Blij, eindelijk vooruitgang!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Blij, eindelijk vooruitgang!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 19:47

Ik rij mijn verzorgtinker nu 7 en een half jaar en vanaf het begin alleen een beetje buitengereden.
Af en toe wel les gehad, maar op de 1 of andere manier kwamen ze opeens niet meer opdagen.
Sinds 1,5 jaar heb ik nu les van Jamie (nuvel op bokt).
Het gaat allemaal erg moeizaam, Ginger pikt het allemaal langzaam op, maar we beginnen nu echt vooruitgang te boeken.
We zijn er nog lang niet, maar het is wel erg fijn dat we nu echt goed vooruitgaan.
Ik heb vorig jaar een paar lessen gereden met een ander paard die ook weinig kende en daar ging het een stuk sneller mee. Dus het ligt niet aan de lessen, maar puur omdat ze het niet zo snel door heeft.

Maar waarom ben ik nu zo blij?
Ginger kan niet galloperen op de rechterhand. Af en toe doet ze het buiten, maar dan voelt het erg vreemd.
Vandaag waren we een proefje aan het oefenen, omdat ik volgende week een onderlinge wedstrijd heb. (koudbloedenwedstrijd).
We hebben afgesproken bij de rechtergalop dat ik haar even terugneem om te laten zien dat ik weet dat ze verkeerd zit.
Vandaag deed ik dat dus bij het oefenen en tot mijn hele grote verbazing sprong ze in de goede galop aan.
Ben zo trots op haar. Al zal ze het misschien de volgende keer niet doen, maar het is de eerste keer dat het in de bak lukte. Nou hopen dat ze het ook bij de wedstrijd goed doet.

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Re: Blij, eindelijk vooruitgang!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:49

NOu, dat is toch hartstikke goed! Echt fijn dat ze dan goed aanspringt! doet ze het ook iet na een balkje ofzo?

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:49

Wat een fijn gevoel hé! Ik ken het. Maar die rechtergalop is nu 1x goed gelukt, straks lukt het 2x en 3x en voor je het weet ben je vergeten dat het vroeger niet meer lukte. Sommige dingen hebben tijd nodig, het komt vast wel goed allemaal!

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Blij, eindelijk vooruitgang!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 19:52

Bedankt voor jullie reacties. Met een balkje heb ik inderdaad ook wel eens geprobeerd. Dat lukte een paar keer en daarna had ze door hoe ze toch in de linkergalop kon springen.
Het is inderdaad echt heerlijk, vooral omdat ik maandag even behoorlijk over de zeik was omdat het allemaal maar niet wilde lukken.

Knackebrod

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: omgeving Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:55

Dat zijn nou van die ''kleine'' dingen die je een echt goed gevoel geven!

heerlijk!

Quinc

Berichten: 753
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Goirle

Re: Blij, eindelijk vooruitgang!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:58

Hey, ik lees je berichtje net. En toennet zag ik ook al een berichtje van je. Als aller eerst heel erg veel succes voor de koudbloedenwedstrijden. Ik wou daar ook heen gaan met mijn oude verzorgtinker, alleen toen had hij hoefzweer dus is wel jammer. Er is ook een tinker dag, daar ben ik heen geweest dat is zo super gaaf! En ook heel erg goed dat je al iets vooruit gaan ziet. Het is wel fijner dat ze het al begint te doen soms. Van soms moet het vaker worden! Nouja ik spreek je snel weer!

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Blij, eindelijk vooruitgang!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 20:15

Vandaag even in de bak geoefend. De eerste paar keer aanspringen in galop wou ze eigelijk goed aanspringen en dan sprong ze op het laatste moment toch fout aan. Na 3 keer proberen ging ze de 4e keer weer goed. Dus het is niet toevallig een keer geweest.