Ik zit dit hier trillend te typen en het filmpje blijft zich maar herhalen in m'n hoofd.
Maar moet het toch even van me afschrijven.
We hadden de A50 al achter ons en reden op de A73 bij Cuijk, bij de Maasbrug, daar reed een personenauto ons voorbij, druk handgebaren makend, wij dachten dat ie de middelvinger opstak ofzo en dachten nog wat is dat voor idioot
, maar 2 of 3 tellen later, bleek dat niet voor niets te zijn, we moesten maken dat we aan de kant kwamen, zo erg rookte de auto. M'n vriend remde zo snel mogelijk, doch zo paardvriendelijk mogelijk af en ging naar de vluchtstrook en haalde snel de sleutel van het contact, maar de auto stopte nog niet meteen. Snel eruit, hij liep naar de klep, ik dacht dat ie Rinse van de trailer wilde halen, dus dacht, oliebol, ik moet dat touw hebben en die ligt in de auto! Ik kon de auto nog niet meer zien door de rook en raakte toch lichtelijk in paniek. Ik had het touw gelukkig toch snel te pakken. Er ging vanalles door m'n hoofd! "als we Rinse laten staan, brandt hij af, maar als we hem eraf halen, komt ie misschien los en komt ie onder een auto." Gelukkig werd de rook al minder toen ik in de trailer stond. Rinse was gelukkig relatief rustig, maar ik vond het maar niets, zo vlak langs de snelweg, waar iedereen ontzettend hard langs je afrijdt. Er reed toevallig politie aan de andere kant van de snelweg die heeft gezien dat het niet goed was en die is toen meteen omgedraaid en naar onze kant gekomen, die hadden ook de brandweer gebeld. Ook hadden we heel erg veel geluk met twee lieve mensen die daar toevallig langsreden en zijn gestopt! Na lang wachten heeft de brandweer of politie (geen idee wie) een stuk snelweg afgezet, zodat die man met zijn auto voor onze trailer kon komen. Eerst dus de trailer ontkoppeld, toen onze auto weggeduwd en toen konden zij de trailer aan hun auto hangen en hebben ze mij + paard bij de eerstvolgende afslag eraf gereden, zodat het paard tenminste weg was daar. Ik ben ze nog zo ontzettend dankbaar! m;n vriend bleef bij de auto wachten wat er ging gebeuren. Die mensen zijn gelukkig zo lang nog bij mij gebleven. Daarna kwam de sleepwagen met de auto ook naar de mcdonalds bij Cuijk, waar wij dus stonden. De auto is dus afgeschreven, die zien we nooit meer terug. M'n vriend moest nog even met 'm mee voor een leenauto, anders kwamen we nog niet eens thuis. Dat heeft bijna een uur geduurd! Ik was blij dat we naar huis konden eindelijk!
Wat betreft onze auto: Er bleek dat die op de olie was gaan lopen en niet meer op de diesel. Hij was op hol geslagen of hoe ze dat noemen. Als m'n vriend niet zo snel de sleutel eraf had gehaald en de stekker van de trailer had losgemaakt, dan was het waarschijnlijk toch wat anders afgelopen. We hebben nu echt ontzettend veel geluk gehad.
Toen eenmaal thuis (eindelijk) heeft Rinse gegeten en daarna werd hij heel erg rustig, volgens mij drong toen pas een beetje door wat er gebeurd was ofzo. Maar ben net nog eens terug geweest, maar hij was weer helemaal bij gelukkig!
Jeetje ik ben echt nog nooit zo bang geweest. Wat er op zo'n moment door je heen gaat, is echt niet te omschrijven.
Sorry als het een beetje warrig is ofzo of als er spelfouten inzitten.

dat was zeker schrikken