Na Carry.... nu ook Naomi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oh_oh

Na Carry.... nu ook Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:16

Het is alsof de duivel er mee speelt!!

Naast Carry heb ik nog een fjord Naomi en een schimmel.
Mijn vriend en ik zijn samen met Naomi voor de wagen het bos in gegaan. Lekker drafje, lekker relaxed.

Op een gegeven moment kwamen we op een modderig stuk waar we in draf doorheen moesten...

Toen ging het snel!! De wagen brak in tweeën , ik ben over de bok heen getrokken en lag voor de wagen. Naomi is in blinde paniek met de vooras en het lamoen er vandoor gegaloppeerd.

Het ging zo enorm snel, niet bevatten eigenlijk. Ik kon gelukkig opstaan en we zijn direct achter Naomi aan gerend. Ondertussen stonden er zo'n 8 mensen aan de kant van het pad. Niemand deed iets!!

Naomi galoppeerde verder en de vooras klapperde maar tegen haar aan. Jan en ik renden achter haar aan tot dat ze een stipje in de verte was.

Zei een van de mensen doodleuk: " je hoeft niet meer te haasten hoor, ze rent niet meer."
Waarop diegene van mijn vriend een behoorlijk weerwoord heeft gekregen.

Wij door rennen en spoorzoeken, welke kant moesten we op!!?? Gelukkig zagen we op één van de paden iets van een silhouet van een paard in de verte! Dus die kant opgerend zo goed en kwaad als we nog konden!

Waren er fietsers die voorbij kwamen, "je paard gaat die kant op". Maar ook zij hadden geen haar op hun hoofd die mee zou willen helpen.

Godzijdank waren er 2 wandelaars die Naomi hebben weten te stoppen.

Na 1.5 km gerend en gezocht te hebben waren we bij Naomi.

Ik zag meteen dat het niet goed was met haar beide achterbenen. Het bloed druppelde boven haar vetlokken vandaan.

Mijn vader gebeld die heeft anderen ingelicht en vrienden kwamen met de trailer.
Ondertussen afgetuigd en de vooras van de wagen losgekoppeld.

Met moeite in de trailer en weer uit de trailer.

Uiteraard de DA laten komen, helaas door weekenddienst niet mijn eigen.
Naomi heeft de zweng en achteras gedurerende de vlucht continu op de hakken gekregen. Haar rechterhak heeft een glup en de hoefballen zijn beschadigd. Haar linkerhak heeft ook een glup. De DA wilde het niet hechten en adviseerde ons het goed schoon te houden en veel te stappen. Godzijdank zijn de pezen nog heel. Maar het geheel is vrezelijk pijnlijk.

Naomi heeft veel last nu, ze wisselt continu af van links naar rechts.

De achterkant van de wagen is later op gehaald samen met de vooras van de wagen.
We hebben gekeken hoe dit toch gebeurd kon zijn.
De bout waar de draaias van de wagen op werkt was bij de kop afgebroken. Thuis hebben we de breuk nogmaals beter bekeken en we zagen dat er al een oude breuk heeft gezeten. Hij was bijna half door.

Godzijdank dat het zo is afgelopen. Gisteren ben ik alleen op pad geweest en ben ik ook door de modder gekomen. Vorige week heb ik een ritje gemaakt met mijn zus en een moeder en 2 kindjes.....

Pffff...

Nu hopen dat Naomi snel opknapt. Nu moeten we er een 2e stalletje bijmaken. Naast het stalletje van Carry (staat nog in de kliniek). Ze mag namelijk niet in het land staan i.v.m. de kapotte hoefballen en wonden op de hakken.

2 paarden in de lappenmand! ;(

Mijn schatjes ;(
Laatst bijgewerkt door oh_oh op 07-11-10 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSylk

Re: Na Carry.... nu ook Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:17

Och meid, wat vreselijk!
Ik volg je andere topic over Carry ook al vanaf het begin. Ik hoop dat het snel weer goed komt met beide dames.
Heel veel sterkte! :(:)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:18

Wow,wat een verhaal!

:(:)

wendy1987

Jeetje, het zit je ook niet mee he!! Je bent al zo druk met Carry, nu ook je andere nog! Was het wel een goede kar verder?? Want normaal gezien breken die niet snel toch?
Sterkte iig ook met Naomi!!!

daantje5979

Jeetje, het zit je niet mee, heel veel sterkte...

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:20

Goh, het zit jullie echt niet mee zeg.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:21

het je zit je ook echt helemaal niet mee he :(:)
heel veel sterkte. en maar hopen dat ze snel opknappen

whitneyvdw

jeetje wat afschuwelijk dat ook je tweede paardje geblesseerd is.ik hoop dat allebei je paardjes snel opknappen,en wat een geluk dat het geen pezen zijn.ik wens je superveel sterkte.

Kiichi

Zo hee, je hebt niet veel geluk de laatste tijd.
Wat rot dat die kar stuk is gegaan, dat mag gewoon niet kunnen!

