Naast Carry heb ik nog een fjord Naomi en een schimmel.
Mijn vriend en ik zijn samen met Naomi voor de wagen het bos in gegaan. Lekker drafje, lekker relaxed.
Op een gegeven moment kwamen we op een modderig stuk waar we in draf doorheen moesten...
Toen ging het snel!! De wagen brak in tweeën , ik ben over de bok heen getrokken en lag voor de wagen. Naomi is in blinde paniek met de vooras en het lamoen er vandoor gegaloppeerd.
Het ging zo enorm snel, niet bevatten eigenlijk. Ik kon gelukkig opstaan en we zijn direct achter Naomi aan gerend. Ondertussen stonden er zo'n 8 mensen aan de kant van het pad. Niemand deed iets!!
Naomi galoppeerde verder en de vooras klapperde maar tegen haar aan. Jan en ik renden achter haar aan tot dat ze een stipje in de verte was.
Zei een van de mensen doodleuk: " je hoeft niet meer te haasten hoor, ze rent niet meer."
Waarop diegene van mijn vriend een behoorlijk weerwoord heeft gekregen.
Wij door rennen en spoorzoeken, welke kant moesten we op!!?? Gelukkig zagen we op één van de paden iets van een silhouet van een paard in de verte! Dus die kant opgerend zo goed en kwaad als we nog konden!
Waren er fietsers die voorbij kwamen, "je paard gaat die kant op". Maar ook zij hadden geen haar op hun hoofd die mee zou willen helpen.
Godzijdank waren er 2 wandelaars die Naomi hebben weten te stoppen.
Na 1.5 km gerend en gezocht te hebben waren we bij Naomi.
Ik zag meteen dat het niet goed was met haar beide achterbenen. Het bloed druppelde boven haar vetlokken vandaan.
Mijn vader gebeld die heeft anderen ingelicht en vrienden kwamen met de trailer.
Ondertussen afgetuigd en de vooras van de wagen losgekoppeld.
Met moeite in de trailer en weer uit de trailer.
Uiteraard de DA laten komen, helaas door weekenddienst niet mijn eigen.
Naomi heeft de zweng en achteras gedurerende de vlucht continu op de hakken gekregen. Haar rechterhak heeft een glup en de hoefballen zijn beschadigd. Haar linkerhak heeft ook een glup. De DA wilde het niet hechten en adviseerde ons het goed schoon te houden en veel te stappen. Godzijdank zijn de pezen nog heel. Maar het geheel is vrezelijk pijnlijk.
Naomi heeft veel last nu, ze wisselt continu af van links naar rechts.
De achterkant van de wagen is later op gehaald samen met de vooras van de wagen.
We hebben gekeken hoe dit toch gebeurd kon zijn.
De bout waar de draaias van de wagen op werkt was bij de kop afgebroken. Thuis hebben we de breuk nogmaals beter bekeken en we zagen dat er al een oude breuk heeft gezeten. Hij was bijna half door.
Godzijdank dat het zo is afgelopen. Gisteren ben ik alleen op pad geweest en ben ik ook door de modder gekomen. Vorige week heb ik een ritje gemaakt met mijn zus en een moeder en 2 kindjes.....
Pffff...
Nu hopen dat Naomi snel opknapt. Nu moeten we er een 2e stalletje bijmaken. Naast het stalletje van Carry (staat nog in de kliniek). Ze mag namelijk niet in het land staan i.v.m. de kapotte hoefballen en wonden op de hakken.
2 paarden in de lappenmand!

Mijn schatjes