ik heb 3 merrie,s met veulens staan die dus allemaal havens fertolac 3 krijgen. ik ging dit weekend weg en buurmeisje zou de paardjes voeren,doet ze altijd als ik paar dagen weg ben en ze doet het super. als ik terugkom staan de paardjes er altijd toppie bij.
maar nu had ik gezien dat ik niet genoeg brok meer had om het weekend door te komen dus heb ik vorige week donderdag 2 zakken(dus 40 kilo) brok gehaald. ik doe 1 week met 1 zak(over 6 pony,s dus)
buurmeisje opdracht gegeven om de tonnen eerst leeg te voeren en dan pas een zak open te maken. dat heeft ze ook gedaan.
zondagavond kwam ik terug en heb ik samen met buurmeisje de aangebroken zak in de tonnen gedaan. 1 ton zat vol en de ander voor de helft. heb de 2de zak maar even op het hooi gelegd.
maar nu ging ik gisteren voeren en heb ik het voer opgemaakt. wilde ik zak nummer 2 pakken voor in de tonnen maar spoorloos he!!!
er is hier dus gewoon een zak merriebrok van 20 kilo verdwenen!!! gewoon nergens meer terug te vinden en niemand heeft iets gezien.
ik vermoed nu wel dat hij gewoon gejat is maar echt heel raar is het. ik heb namelijk mijn rijzadel,3 hoofdstellen waarvan 2 met diamanten ingelegd en mijn complete mentuig daarbij hangen en die zijn er allemaal nog!
het ging puur om het voer.
kan het gewoon niet geloven...zo raar..wat moeten ze met 20 kilo merriebrokken?
echt bizar. Wat moeten ze ermee, en zo heel duur is voer nou ook weer niet en het is niet eens standaard brok zegmaar en ook hebben de meeste mensen geen veulens. ik ben blij dat het bij mij op stal niet gebeurd
jeetje, dat is gek, miss heel slecht van mij om te denken, maar miss heeft iemand m verkocht ofzo? maarja als zon zak 10,- kost is dat de moeite niet echt heeel vreemd, denk ook niet dat muizen m in 1 nacht helemaal op kunnen hoop dat ie toch nog terecht komt!
Niet toevallig zelf de zak op een andere plek neergelegd?
quartel
Geplaatst: 22-07-10 18:03
waar ik aan moet denken is dat er mischien een hond het genomen heeft? Of een ander dier? ik weet natuurlijk niet of die er bij zou kunnen maar raar is het zeker!! Een hond zal de zak niet mee kunnen sleuren, maar open maken en leeg eten kan wel, dan doet de wind de rest wel met de lege zak?
Is de zak niet toevallig achter het hooi gevallen? of aan de kant gezet?
kiepejanie
Geplaatst: 22-07-10 18:11
Ik snap er dus ook helemaal niets van Inowa
Zidore
Geplaatst: 22-07-10 18:11
of 1 van de pony's ontsnapt en er mee aan de haal?? die kunnen zo'n zak makkelijk tillen natuurlijk.
belle_boef
Geplaatst: 22-07-10 18:13
Nou dat is wel heel raar. Niet toevallig een mega verstopte rattenplaag?
Roosje911
Geplaatst: 22-07-10 18:13
als je bij meerdere stalletjes in de buurt staat misschien had iemand van die stalletjes even snel wat voer nodig en vondt die het bij jou
Zidore
Geplaatst: 22-07-10 18:15
norski schreef:
Nou dat is wel heel raar. Niet toevallig een mega verstopte rattenplaag?
ik werd er ook een beetje melig van maar kan me voorstellen als je dit overkomt dat je wel ff raar staat te kijken dat je denkt 'ik ben toch niet gek!'
zak zelf niet verplaatst,iemand anders ook niet...honden lopen er wel maarja,een chiwawa(of hoe schrijf je het?) en een ander inieminie hondje krijgen zo snel geen zak mee.
zak is met verpakking en al verdwenen,is helemaal bebost daar en heb dus weinig last van wind.
achter het hooi ligt hij niet,muizen heb ik wel maar neem aan dat die niet in een paar dagen tijd voer en zak opvreten.
ik heb geen auto en tonnen zaten vol dus daar zat het niet bij. heb hem met opzet aan de kant gelegd omdat ik eerst de tonnen leeg wilde voeren
mijn pony,s kunnen er onmogelijk komen,heel hoog hek met stroom en dikke poort als ingang van de weide