Dit hoop ik echt nooit meer mee te hoeven maken....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hessel

Dit hoop ik echt nooit meer mee te hoeven maken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 20:43

Wat een klotedag vandaag zeg. Fijn wedstrijd gehad in Lunteren, helaas eerste proef uitgesloten, omdat we buiten de baan kwamen, maar ja, ik reed sowieso al slecht, dus een winstpunt zat er al niet in. tweede proef ging wel netjes, alleen de rechtergalop absoluut niet. 173 punten. Maar goed, ik kan hier echt niet mee zitten, vergeleken bij wat er op de terugweg naar huis gebeurde.
Ik zit dit hier trillend te typen en het filmpje blijft zich maar herhalen in m'n hoofd.
Maar moet het toch even van me afschrijven.

We hadden de A50 al achter ons en reden op de A73 bij Cuijk, bij de Maasbrug, daar reed een personenauto ons voorbij, druk handgebaren makend, wij dachten dat ie de middelvinger opstak ofzo en dachten nog wat is dat voor idioot :? , maar 2 of 3 tellen later, bleek dat niet voor niets te zijn, we moesten maken dat we aan de kant kwamen, zo erg rookte de auto. M'n vriend remde zo snel mogelijk, doch zo paardvriendelijk mogelijk af en ging naar de vluchtstrook en haalde snel de sleutel van het contact, maar de auto stopte nog niet meteen. Snel eruit, hij liep naar de klep, ik dacht dat ie Rinse van de trailer wilde halen, dus dacht, oliebol, ik moet dat touw hebben en die ligt in de auto! Ik kon de auto nog niet meer zien door de rook en raakte toch lichtelijk in paniek. Ik had het touw gelukkig toch snel te pakken. Er ging vanalles door m'n hoofd! "als we Rinse laten staan, brandt hij af, maar als we hem eraf halen, komt ie misschien los en komt ie onder een auto." Gelukkig werd de rook al minder toen ik in de trailer stond. Rinse was gelukkig relatief rustig, maar ik vond het maar niets, zo vlak langs de snelweg, waar iedereen ontzettend hard langs je afrijdt.
Er reed toevallig politie aan de andere kant van de snelweg die heeft gezien dat het niet goed was en die is toen meteen omgedraaid en naar onze kant gekomen, die hadden ook de brandweer gebeld. Ook hadden we heel erg veel geluk met twee lieve mensen die daar toevallig langsreden en zijn gestopt! Na lang wachten heeft de brandweer of politie (geen idee wie) een stuk snelweg afgezet, zodat die man met zijn auto voor onze trailer kon komen. Eerst dus de trailer ontkoppeld, toen onze auto weggeduwd en toen konden zij de trailer aan hun auto hangen en hebben ze mij + paard bij de eerstvolgende afslag eraf gereden, zodat het paard tenminste weg was daar. Ik ben ze nog zo ontzettend dankbaar! m;n vriend bleef bij de auto wachten wat er ging gebeuren. Die mensen zijn gelukkig zo lang nog bij mij gebleven. Daarna kwam de sleepwagen met de auto ook naar de mcdonalds bij Cuijk, waar wij dus stonden. De auto is dus afgeschreven, die zien we nooit meer terug. M'n vriend moest nog even met 'm mee voor een leenauto, anders kwamen we nog niet eens thuis. Dat heeft bijna een uur geduurd! Ik was blij dat we naar huis konden eindelijk!
Wat betreft onze auto: Er bleek dat die op de olie was gaan lopen en niet meer op de diesel. Hij was op hol geslagen of hoe ze dat noemen. Als m'n vriend niet zo snel de sleutel eraf had gehaald en de stekker van de trailer had losgemaakt, dan was het waarschijnlijk toch wat anders afgelopen. We hebben nu echt ontzettend veel geluk gehad.
Toen eenmaal thuis (eindelijk) heeft Rinse gegeten en daarna werd hij heel erg rustig, volgens mij drong toen pas een beetje door wat er gebeurd was ofzo. Maar ben net nog eens terug geweest, maar hij was weer helemaal bij gelukkig!

Jeetje ik ben echt nog nooit zo bang geweest. Wat er op zo'n moment door je heen gaat, is echt niet te omschrijven.

Sorry als het een beetje warrig is ofzo of als er spelfouten inzitten.

44Myrthe44

Re: Dit hoop ik echt nooit meer mee te hoeven maken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:46

Wow, heftig!
Je hebt echt heel veel geluk gehad, lijkt me heel eng om mee te maken!!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:46

Jeetje meis wat een verhaal :oo dat was zeker schrikken :oo
Super dat die mensen jullie zo geholpen hebben, dat zulke mensen nog bestaan.. geweldig.
Fijn dat het goed afgelopen is, jullie hebben wel een engeltje op jullie schouders gehad en petje af voor je vriend die zo goed gehandeld heeft.

