bokt. Ik typ dit verhaal niet omdat ik aandacht wil. Maar wil het gewoon even van mijn af schrijven wat er zonet is gebeurd.
Wilde vandaag is gaan wandelen met Angel. Marsha was al in de bak aan het rijden. Dus ik heb rustig Angel uit de wei gehaald.
En ben gaan poetsen en kroelen. En tot een besluit genomen maar te gaan. Wij samen naar de achterkant van de wei gelopen. Daar is een wat rustigere weg dan aan de voorkant. Angel begon halverwegen al te hinniken naar de paarden in de andere weides. En zijn weer rustig verder gelopen. Ik de stroomdraden eraf. Angel eruit en stroomdraden weer vast. Ik al heel slim met mijn crocs in een plas gestapt. Kooouud. Draden weer opgehangen en daar gingen we. Na zo'n 5 meter begonnen de paarden een stuk verder en aan de andere kant van de weg ineens gek te doen, rennen hinniken en weet ik veel wat. Op dat moment komt er een busje met een erg hobbelende aanhanger aan. Angel wilde natuurlijk mee rennen met de andere paarden, maar tegelijke tijd moesten we ook aan de kant. Angel raakte zo in paniek dat ze zich omdraaide en aan de andere kant van de lantaarnpaal liep en ik haar dus niet meer hield..
Angel rende als een speer het land naast de wei op. Maar door mijn reactie wat eerst erg geschokt was en er daarna achter aan wilde rennen was Angel al op de helft. Ik maakte dus geen schijn van kans. Ik zag het al gebeuren. Ze rende recht over het land naar de weg toe. Gelukkig gelukkig gelukkig heeft Marsha zo'n snel vermogen. Ze zag Angel rennen, en is binnen één oogenblik van haar pony Yentl afgestapt en naar het hek gerent tussen de wei en het land. De rest van de paarden in de wei begonnen met Angel mee te rennen. Waarop ze reageerde en zo'n 10-20 meter voor de weg een scherpe bocht naar de andere paarden, en dus naar Marsha toe rende. Eenmaal daar heeft Marsha haar meteen gepakt en gerust gesteld. En ik zooo blij dat ik in tranen op Marsha af rende en haar omhelsde, om daarna Angel een dikke knuf te geven. Ik helemaal in paniek rustig naar stal gelopen. Angel erin gezet en toen kwam alles eruit. Met rollende tranen op mijn wangen heb ik haar gekroelt, gekroelt en alleen maar nog meer geknuffeld. Deken op en de wei weer in. Ben gelijk weer naar Marsha gegaan die inmiddels aan aan het rijden was. Heb haar nog 123456x bedankt en Yentl wat lekkers gegeven.
Ben spullen op gaan ruimen. Pa gebeld dat ie me op kon komen halen en op de schommel gaan zitten wachten. Nog is goed denkend wat er allemaal had kunnen gebeuren als Marsha er niet was. Als Angel niet op de andere paarden had gereageerd en blind de weg op was gegaan. Gelukkig op dat moment dat ik weer in tranen uit kon barsten kwam Beertje de kat me een dikke knuffel geven. Nadat mijn pa me had afgezet. Ben ik achter de pc gegaan om hier mijn verhaal kwijt te kunnen. En nog steeds denkend wat er had kunnen gebeuren. Zag Angel der leve voor mijn oog voorbij flitsen, Goh.. dat vergeet ik noooit meer
Sorry als er (typ)fouten in zitten. Ben nog steeds geschokt en zit met een erg pijnlijke vinger te typen..
Bedankt!