Een boer bracht zijn koeien naar een ander weiland wat verder op lag, dus die koeien kwamen uit het weiland en opeens op Ivo afgerend en die boer liep erachter te zwaaien en te schreeuwen dat ze door moesten lopen. Ivo wou omdraaien en wegrennen maar ik hield hem tegen en wou het erf van een boerderij oprijden, we konden geen kant op, maar Ivo begint te stijgeren en het was modderig daar en hij glijdt weg en ik voelde hem heel erg naar links wankelen dus ik haal mijn linker voet uit de beugel en ga zo ongeveer naast zijn buik hangen zodat hij weer in evenwicht kon komen. Dat lukte, maar die koeien kwamen er ook aan en Ivo draait zich nog half op zijn achterbenen om en gaat er knoerhard vandoor en gaf nog een paar bokkensprongen en omdat ik al half naast mijn zadel zat werd ik dus keurig op de stenen gelanceerd
Maar die koeien kwamen nog steeds onze kant uit dus Ivo rende in paniek weg richting een hele drukke autoweg!!!
Ik ren dr dus achter aan (zal er fraai uitgezien hebben, een volledig opgetuigt paard dat keihard wegrent en een meisje in rijkleding er achter aan
) Had 3,5 km achter hem aangerent en toen kon ik echt niet meer, zag letterlijk sterretjes en toen kwam er een man op een brommer aan en daar ben ik echt zo voorgesprongen en gezegt, "daar gaat mijn paard, we gaan er achteraan" Dus ik achterop bij die brommer en zag nog net dat Ivo de weg overstak en de dijk oprende en daar kwam net een boer met een jeep aanrijden en die zette zijn auto dwars over de weg en plukte hem zo in volle vaart van de weg!!!
En wat ben ik die man dankbaar zeg!!! Kon gelijk zien dat ie vaker met paarden te maken gehad heeft, en later zij hij ook dat dit niet het eerste paard is wat ie van de weg plukte.
Wou weer op hem klimmen en voelde toen pas dat ik toch wel een klapper gemaakt had, die boer had dat in de gaten en wilde niet meer dat ik ging rijden, hij bood aan Ivo naar huis te rijden en dan ik met zijn jeep erachter aan, maar ik wopu niemand op hem laten rijden, het is toch niet mijn paard. Wilde zelf rijden, maar dat liet ie stomweg niet toe, dus onder protest van mij heeft ie Ivo aan de teugel vastgehouden door het raam en ben ik naast hem in de auto gaan zitten en zo zijn we stapvoets naar stal gegaan zodat ie op adem kon komen.
hij had nog geholpen met afzadelen, maar hij wilde absoluut niet zeggen wie hij was of waar hij woonde zodat ik hem nog eens extra kon bedanken (een bosje bloemen is wel het minste wat ik kon doen) dus heb hem maar 3 zoenen op zijn wang gegeven.
Eigenaar gebeld en verteld wat er gebeurt was en ze was gelukkig niet boos, alleen erg bezorgd.
Eenmaal thuis toch maar ff naar de EHBO geweest op aandringen van mijn vriend, kon mijn pols niet meer bewegen. Heb een haarscheurtje in 1 van die botjes zitten en een of andere band die die botjes op zijn plek houd is ingescheurd, je zag ook een bobbel te voorschijn komen als ik mijn hand naar beneden duwde, er zat wat bloed in mijn urine dus echo gemaakt van mijn nieren, daar schijnt een kleine beschadeging te zitten maar daar heb ik geen last van.
In juni ben ik aan mijn achillespees geopereerd en mocht dus beperkt lopen, dus na 3,5 Km rennen kun je je wel voorstellen hoe ik dr nu bijloop, die is zwaar geforceerd.
Al met al is alles met een sisser afgelopen.
Van een paard af vallen is helemaal niet erg, was niet de eerste keer en vast ook niet de laatste keer, maar dat ik hem in paniek weg zag rennen en er niet bijkon, dat was zo ontzettend eng, was zo bang dat ie doodgereden zou worden....