:(:)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:48

Jeetje, dan zie je toch allerlei spookverhalen door je heen gaan. Gelukkig is het goed afgelopen, geluk bij een ongeluk dat de politie dichtbij was en dat je geholpen bent!

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:48

Wow, moet je maar meemaken!!
Al een geluk dat het zo goed is afgelopen!
Ik zou ook helemaal met de bibbers zitten, brr

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:52

Jeetje wat heben jullie geluk gehad.. gelukkig is het verder goed afgelopen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:53

Ach jeetje,dat lijkt me echt schrikken. :(:)
Wat zullen er een rampscenarios door je hoofd zijn gegaan.
'Gelukkig' is het allemaal goed afgelopen, behalve voor de auto dan, maar die is vervangbaar, denk ik dan.

En wat super van die voorbijgangers dat ze jou en je paard naar elders hebben gebracht.. echt top. +:)+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:55

jeetje, kan me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent!

gelukkig dat het allemaal nog zo goed is afgelopen door behulpzame mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:55

Jemig wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig goed afgelopen voor jullie en paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:57

jeetje wat schrikken zeg :(:)
gelukkig dat er zulke goede hulp was en jullie allemaal veilig weer thuis zijn!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:57

Wow, dan schrik je wel! Gelukkig met een goede afloop.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:58

jeetje wat zul jij geschrokken zijn :oo
fijn dat er zulke lieve mensen in de buurt waren en je vriend zo snel gehandeld heeft!!
gelukkig is het met een sisser afgelopen :(:)
is dit gewoon een technische fout of iets anders?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:58

Pffff, wat een schrik zeg. Gelukkig is het nog relatief goed afgelopen.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:02

wat een verhaal, dat lijkt me echt heel erg schrikken!
gelukkig is het allemaal goed afgelopen met jullie en het paard!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:02

Poehee, dat zijn van die angstige momenten. Ik kan me voorstellen hoe spannend dat was. Maar wat fijn dat dan blijkt hoe snel mensen te hulp kunnen schieten. Geweldig! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:05

Wat een drama! Gelukkig dat het nog zo is afgelopen, maar ja, je bent wel je auto kwijt. Had je auto een turbo? Als de turbo wordt opgeblazen, gaat de motor op de olie lopen en slaat dan gewoon op hol.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:13

Bedankt voor de lieve reacties!

Alane:idd, zo denk ik ook, de auto is vervangbaar, daar zijn er meer van, maar van Rinse is er maar één.

Ben die mensen ook echt ontzettend dankbaar, we hebben hun adres, dus we zullen ze ook zeker nog een kleinigheidje sturen!

Ellen: of het een technische fout was, geen idee, ik ben helemaal niet thuis in auto's.

Chevax: dat wat jij zegt, is geloof ik ook zo gebeurd.

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:15

Wat goed dat iedereen zo goed heeft gehandeld
Ik zou zelf helemaal in paniek raken
Fijn dat het goed is afgelopen :(:)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:16

Poeh Monique, das ff schrikken idd! Even lekker in bad ofzo gaan, even ontspannen! Morgen lekker op buitenrit, eventjes kopke uitschakelen! :)

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:18

zo hee dan schrik je ook zeg!Wat een stress.
Wel fijn dat er meteen mensen waren om je te helpen.zo zie je maar,goeien lopen er ook nog rond.
Ben blij voor je dat dit avontuur zo goed afliep. ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:22

Jeetje dat was zeker schrikken!
Nou ik vind dat jullie super reageerden

Mischien even heerlijk bij je paardje gaan zitten?(Als het kan)
Ik word altijd rustig van dat rustige ge eet (Ge eet wat een woord!)

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:24

Anneke: in bad gaan wordt 'm niet, maar morgen misschien even op buitenrit is wel een goed plan.

Traber: ja ben ook blij dat er nog goeien rondlopen

xtinkertje: dat heb ik vanavond toen ik terug ben gegaan wel even gedaan, maar helaas hebben we ze niet aan huis staan, anders was ik er het liefst de hele avond bij gaan zitten. Vind het zo zielig voor 'm.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:25

Jeetje Monique dat is inderdaad erg schrikken!! Lekker even bijkomen en geef Rinse maar een dikke knuffel. :(:)

Diemer09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:33

Ik zat op het secretariaat in Lunteren en vond het al sneu voor je dat jullie buiten kwamen (overkwam mij een maand geleden...), maar dit is wel héél erg veel pech op 1 dag!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:36

dat was zeker schrikken :oo
gelukkig is het allemaal goed afgelopen zeg!