Was geen slimme koop natuurlijk, maar ik kon het gewoon niet over mn hart verkrijgen om haar in dat kleine keukentje te laten staan (ja, het was niet eens een stal). Met de tegels door de midden en het raam eruit gedrukt.
Op haar paspoort stond 8 jaar. Ik probeerde ik haar mond te kijken maar dat liet ze echt niet toe.
Dus inladen en wegwezen hier dacht ik.
Thuis aangekomen zijn de dierenarts en tandarts langs geweest. Heel haar mond lag open en ze heeft een verschrikkelijk gebit.
Beide dachten ze rond de 11 jaar. Nou dat is nog niet slecht denk je dan.
Toen het na een paar maanden (en heel wat moeite) stukke beter ging met haar ging ik wat plannen in mn hoofd vormen.
Ik wilde graag een veulentje fokken. Ik had al een hengst uitgezocht (lucky lad 2nd).
Deze maand heb ik eindelijk een goed passend zadel gevonden en mn op maat gemaakte sidepull is binnen. Al een half jaar droom ik ervan om urrrren met haar door het bos te gaan rijden.
Totdat gister een heel aardig mevrouwtje zei dat mijn paard dik in de twintig is, 25 zelfs!
Toen moest ik wel even slikken.... M'n lieve Holda is al een oud dametje.
Die mevrouw is een zeer bekwaam tandarts. Zes paarden stonden op de planning en Holda was als laatste. Dus me stalgenoot en ik zeiden lacherig Ik ben benieuwd hoe oud jij haar schat.
Nou vertekenen holda haar boventanden heel erg omdat die een stuk korter zijn, maar als je goed naar de ondertanden kijkt en de stip of ringetjes erin kan je het duidelijk zien. (Ik nog even in haar boek gecheckt) Ze is inderdaad 25.....
Dus er gaat geen veulentje komen...
De kans is klein dat we keihard door het bos zullen gaan...
MAAR ik zal altijd mijn beste best doen om haar zo fit en gelukkig mogenlijk te houden.
En ben superblij met wat we tot nu toe bereikt hebben.
Hier een foto van m'n moeder die Holda vast houdt toen ik haar net had gekocht. Ik was haar benen aan het scheren om de wonden beter te kunnen behandelen.

Eergister wilde ik mn nieuwe sidepull bij Holda om doen. En ondanks haar enorme trauma aan het bit deed ze haar mond voor me open (wat niet nodig was

Hopelijk mag ik nog wat jaartjes van haar genieten

Ik had het even nodig om van me af te typen.
Bedankt voor het lezen.
Liesje.