hoe het nu met mijn draver yela gaat , en met mij :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

hoe het nu met mijn draver yela gaat , en met mij :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:29

hallo !

op verzoek van bezoekers uit mijn vorige topic heb ik besloten een topic te openen met elke dag een verslag van hoe het gegaan is en wat ik heb gedaan .
dit deed ik eerst in mijn oude topic , maar er waren veel mensen die niet de moeite namen het topic door te lezen en reacties plaatsen die niet meer van toepassing waren .

voor de mensen die nog graag een kijkje willen nemen in het oude topic ; [OPG] paard slaan? -update pag 14

laat ik dan maar meteen beginnen met het verslag van vandaag .

3juni ; vandaag had ik les van mijn NH instructrice . heb veel nuttige dingen geleerd , we zijn ook even bezig geweest met rijden . dit deden we omdat yela (draver) vaak de nijging heeft onder me weg te lopen tijdens de draf . dit bleek ze dus te doen door spanning . ik heb een aantal tips meegekregen waar ik de komende 3 weken zeker aan ga werken .
voor de rest zijn we bezig geweest met freestyle longeren , waar ik zelf ook mee bezig zal gaan de komende tijd .

om een beetje structuur te krijgen voor de komende tijd heb ik een klein schema gemaakt van wat ik ga doen per dag :);

maandag : rijden , draven oefenen. buiten in bos uitstappen .
dinsdag : wandelen in bos , langs het meer.
woendag : longeren / freestyle longeren
donderdag : rijden , draver oefenen , evt uitstappen buiten .
vrijdag : gewoon even lekker doelloos in het land lopen . en wat VD .
zaterdag : rijden , draver oefenen , zonder zadel uitstappen .
zondag : vrijheidsdressuur ,en even stappen zonder zadel.

dit is alleen voor de komende tijd , of voor zolang als ik het prettig vind:)

tot morgen maar weer !

YelaBrenda11

Re: hoe het nu met mijn draver yela gaat , en met mij :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 23:47

ondanks dat er nog geen mensen gerageerd hebben in dit topic , zal ik me toch aan mijn afspraak houden :) ik zal dus ff een verslagje van vandaag maken .

vandaag heb ik de tips opgevolgd die ik van mijn NH instructrice heb gekregen ; iedere keer als ik voel dat yela gespannen wordt , haar alvast terugnemen naar stap . dit vond yela in het begin lastig ,maar na 10 minuten kreeg ze het ''spelletje'' door , en draafde ze kalm, heb toen besloten om op het hoogtepunt te stoppen en nog even lekker naar buiten te gaan . dit ging heel erg goed , heb lekker gestapt ,en toen dat heel erg goed ging ,toch maar evene en drafje geprobeerd . dit ging meteen heel goed ! soms even corrigeren als ze onder me weg wilde lopen , maar ook zo weer onder controle met wat duidelijkheid . het kostte haar ook geen moeite , dus ik denk dat ik voortaan , als ik naar buiten ga , eerste 20 minuten in de bak ga rijden , zodat ze weer even de regels weet , en het buiten dus ook beter zal gaan .

verder haar nog even gepoetst en geknuffeld.

dit was het wel voor vandaag.

groetjes!

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:14

hoi,ik heb niet je andere topic gelezen,maar heb zelf ook 2 dravers.
Ik weet niet hoe lang je jouw draver al hebt,maar door er veel tijd mee door te brengen,
krijg je er een heel bijzondere band mee.Als ze eenmaal begrijpen wat je bedoelt,dan komt het allemaal dik voor elkaar.
Soms is het 1 stapje vooruit en weer 2 achteruit,heb geduld,wees rechtvaardig ,en heb ook gewoon plezier met je paard.
Je doet al afwisselende dingen,helemaal goed.
Ik blijf je topic wel even volgen,harstikke leuk en succes

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:37

dankjewel voor je reactie !

