Zoals gewoonlijk roep ik de paarden naar me toe "Kom Jongs".
De paarden van Ramona, Hollyfield en Angel kwamen een geraced en raceten weer net zo hard terug.
Zo vreemd!
Ik heb nog maaks geroepen "Kom Jongs, Carry, Naomi, Beauty Kom!"
Naomi en Beauty kwamen met Holly en Angel aangestormd. Bij mij aangekomen stonden Naomi en Beauty helemaal gek te doen. Naomi helemaal blazen en briezen, terwijl ze altijd de rust zelfe is.
DiT is niet goed!! Ik als een gek naar achteren gerend! "Carry!!!, Carry!!!" Ze kwam niet.
Toen ik bij het achterste stuk kwam schrok ik me wezenloos!
(Naar alle waarscheinlijkheid is ze tijdens het aanstormen naar het hek in de verdrukking geraakt. Ik heb al vaker mijn hart vast gehouden. Ze stormen dan met zijn allen de bocht om en vaak komt er een paard bijna in de verdrukking. Carry was ditmaal degene en ze heeft een noodsprong in het draad gemaakt denk ik)
Daar stond Carry met een slagaderlijke bloeding in haar kootholte..Het bloed pulste er uit. Het draad tussen de benen.
Wat ik ook deed ik kreeg haar niet los!!!
Mijn telefoon is in bestelling, dus die had ik niet bij me.
Ik móest hulp halen! Maar Carry moest dan alleen blijven...
Ik vond het zo moeilijk, maar ik ben terug gerend naar de campeerboerderij er tegen over. Geschreeuwd om hulp!
Er stond een man te afwassen, hij bood me aan te bellen. Hij heeft sdamen met andere mensen de DA gebeld en ik Jan.
De DA is verteld dat het om een slagaderlijke bloeding ging. De DA nam ondertussen contact op met Jan, Ze kennen Jan goed.
Hij kreeg het advies om onmiddelijk de wond dicht te drukken met alle kracht. Maar hij was nog niet bij mij. Hij moest ergens anders vandaan komen.
Ik ben onmiddelijk na het bellen met de DA terug gerend, met een theedoek. Eenmaal bij carry heb ik de wond dichtgebonden zo goed als kan met de theedoek. Een dubbele knoop op de bloeding gelegd.
De man kwam achter me aan en gaf me een heggenschaar. Daar mee heb ik het draad doorgeknipt. Ondertussen kwam gutste het bloed dwars door de theedoek heen. Het pulste er gewoon uit!!
Ik heb mijn trui uitgedaan en deze er nog bij omgeknoopt. En toen ben ik gaan enorm gaan huilen. Carry niet mijn Carry...
Het duurde voor mij een eeuwigheid dat de DA kwam. Ondertussen was Jan gekomen. Hij heeft me geholpen Carry vast te houden. Na 15 minuten kwam de DA. Carry kreeg een praam om en de DA ging voelen hoe diep de wond was. GODZIJDANK waren de pezen heel! Ik zei nog dat hij eerlijk moest zijn naar het paard, als het niet kon dan moest ze slapen. Maar de DA wilde het proberen.
We hebben de wond samen verbonden omdat het bleef bloeden, het kon niet gehecht worden. Ze is zeker bijna 3 liter bloed verloren. Ze stond enorm te shaken.
Na het verbinden stopte het bloeden en hebben we de traieler opgehaald. Ze moest op stal we moeten in de gaten houden dat de bloeding wegblijft. De DA komt dinsdag weer, als er iets niet goed gaat moeten we direct bellen.
Thuis bij mijn vader hebben we een stal onder de kapschuur gemaakt. Dan kunnen we haar goed in de gaten houden. Het arme paard was helemaal kapot. Tijdens het opstrooien van het stro is ze er bij gaan liggen. Helemaal kapot languit gestrekt. God wat doet dat een verdriet om je paard zo te zien. Ik hoop dat ze er door heen komt en niet in een shock raakt.
Een enórm warrig verhaal, maar ik hoop dat ze de nacht doorkomt

Ik had mijn fototoestel bij me om foto's te kunnen maken tijdens het rijden. Ik heb in het land een foto gemaakt na dat de DA is geweest. Op haar rechterbeen heeft ze ook 2 wonden.

Ze is compleet af.

Ik vind het echt heel erg eng als ze zo gaat liggen. Ben bang dat ze in shock raakt door het bloedverlies.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6X7XZSRY.jpg
Ik slaap vannacht bij mijn vader en ik ga een paar keer eruit om te kijken of ze de nacht door komt. Ik blijf wel reëel, als ze niet meer kan, dan bel ik de DA. Doet me wel ongelovelijk veel verdriet om hier bij stil te moeten staan.
Uitgerekend Carry die mij door moeilijke tijden heen heeft gesleept.

De Ultieme pennydroom, ze zijn van mij!!!!
Ik hoop zo dat ze het haalt!! Ik kan haar nog niet missen!