Wat moet ik !! met deze DA

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

justhorseoud

Wat moet ik !! met deze DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 22:03

Hallo

Dit is niet vandaag gebeurd maar al 2 maandjes terug ik wil heel graag jullie mening

Ik heb geen ervaring met hoefbevangen paarden dus heb er geen verstand van.

Ik had een lieve 26 jarige tuiger met de ziekte cushing!
Ze stond voor het eerst zonder ijzers dus ze werd gekapt 2 weken later moest ze weer door de scheuren.
Toen was haar hoefje kort en ja ging ze gevoelig lopen.
Na 5 dagen had ik toch een raar gevoel ( hoefbevangenheid is een bijziekte van de cushing)
Ik belde dierenarts (weet niet of je namen mag noemen )
Hij kwam 15 minuten hij zag mijn paard en lachte hij zei wow dit een cushing paard ziet er goed uit hoor
hij keek ff en ik liep ff hij zei nee hoor niks aan de hand gaat nog jaren mee !!!
( in 2 minuten tijd)

Toen ging hij 13 minuten met mijn stal eigenaar babbelen over hoe mooi zijn terrein was en hoe goed ik hier wel niet stond en dat zijn varkens en koeien er goed uitzagen!!
Mmm nou ja ok dacht ik en dat op mijn kosten .

Het ging slechter ik belde nogmaals hij zegt meid komt ook door de warmte en door de te kort bekapte hoeven er is niks aan de hand! toch minderde ik even wat met weidegang.

3 weken later KOM NAAR STAL NU !!!!!!!!!! JE PAARD !!!!!!!!! en ja hoor mijn schatje snuifde hijgend waggelend zweetend!!
Ik was allen nog 1 uur er van af dus belde diezelfde kliniek die DA was niet beschikbaar dus er kwam een andere!
Hij zei per direct inslapen hoefbevangen in vergevorderde stadium ! had allang iets aan moeten gebeuren !!
Ik zei over de telefoon ik kom er aan ik kom eraan
Hij zegt ja jij bent niet de enige op de wereld ik kom wel terug !!
Ik zei ( huilend in de bus ) Hoelaat dan en hup tuut tuut tuut opgehangen !!!!!!!!!!
Ik belde terug hij neemt op en zegt ik kom terug zei ik toch ik weer HOELAAT en hup tuut tuut tuut

Nou ik kom daar op stal aan mijn schatje overstuur ik ook was echt vreselijk!!
Ik belde een andere kliniek want die vorige wou ik niet meer
Nou hij heeft super netjes geholpen en was heel lief voor mijn paard.

Mijn paardje ingeslapen komt die andere DA weer hij zou nou waar staat je beest !
( in ze mooie roze polotje !!!!) Ik zei uhm ik heb een andere erbij gehaald ik vertrouw jullie niet meer

Hij hmm hmm en heb hem toen ook alles uitgelegdt over zijn collega ,

Ik zei ik betaal die rekening niet voor dat hij contact met mij opneemt! Hij zei ik laat hem bellen

Tot voor kort niks gehoord en ineens herinnering van rekening ik opgebeld en kreeg weer een andere DA aan de telefoon hem ook alles uitgelegd en gezegt ik betaal niet tot hij mij belt
Hij zou 2 weken terug op donderdag of vrijdag bellen
Nou NEE HOOR !!! weer niks

Wat moet ik nou doen !!!! moet ik betalen of niet moet ik er heen gaan
Ik neem het hem zo kwalijk en ook mezelf dat ik dit gewoon niet wist

Het spijt me zo lief prinsesje als ik geweten had had ik er alles aan gedaan om het niet zover te laten komen, Ik mis je zo !! Ik schrijf dit ook met tranen in de ogen

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:10

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:14

Allereerst sterkte met het verlies van je paard. :(:)
Persoonlijk zou ik het gehele verhaal en klacht op papier zetten. Deze brief versturen aan de kliniek en een reactie eisen. Ik weet niet of je in bezit bent van een rechtsbijstandverzekering, anders kan je deze ook benaderen voor hulp.

Eventueel kan je een klacht indienen bij het veterinair tuchtcollege: http://www.agro.nl/vtc/brochure.pdf . Ik heb hier zelf overigens geen ervaring mee.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:14

Weet je: "Een goede klant klaagt niet die gaat gewoon weg."
Ik zou de rekening betalen maar nooit weer zaken doen met die dierenarts........

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:21

Jeetje, wat een verhaal.

En wat een onbeschofte, slechte dierenarts(en)!!

Ik zou niet betalen. Zeker gezien het feit dat je paardje (zoals ik het lees) door hun toedoen overleden is!
Laat ze maar komen, zou ik zeggen. Hij heeft onduigdelijk werk afgeleverd...(klinkt maf, maar is wel zo)

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Cemlys

Re: Wat moet ik !! met deze DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:17

Ik zou het proberen op te lossen met de praktijk, kijken of ze wat aan de rekening kunnen doen, zoals het er nu voor staat, krijg je rekeningen, vervolgens maningen en voor je het weet staat de deurwaarder er. Dus of nu iets doen, of gewoon betalen voor de minste moeite en er niet meer teruggaan. Zonde dat het helemaal verkeerd is gegaan. Hopelijk heeft je paard niet teveel pijn gehad.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:31

Wat een vreselijke situatie zeg! Ik kan me voorstellen dat je heel erg boos bent op die dierenarts.

