de 3e keer gereden, dat ging wat intensiever, toen was hij wel moe, maar dat maakt niet uit. Hij geniet er in ieder geval wel van en dat is ook te merken aan hem, want echt gemeen tegenwerken doet hij namelijk niet :)

@ Miistral

Ik heb altijd een KWPN jas aan op school, daar kan je me het beste aan herkennen op het Clusius College in Alkmaar, haha :D

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:06

Wat leuk zeg en wat zit je al netjes.
Vind het echt gaaf van je dat je je niet gek laat maken en gewoon durft te genieten van je nieuwe hobby!! Ga er lekker mee door en veel plezier!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:09

Zo das pas snel antwoorden *D
hmpf egt nog nooit gezien hoor :') , er komt wel steeds zon irritant jong bij ons in de lessen (als we moeten mennen ofzo)
maar volgens mijn ben jij dat niet }:0