Vandaag even schrikken!
Had normaal me les gehad , ze was wat druk ,maar dat is ze wel vaker.
Wij lopen naar de manege toe omdat het toch niet zo ver is ,maar mevrouw wou zo graag naar huis dat ze bijna niet te houden was.
Ik blijf dan altijd kalm en houd haar in korte maten in (als je blijft vasthouden ,word ze nog drukker)
Ze moest en zou harder.
Van voor beetje omhoog gevolgt door de achterbeentjes even te laten vliegen

Dit heb ik gewoon genegeerd en heb doorgereden , ze kapte en nu begon ze helemaal netjes te lopen ,maar 1 of ander spaanse pas uit te voeren

Mevrouw was duidelijk niet mee eens met wat ik wou

Toen op stal aangekomen stond er een nieeuw paard in de wei , Dat pad loopt naast het weiland van dat nieuwe paard en ik reed dat pad af (dat is richting onder andere haar weiland)
Toen wou ik opdraaien (richting stal) en zei wou dat niet.
Nu weer half omhoog komen en boos doen en hard achterwaards.
Ik telkens geprobeerd vooral kalm blijven en streng vooruit te doen.
Toen ging het mis... Ze maakt een 90 graden draai (kant waar zeheen wou) en begon in arbeids galop te galoperen (maar ik weet dan gewoon dat ze steeds harder gaat als ik niets doe)
Enige optie... Op de volte.
Direct op de volte gezet wat ze niet zag aankomen en boem.. daar gingen we.
Zij viel niet hard... maar ik lag er met mijn been onder.
Ze stond direct op en gelukkig zat ik niet vast..
Heb haar direct nagekeken of er niets met haar was en godszijdank niets met haar...
Gevolg.. Been wat eronder lag doet helemaal niet zeer ,maar mijn hoofd... Ai... ik heb flink hoofdpijn

Maar gelukkig had ponylief niets.. Ben er weer opgestapt en was dit keer voorbereid. Toen heb ik het gewonnen

Daarna heb ik haar gewoon even nog laten stappen en verzorging gedaan + stallen mesten ,maar god wat was dat schrikken!
En ik ben zo blij dat ze niets heeft, heb alles nagekeken (tuurlijk vallen ze ook weleens in het weiland ,maar ze is echt mijn alles)