Buitenritje zondag :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Buitenritje zondag :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:45

Hallo :)

Misschien kennen sommige mensen me wel. Ben niet de bekenste op bokt hoor. Maar heb hier al meerdere topics geplaatst :)
Ik heb een extreem lieve haflinger. Hij heeft altijd buiten gereden, met andere woorden: echt nergens bang voor. Ik kan hem gewoon blind vertrouwen haha. Maar toch altijd met de cap op het hoofd naar buiten :)

Afgelopen zondag naar buiten gegaan met een nieuw meisje van stal. Een super gezellige middag gehad :D :D :D. We gingen naar een recht veld waar we flink konden galopperen. Maar ik kon marnix amper houden. Ik rijd nu met een best dikke bustrens, 12.5 cm :P

Volgende week zondag gaan we weer, en weer naar dat veld :) Aan het einde staat een hek. Hij zal er echt niet over springen, want dat is 2 meter. En zo goed springt hij niet :P Maar is zat te denken aan een mexicaanse neusriem. Of zal dat niet veel helpen :P ??

Een pessoa of pelham bit wil ik liever niet gebruiken, omdat ik vind dat ik niet direct over moet stappen naar een ander bit :j Jaa ik maak het jullie misschien een beetje moeilijk :P Maar denken jullie dat een mexicaanse neusriem veel oplost, of weinig :) ??

Groetjes Maureen :D

Als jullie misschien andere oplossingen hebben voor dit niet zooooo grote probleem mogen jullie het zeggen :)

Dammie

Re: Buitenritje zondag :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:48

Als ik het goed lees, heb je een brave haf die met je huidige harnachement te besturen is. Het kost je alleen moeite als hij erg enthousiast galoppeert. Ik zie helemaal geen probleem.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:51

dammie1 schreef:
Als ik het goed lees, heb je een brave haf die met je huidige harnachement te besturen is. Het kost je alleen moeite als hij erg enthousiast galoppeert. Ik zie helemaal geen probleem.

Inderdaad, er zijn wel meer mensen die hun paard niet terugkrijgen als ze eenmaal gaan wat je ook op, in of aan hebt.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:53

daarom zijn voltes uitgevonden :)*
gewoon lekker laten rennen, op tijd terug beginnen te nemen en als ie niet terug komt naar draf een zeer ruime volte nemen en direct ontspannen en belonen als ie wel terug gaat naar draf.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:55

probeer zodra je voelt dat hij versnelt hem af te leiden door bijvoorbeeld een volte te maken, te gaan wijken, achtje rijden, zodat hij weer even weet: oh ja dr zit ook nog een mensje op m'n rug, die graag wilt dat ik doe wat ze zegt :')

je harnachement aanpassen lijkt mij niet slim.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:56

Hahaha okee :) Jaa ik ga volgende week maar handschoenen aantrekken, want heb last van blaartjes :P

Even extra vraagje: is een mexicaanse neusriem nou voor de sier? Of gewoon voor het springen, of je paard makkelijker terug te krijgen. Want vind die met de diamantjes heel mooi <3

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:57

Je hebt ook gewone neusriemen met diamantjes :j

volgens mij werkt een mexicaanse scherper in als hij zijn mond opendoet.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:05

Oww zoo haha, jaa heb eigenlijk nooit op gelet haha :P

Nou ja, ik rijd niet altijd met sperriem. ALleen buiten, dan krijgt hij het gras moeilijker te pakken :P Ik bedenk me net. Op 28 februari zijn marnix en ik 1 jaartje samen <3

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:22

Zoek je nou een excuus om die neusriem met glitters te kopen voor je paard? :roll:
Ik heb even in jouw profiel gekeken, en ik denk dat je op jouw leeftijd niet al je zakgeld aan paardenspullen moet uitgeven. Ga lekker met hem rijden ipv winkelen.

MarEd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 01:59

:D das n goeie tip Dammie

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 23:29

Hahahah zeer goede tip :P Mensen denken inderdaad dat ik zeer ziek ben omdat ik al mijn geld aan hem uitgeef :o Maarja.. ik heb ook tijdje gerookt :P Wat kan ik beter doen, al mijn geld aan sigaretten uitgeven, of aan mijn paardje <3

Het is geen excuus voor die mexicaanse neusriem :) Maar ik dacht, mocht ik ooit zo een aanschaffen, ziet het er echt debiel uit, omdat het is voor paarden die je niet stop krijg, en hij is wel te stoppen (behalve op dat veld :P )

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:55

M_hartje_M schreef:
Hahahah zeer goede tip :P Mensen denken inderdaad dat ik zeer ziek ben omdat ik al mijn geld aan hem uitgeef :o Maarja.. ik heb ook tijdje gerookt :P Wat kan ik beter doen, al mijn geld aan sigaretten uitgeven, of aan mijn paardje <3

Het is geen excuus voor die mexicaanse neusriem :) Maar ik dacht, mocht ik ooit zo een aanschaffen, ziet het er echt debiel uit, omdat het is voor paarden die je niet stop krijg, en hij is wel te stoppen (behalve op dat veld :P )

Goed argument, paardrijspullen kopen is beter dan roken ;)
Maar je zou er ook over nadenken om je geld aan prive lessen uit te geven, of een spaarpotje te maken voor onverwachte uitgaven (dierenarts etc).

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:30

veel oefenen, met terughalen haha.
Weet me zo snel geen tip.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:14

hahaha jaa dat klopt :) Gelukkig betalen mijn ouders de dierenarts, en ik heb al vaak privelesjes hahaha :P

Ik heb wel een aparte rekening (ja hoor een kind met 14 met 2 rekeningen, wat erg :P ) voor de dingen zoals, reparaties aan zadel en dingen waar ik echt voor wil sparen :j

Wel vinden mensen dat ik goed bezig ebn mijn spullen 2dehans te kopen dan allemaal nieuw :j want anders is al mijn geld in 1 keer op hahaha :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:15

Buitenrit is trouwens niet doorgegaan door de kou van gisteren, en had lichte last van oorontsteking :P

Vandaag was heerlijke dag, dan had ik eigenlijk kunnengaan :P