Zo zit je op je pony .. en zo lig je eronder..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Zo zit je op je pony .. en zo lig je eronder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:22

Hallo bokkers!
Vandaag even schrikken!
Had normaal me les gehad , ze was wat druk ,maar dat is ze wel vaker.
Wij lopen naar de manege toe omdat het toch niet zo ver is ,maar mevrouw wou zo graag naar huis dat ze bijna niet te houden was.
Ik blijf dan altijd kalm en houd haar in korte maten in (als je blijft vasthouden ,word ze nog drukker)
Ze moest en zou harder.
Van voor beetje omhoog gevolgt door de achterbeentjes even te laten vliegen :')

Dit heb ik gewoon genegeerd en heb doorgereden , ze kapte en nu begon ze helemaal netjes te lopen ,maar 1 of ander spaanse pas uit te voeren :') (ze mepte gewoon met de voorbenen naar voor :oo )

Mevrouw was duidelijk niet mee eens met wat ik wou :Y)

Toen op stal aangekomen stond er een nieeuw paard in de wei , Dat pad loopt naast het weiland van dat nieuwe paard en ik reed dat pad af (dat is richting onder andere haar weiland)
Toen wou ik opdraaien (richting stal) en zei wou dat niet.
Nu weer half omhoog komen en boos doen en hard achterwaards.

Ik telkens geprobeerd vooral kalm blijven en streng vooruit te doen.
Toen ging het mis... Ze maakt een 90 graden draai (kant waar zeheen wou) en begon in arbeids galop te galoperen (maar ik weet dan gewoon dat ze steeds harder gaat als ik niets doe)
Enige optie... Op de volte.

Direct op de volte gezet wat ze niet zag aankomen en boem.. daar gingen we.
Zij viel niet hard... maar ik lag er met mijn been onder.

Ze stond direct op en gelukkig zat ik niet vast..
Heb haar direct nagekeken of er niets met haar was en godszijdank niets met haar...

Gevolg.. Been wat eronder lag doet helemaal niet zeer ,maar mijn hoofd... Ai... ik heb flink hoofdpijn :Y) terwijl ik een cap ophad.
Maar gelukkig had ponylief niets.. Ben er weer opgestapt en was dit keer voorbereid. Toen heb ik het gewonnen ;)
Daarna heb ik haar gewoon even nog laten stappen en verzorging gedaan + stallen mesten ,maar god wat was dat schrikken!
En ik ben zo blij dat ze niets heeft, heb alles nagekeken (tuurlijk vallen ze ook weleens in het weiland ,maar ze is echt mijn alles)

Anoniem

Re: Zo zit je op je pony .. en zo lig je eronder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:29

Woow.. wat moet je geschrokken zijn Elin! Gelukkig dat ze niks heeft, en sterkte met je hoofdpijn...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:30

Bedankt! Ben er weer direct opgeklommen ,ookal kon ze niets aan de val doen het was wel HAAR staking waardoor het kwam en bij het ene paard weet ik dat ik het niet opnieuw moet doen ,omdat ze dan over de zeik gaan ,maar Meranti als ik het niet opnieuw doe doet ze het echt altijd...

Bedankt het steekt heel erg ,maar leve de pijnstiller :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:31

Ja, je moet niet teveel pijnstilling nemen he! Beter 2 goede dan 10 slechte. Ben je wel langs de dokter gegaan oid? Misschien moet je dat maandag wel doen als he tnog veel pijn doet..

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:33

Vreemd gevoel he, als je dat meemaakt. "He, ik val, maar he, ik zit nog op mijn paard...oh BLIEP"

Kun je nagaan wat je mogelijks had zonder cap :p Verder niet misselijk? Geen last van het licht? En toch maar paar keer wakker laten maken vannacht.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:34

Veel sterkte met de hoofdpijn.
Indd wat moet je geschrokken zijn. Gelukkig geen nare gevolgen behalve je hoofdpijn.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:35

@Jorine Nee heb er maar 1 :) Ben niet naar de dokter gegaan.
Als ik maandag nog pijn heb ga ik idd :)
Dan zou het een lichte hersenschudding kunnen zijn ,maar ga ik nu nog niet van uit :)

@ Wizewo

Het ''enge'' niet echt eng maar raar was dat ik het helemaal zag gebeuren :')
Ik zag haar hele hals zegmaar ''vallen'' (de rest niet want ik keek voor me :') )

Heb altijd een cap op :j
Niet misselijk nee , licht niet zoveel probleem , voel wel idd wat ''zware'' ogen ,maar niet echt veel pijn.
Allleen alsof er een naald van links naar recht door me slaap heen zit.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:39

jeetje das zeker schrikken!
Wel goed van je dat je er meteen weer op bent gaan zitten!
Sterkte met je hoofdpijn!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 18:17

Cap is niets mis mee
ben ook niet op mijn hoofd recht gevallen zegmaar ,maar ik viel zegmaar op 1 kant :')
(We vielen gewoon echt op 1 kant dus niet naar achter -dan had ik niet willen weten hoe het afliep...-)

@Meikemarieke Haha bedankt ;) Ja ik ken mijn pony goed genoeg en weet dat ze het anders volgende keer weer doet

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 21:23

_Liez schreef:
Veel sterkte met de hoofdpijn.
Indd wat moet je geschrokken zijn. Gelukkig geen nare gevolgen behalve je hoofdpijn.

Gelukkig niet nee!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:12

EN nog maals het is niet meranti haar schuld...
Zou het nogal erg vinden als iemand denjtkt dat ze niet te vertrouwens is ofeu.
Het kwam gewoon doordat het gras zo glad was en Meranti iets .. Ehum drukker was xd

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:16

Poeh he... dat moet schrikken zijn geweest! Knap dat je er alsnog op ging en door hebt gezet!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:19

amsterdam_30 schreef:
Poeh he... dat moet schrikken zijn geweest! Knap dat je er alsnog op ging en door hebt gezet!

BBedankt! Ja ik ken meranti dat ik weet dat ze het volgende keer weer probeert en/of dat pad door het ''ongeval'' eng vind of iig niet prettig vind en dit wil ik voorkomen

Nu gaat het weer super en ze heeft het nog 1 x geprobeerd ,maar zij is net als ik.
Als ik me dag niet heb dan doe ik ook gewoon weinig voor andere en alleen als het moet en zij ook :')

En de ene keer zijn wij Jing en Jang.
Dan rijden we super en zitten we in het zelfde ''lichaam'' zo goed zijn we dan ''verbonden'' en de andere keer zijn we echt Zuidpool en Noordpool zo eind qua meningen liggen we dan uit mekaar :')