Als ik jou was, zou ik in elk geval je klacht op papier zetten. Hier ook in vermelden dat je al verschillende malen hebt verzocht dat de betreffende dierenarts contact me je opneemt. Als het kan, ook datum van je verzoeken erbij zetten. In het geval dat je met deurwaarders te maken krijgt, heb je in elk geval schriftelijk iets op papier staan. Ik zou de brief wel aangetekend versturen, zodat ze niet kunnen zeggen dat ze hem niet hebben ontvangen en natuurlijk zelf een kopie houden.

Heel veel sterkte met het verlies van je paardje. Zo te horen was dit te voorkomen geweest en deze dierenarts zou aan mij echt de verkeerde hebben. Nogmaals veel sterkte.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:41

erg schandalig.
Zo'n dierenarts had het moeten zien, aanklagen die handel.
Wat een schoft, jeetje hé.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:46

O jeetje, dat is schrikken!

Ik vind echt dat je je heel kalm houdt, als mij dit was overkomen was ik helemaal geflipt. :o

Ik zou hem aanklagen !

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 01:57

BKS schreef:
Weet je: "Een goede klant klaagt niet die gaat gewoon weg."
Ik zou de rekening betalen maar nooit weer zaken doen met die dierenarts........

Als eerste, wat vreselijk wat je overkomen is..daar zijn geen woorden voor!!

Maar hou de eer aan jezelf en doe wat de quote hier zegt...

Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit grote verlies op deze vreselijke manier!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 02:35

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 03:49

Mocht je besluiten het er niet bij te laten zitten, kun je het probleem ook voorleggen op http://www.rechtenforum.nl
Daar zitten meer mensen die je kunnen vertellen hoe je het best verder kunt handelen.

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 06:55

Wat verschrikkelijk!
Ik zou het er ook niet bij laten zitten.
Ik zou dit niet met de betreffende DA afhandelen maar met zijn baas of eventueel een klacht indienen.
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je paardje.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:19

wat een ongelofelijke kl*te dierenarts zeg!
Heel veel sterkte met het verlies van je paardje!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:28

vreselijk zeg!!!! wat een boeren***
Ik heb een soortgelijk iets gehad met mijn DA, wilde hem de rekening ook niet betalen vanwege zijn wangedrag.
Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik de rekening wel moest betalen.......
Hij had er een incasso bedrijf achter gezet........
Ik zou het gaan verliezen volgens het juridisch bureau.
Wel heb ik het zo kunnen doen dat hij uiteindelijk zelf de incasso kosten heeft moeten betalen en dus dik verlies draaide op zijn gedram om die rekening :D :D
Het hangt er hier in wel een beetje vanaf hoe hoog die rekening is.
Het enige wat rest is een klacht indienen bij het medisch tuchtcollege maar of je daar iets mee opschiet?????

Het is wel mega zuur om dit verlies zo te moeten beleven zeg!!!!
ik wens je alle sterkte hierin. :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:30

Heel veel sterkte met dit onnodige verlies van je paardje.
Helaas lopen er meer van zulke D.A. rond die verschrikkelijke fouten maken,of hele domme fouten.
Ik ben bang dat je toch moet betalen,je heb kans dat je anders een incasso aan je deur krijgt.Ze zeggen heel simpel,jij hebt gebelt en opdracht gegeven het paardje na te kijken en eventueel te behandelen.Zo reageren ze nu eenmaal,schandalig is het tegenwoordig.Er lopen nog maar weinig echte D.A. met een hart voor dieren rond,voor vele zijn dieren hun bron van inkomsten en telt alleen geld!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:38

Nou iedereen staat wel heel snel klaar met het oordeel over de DA die 1 keertje bij haar paard is geweest.....

Waarom 3 weken wachten?
Waarom het beslag eraf gehaald?

Er zijn mij teveel vragen om een conclusie te trekken, in de 3 weken moet hij ook al slecht zijn geweest en de staleigenaar had waarschijnlijk ook al eerder moeten ingrijpen....

Afijn, dat jij niet weet wat hoefbevangen is kan je je nooit achter verschuilen! Jouw paard, jouw verantwoording!

Dus nee, ik kan je geen advies geven in deze.... Niet zonder het verhaal van de andere kant af te horen!

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 22:07

Hoi

Ik heb die weken meerdere malen gebeld maar hij bleef volhouden kort bekapte hoef verder niks !
Ijzers eraf omdat ze steeds uitglee in de modder erg zielig om te zien !

Ik heb de DA gebeld eindelijk aan de telefoon gehad !!
Hij schreeuwde ik was een trut en ik moest men bek houden
Het kon hem niks schelen en hij had hier geen zin in
Ik moest maar doen wat ik zelf wou en nooit meer bellen of wat laten horen !!

