Dinsdag avond ( 08-06-10 ) is het dan eindelijk zo ver. Ik ga met professionele hulp weer proberen om op mijn paard te kunnen zitten.

Ik heb mijn paard nu bijna een jaar waarvan ik maar 3 maanden heb kunnen rijden. Mijn paard word dinsdag 6 jaar, dus het zou leuk zijn als het dan ook echt gat gebeuren.
Daarna is ze zich tegen het zadel gaan verzetten en heb ik er niet meer op kunnen zitten.

We hebben het 5 maanden geleden nog 1x geprobeerd, maar toen zijn we allebei op de kop gevlogen. Ik heb een maand niet kunnen lopen, en zij heeft toen ook op rust gestaan.
Wij hebben hierna mijn paard helemaal na laten kijken maar er was helemaal niks met de rug aan de hand, of baarmoeder en eierstokken.
Alles zag er goed uit. Gelukkig maar, want ik zou 't ontzettend erg vinden als je allereerste paard iets mankeert.
Iets daarna hebben ze toch een ontdekking gedaan aan chronische gewrichtsontsteking. Ik zou mijn paard nog wel kunnen berijden maar wedstrijden gingen niet lukken.
Nou goed, dat heb ik moeten accepteren en we stappen en longeren nou al 5 maanden lang met bijzet, of gewoon met halster of zadel op de rug.
In het begin ging ze zich er ongelooflijk naar verzetten, maar daarna is ze het steeds meer gaan accepteren.
We zijn nu zo ver dat het tijd is om weer rustig op d'r rug te gaan hangen etc. Natuurlijk is dit hartstikke spannend, maar ik heb er wel heel erg zin aan.
Ik hoop dat er ooit nog eens een dag komt dat ik op mijn paard kan rijden. Eventueel alleen zitten.
Ik heb de hoop een hele tijd opgegeven, en zag het eigenlijk niet meer zitten met dit paard. Mensen uit mijn omgeving en mensen van bokt hebben me zo aangemoedigt, dat ik dit paard godzijdank nog steeds heb!
Dinsdag is dus de dag dat het gaat gebeuren. Ik heb nu al de kriebels, maar dan wel gezonde kriebels! Wat zou dit spannend zijn na 9 maanden weer!
Duimen jullie mee?!