Vorige weekeind was ik nog helemaal blij met mijn engeltje,
vandaag had ik haar zo ongeveer op het strandje willen laten staan.
Vorige week... [RIJ-ITP] Na blessure tijd is ze terug!
We (wij mensen dus...) hadden een leuk idee, vanwege het warme weer, zwemmen met de paarden.
Nou kan je naar het strandje rijden en terug (dikke 30 km), maar dat is voor mijn herstellende Sjol nog te ver.
Dus vanochtend om half acht op stal, paarden gaan laden.
(je kan natuurlijk niet op het strandje als het vol ligt met badgasten.
Nou ja, badgasten.... bierflesjes en blikjes wegzuipende en weggooiende vuurtjes stokende jeugd,
maar ieder zijn ding... Wij waren er gewoon vroeg.)
Alles oke, tot dan toe, trailers geparkeerd en pony's en mijn hond mee naar het riviertje.
Aangezien zwemmen niet echt denderend is voor je zadel, hadden we die dingen thuis gelaten.
2 houtenklazen op leeftijd, moesten vervolgens op hun pony's zien te komen.

Dit werd een hilarisch tafreel... (waarbij wij beiden wurgneigingen gingen vertonen jegens onze 4-voeters)
We hadden een keurige opstap steen, echter nou moeten jullie niet denken dat Jut danwel Juul
ook maar geneigd waren hier netjes naast te blijven staan.
Ja, ernaast op 1 m afstand...
Na enig heen en weer geruzie met mijn pony, zat ik dan toch, schoenen uitgetrokken te paard.
Wachtend op mijn mederuiter....
De hond amuseerde zich ondertussen door een giga gat te graven om de rondslingerende petflesjes in te verstoppen.
Mijn mederuiter had hetzelfde probleem als ik..

Uiteindelijk ook stoom uit haar oren en ze zat nog niet...

Dus ik er weer af (als je 1 x op die van mij hebt gezeten, kan ze ineens wel weer luisteren.) schoenen weer aan.
Haar voetje gegeven, ik weer op de mijne, schoenen weer uit...
Ja, hoor!! de mijne ging de rivier in!!!

Haar vriendje wat twijfelachtiger, maar hij ging ook.
Toen....
Toen kwam er een groot schip langs en grote schepen maken grote golven!!
Sjollie vond het wel apart, maar stond al tot over haar voorborst in het water, dus bleef staan.
De haflinger, bleef duidelijk niet staan en werkte zijn ruiter in het zand....
En ging 2 m verderop staan eten. (duidelijk zeer gestresst..

Goed iedereen weer te paard, Sjol vond het eigenlijk te leuk en wou eindeloos in het diepe water draven.
Of in het ondiepe als een gek staan plonzen.
We hebben ons dus uiteindelijk prima geammuseerd, stel nuften van pony's.
Schoenen weer aan en naar de trailer, alwaar elegante Sjol besloot dan toch nog maar een teen te pletten.
(blij dat ik steeds schoenen aan had)
Thuisgekomen het gezelschap rivier watervrij gemaakt, laten panneren rondom en weer de wei in geschoven.
Volgende keer zadel mee.... Zodat de houtenklazen ook op hun paard kunnen komen..
(gaat weer opzoek naar wintec dressuur (18") met voorsingel en verwisselbare boom...)