Ik ga duimen voor een spoedig herstel voor allebei de paarden!

muts_marijke

Jeetje meid! Wat onwijs kl*te! En wat een domme mensen in het bos! Onvoorstelbaar dat niemand (op 2 na) wat hebben gedaan om te helpen!

Hoop voor je dat het met Naomi snel beter gaat.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:25

Bah, wat vervelend zeg! En ook onbegrijpelijk dat er niemand ingrijpt! :n die mensen snap je toch niet...

Volgens mij is er zo'n engels gezegde van; bad things come in two's. Dus hopelijk heb je je portie pech nu dan gehad en komt het weer helemaal goed met beide paarden. ;) Sterkte!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:26

Ik vond je vorige verhaal al verschrikkelijk. En nu weer dikke pech, hopelijk blijft het hierbij.
Ach die voorbijgaande mensen, ik zou me daar niet veel van aan trekken, die mensen weten niet beter. Of zijn misschien bang voor paarden of weten er niet mee om te gaan. Maar ik kan je frustratie goed begrijpen, ik zou ook een beetje pissig ervan worden. Gelukkig zijn er ook mensen die je paardje hebben opgevangen. Verder hoop ik dat je beide paardjes snel zullen herstellen zonder al te veel pijn, zodat je er weer snel van kan genieten. Succes en sterkte.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:26

Het is een 2 hands wagen. Ik heb hem bij een grote leverancier van marathon en menwagens weg. Hij heeft hem mij verkocht als een nette occasion. Het is echt een degelijk wagentje op die bout na dus.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:28

Ik denk dat er sprake is geweest van het by-stander effect (google) Hierdoor is het zo belangrijk om je bewust te zijn van dit effect, zodat je zelf wel andere mensen helpt als je hulp nodig hebben. Dit neemt niet weg dat deze mensen jou ook hadden moeten helpen. En zo'n opmerking is dan helemaal on terecht.

Ik wens je heel veel sterkte toe! Hopen dat het snel weer beter gaat!

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:30

hé wat vervelend nou.
ik heb je vorige topic van carry ook gelezen.
die mensen moet je je maar niets van aantrekken. gelukkig zijn er dan nog wel mensen die je paardje hebben kunnen stoppen.

Heel veel sterkte ermee!

Jolliegirl

Re: Na Carry.... nu ook Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:34

tsjongejonge het gaat wel lekker bij jou he??

Trek je die reactie van mensen niet aan.
En voortaan altijd met meer dan 1 persoon weggaan. Nooit alleen met de wagen.
Je hebt geluk gehad dit keer.

Sterkte! En met de goede verzorging die carry krijgt, zal het ook met deze wel goedkomen!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:35

oh_oh schreef:
Het is een 2 hands wagen. Ik heb hem bij een grote leverancier van marathon en menwagens weg. Hij heeft hem mij verkocht als een nette occasion. Het is echt een degelijk wagentje op die bout na dus.

Jeetje! Dan verwacht je zoiets helemaal niet! Zat er niet iets van garantie op? Dit mag gewoon nooit gebeuren! Onder welke omstandigheden dan ook!!
De leverancier zou dit zelf hebben moeten controleren!
Veel sterkte met je 2 zielige paardjes!!

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:36

jeetje, wat erg ;o

Volg het topic van Carry helemaal, en nu de volgende erbij. Sterkte!!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:38

Vreselijk, heel erg veel sterkte!!

Ik vind wel dat je het de omstanders echt niet kwalijk kan nemen, en ik vind dit ook niets te maken hebben met bystander effect. Ik ken niemand buiten de paardenwereld die voor een rennend paard zou springen...jammer dat er niet iemand tussen liep die wel wat met paarden had, die mensen weten nl dat een paard niet over je heen loopt en proberen haar waarschijnlijk wel te stoppen...

Evengoed verschrikkelijk, ik hoop dat ze snel opknapt! Knuffel voor de schrik voor jullie beiden.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:39

Het zit jullie niet mee zeg!!
Heel veel sterkte!!!! :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:40

jeetje mina!
Even voor mijn beeldvoorming: Wat is een glup?

Ook ontzettend veel sterkte met Naomi

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:46

Heel veel sterkte met beide paardjes. Wat zal je geschrokken zijn :(:) . Ik hoop dat ze allebei weer snel opknappen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:48

Oef wat een verhaal zeg...
Betreft de omstanders t gros is als de dood voor paarden en zullen niet zomaar helpen an zich niet gek.
Sterkte met je paard!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:49

Och hemeltje wat een ellende allemaal....het zit je echt niet mee....sterkte met je beide paarden en ook met jezelf...je zal wel inwijs geschrokken zijn! Zijn jullie beide wel helemaal heel?
je mag haast wel een sponsor gaan zoeken voor alle kosten die je moet maken :(:)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:49

stef schreef:
jeetje mina!
Even voor mijn beeldvoorming: Wat is een glup?

Ook ontzettend veel sterkte met Naomi

hier noemen ze het een glip. ook wel een flinke snee ;)