Ik vroeg aan me vriend of die me paard wilde poetsen terwijl ik de spullen klaar zou zetten. Toen hij de stal inliep zei hij laat maar ga de dierenarts maar bellen.
Ik wist niet hoe snel ik in de stal moest komen om te kijken wat er aan de hand was. Mijn paarden staan momenteel in een tijdelijke stal. Dit is een stal met in de bodem gleuven voor de afvoer van mest. Is oude koeienstal
. 1 van de balken was verschoven en ze is in het gat gevallen. Haar achterbenen zijn beide in de mestput terecht gekomen en lagen helemaal open. We weten niet hoelaat dit is gebeurt dus konden niks exacts doorgeven aan de dierenarts. We hebben haar gelijk uit de stal gehaald en gekeken of ze kon lopen. Gelukkig ging dit wel maar ging erg moeizaam. Geprobeert af te spuiten maar ze raakte in panier en wilde zich laten vallen, gelukkig konden we haar nog net overeind houden.
Na uren wachten kwam eindelijk de dierenarts. Ze heeft medicijnen gekregen en moet nu dagelijks stappen. Gelukkig gaat het al iets beter en stappen gaat goed. Ze is gelukkig niet kreupel, maar het had heel anders af kunnen lopen. Ze is tot haar kniegewricht in de mestput gezakt en er zelf uit gekomen. Dagelijks stappen we nu 2x elke dag 5 min meer en dat gaat goed. We kunnen haar nu ook afspuiten zonder dat ze in paniek raakt.
We waren zo goed op weg en kunnen nu weer opnieuw beginnen. Maar eerst moeten we afwachten hoelang het herstel duurt. Gelukkig is ze nog maar 3 en ja jonge dieren herstellen toch vaak iets sneller. Komend zomer was de bedoeling om te gaan starten, maar ik denk dat ik dat voorlopig maar even uitstel tot de winter.
ik weet hoe het is om zolang te wachten
heb mijn paard 2 jaar en heb er een maand geleden voor het eerst opgezeten 2 jaar... Suc6 ermee gelukkig gaat het nu wat beter met je paard