Mensen dankje de meeste voor jullie reactie's

Voor sommige !!! Mijn verantwoording uh ja klopt heb haar 1 1/2 jaar gehad en meer dan 1700 euro aan rekeningen dus ik heb mijn verantwoording echt wel genomen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb alles gedaan voor mijn prinses en vertrouwde iemand die een opleiding had gedaan !

Helaas is zijn baas de man met het roze polotje mijn moeder zag hem en kreeg en kriebelig gevoel ik ook ben toen blij dat ik een second opinion had gevraagd en die andere da was er dus gelukkig al!!

Ik ben met mijn draver nog steeds bezig om haar weer de oude te krijgen dus word er helaas nog iedere dag aan herinnerd Haar halster hangt in de woonkamer en de foto's staan overal in het huis verspreid en mijn armband met haar haren erin is in de maak!! dus ze is altijd nog een beetje bij me

Dankje iedereen !!!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:40

Wanneer je ook zo tegen die DA praat, dan kan ik me voorstellen dat hij je niet fatsoenlijk te woord wil staan :n
Ijzer eronder vandaan omdat hij uitglijdt in de modder...dat doen ze dan op blotevoeten ook wel.

Ik ben het met Frantic eens dat een verhaal 2 kanten heeft, en zo langzamerhand vind ik jou versie niet helemaal geloofwaardig.
Vooral door de manier waarop je 'schreeuwt' alhier.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:20

sorry dat ik me er mee bemoei maar.........
Als je je paard er aan verloren hebt lijkt het me begrijpelijk dat je flink over de urine bent toch?

Als ik naar mijn DA toendertijd geluisterd had.........had ik mijn maatje nu ook niet meer bij me gehad.......en geloof me.......als er iets is waar ik nog altijd heel erg pissed van kan raken.......

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:37

heel veel sterkte met je verlies. ik weet niet of je iets kan beginnen tegen de dierenarts. het enige advies wat ik je wel kan geven is laat je niet opnaaien door mensen die je ervan beschuldigen dat je je verantwoording niet neemt. neem een andere dierenarts en leer naar jezelf te luisteren. als je het weer eens niet eens ben met de arts bel direkt een andere. beter 1 teveel dan 1 te weinig. helaas zijn artsen ook maar mensen en helaas zitten er ook enorme#$%^tussen. sluit het af voor jezelf. ik zou wel een klacht indienen bij het tuchtcollege en dan zou ik het afsluiten. als het idd zoiemand is als dat jij hem afschilderd zal je niet tot ze doordringen en gaan ze ook hun excuus niet maken. laat het los je krijgt er helaas je paardje niet mee terug. en je maakt het jezelf nog moeilijker. rouw om je paardje wees verdrietig en laat het los.

heel veel sterkte

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:52

Moderatoropmerking:
Enkele persoonlijke sneren en schreeuwende berichten zijn uit het topic verwijderd.

Frustraties uiten is prima, maar houdt het wel volwassen, netjes en vrij van speculaties.

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 15:50

manie schreef:
Wanneer je ook zo tegen die DA praat, dan kan ik me voorstellen dat hij je niet fatsoenlijk te woord wil staan :n
Ijzer eronder vandaan omdat hij uitglijdt in de modder...dat doen ze dan op blotevoeten ook wel.

Ik ben het met Frantic eens dat een verhaal 2 kanten heeft, en zo langzamerhand vind ik jou versie niet helemaal geloofwaardig.
Vooral door de manier waarop je 'schreeuwt' alhier.

Ik schreeuw omdat nu ineens ik hier word beschuldigd wat ik heb gedaan voor een ziek paard van 26 jaar oud en wat ik aan haar heb uitgegeven zouden de meeste niet doen

Ik heb helemaal niet gemeen tegen die man gedaan!!
Maar ik was vreselijk pissig door wat er door hier 1 werd gezegt

Er is nogmaals geen 2de kant aan het verhaal
meneer kwam keek lachte zei paard gaat jaren mee en hup op mijn rekening gesprek met een ander
en was weg thats it

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:09

Ach ik denk maar zo, dat iemand niet wil luisteren naar gezond verstand en goede raad, wil niet zeggen dat ik het dan ook maar niet moet geven!

Ts, geloof je eigen waarheid en zeik mij maar af..... Maar als je alleen jouw kant van het verhaal wil horen moet je niet op een discussie forum posten. Daarbij staat er een moderator aanwijzing, die negeer je door toch weer persoonlijk te gaan sneren!

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 13:49

Waarom mogen dit soort berichten blijven staan .

Even je mag zeggen dat je 2 verhalen wilt horen van iedere kant 1 prima
Maar laat dan daar buiten dat je zegt dat ik voor haar dood verantwoordelijk ben .

Zeg dan nou ik geef geen mening tot ik de andere kant heb gehoord
Maar ga niet mij op stang jagen ik huil nog iedere dag om haar en ben gewoon als en zak stront behandeld
Jij was er niet bij ik helaas wel het was niet jou paard de mijne helaas wel jij hebt die man niet aan de telefoon gehad ik daar integen helaas weer wel