verder heb ik gisteren geen tijd gehad om een verslagje te maken dus doe ik dat nu even . gisteren zijn we ( ik en mijn broer en een vriendin ) de hele middag bij yela geweest om het hooi van het land te halen , iedere keer als ik en eva niet konden helpen zijn we even bij yela geweest , ben er even opgeklommen en daar zijn een aantal hele leuke foto's van gemaakt . die ik er hopelijk morgen op zal zetten , het was zonder materiaal , en dat ging wel prima hoor , ze was mooi kalm . voor de rest niets met haar gedaan , vandaag heb ik haar alleen even gepoetst en even geknuffeld , wat ook heel fijn was , dit was het wel voor eerst :)

groetjes femke

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:12

helaas , nog weinig reacties , behalve van elise :)

toch zal ik naar even een verslagje maken van vandaag.

om te beginnen wil ik even zegen dat ik toch wel veel spijt heb van vanmiddag , heb namelijk buiten gereden , en besloot even een drafje te doen , helaas , dit pakte niet goed uit , yela werd weer erg gespannen en is er vandoor gevlogen . heb haar uiteindelijk opzij moeten trekken .

hoe kon ik ook zo enorm stom zijn , maar dit kan gebeuren , zit zo vast in mijn rotgevoel dak bijna vergeet te vertellen wat wel goed is gegaan . heb namelijk eerste nog even 20 minuten in de bak gereden en het draven geoefend , dat ging super ! yela was lekker rustig en ontspannen . ik kan voortaan beter buiten alleen blijven stappen , de basis licht tenslotte in de bak .

dit was het voor vandaag ,

groetjes femke

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:15

Vervelend dat het buiten niet helemaal lekker ging maar dat komt vast vanzelf!
Suc6 en leuk topic!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:25

bedankt voor je reactie!

sja , ging het maar vanzelf haha . zal wel tijd kosten , maar in de bak ligt alle basis , dus ik zal daar verder gaan :)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:19

Wat vervelend dat het niet helemaal goed ging buiten!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 20:40

ach ja , maar verder oefenen in de bak en over een tijdje weer proberen !

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:09

hoi,mijn allereerste paard Tefka was in het begin ook niet de makkelijkste,maar ik merkte als ik ging zingen of neurien ze daar rustiger van werd.Ook heb ik haar toen de langste verhalen ooit verteld.Zodra ik voelde dat er spanning kwam,een rustig liedje gezongen en je voelde de spanning verdwijnen.Het is het proberen waard ,misschien werkt het bij jou ook.
Groetjes...

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:03

Groeien naar elkaar toe gaat met ups en downs. Geeft helemaal niks. Rustig verder oefenen en naar de ontspanning toewerken. Komt goed.

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:15

hoi hoi heb vandaag voor het eerst weer in mijn mailbox gekeken, en vond dit topic !

ik kan momenteel niet zo makkelijk op internet, wanneer ik weer normaal op internet kan zal ik weer wat vaker reageren.

zo te lezen gaat het steeds een beetje beter, wel met de up en downs. maar het komt zeker goed met jou en Yela. Zeker nu je extra hulp (les) hebt.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 18:56

hee girly!

wat leuk! een reactie van je .

idd met ups en downs , sinds een tijdje gelden zijn we gelukkig aangekomen bij de ups :D het gaat super met yeel . het rijden gaat lekker , alleen buiten wil het nog niet zo helaas.

ach ja , misschien is het wel slim om dat eens met mijn NH instructrice te doen.

groetjes femke en bedankt voor je reactie .

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 23:14

Hallo!

ik zal maar weer eens een verslagje maken van vandaag .

ik heb even gereden in de bak , dit ging opzich niet slecht . ik heb eerst 20 minuten veel figuren aan de lange teugel gereden , toen ik zeker wist dat ze lekker ontspannen was ben ik even gaan draven . dit was nog een hele klus . uiteindelijk liep ze heel goed , en kon ik de teugels lekker lang laten . maar zodra ik even een rondje ging stappen om even uit te rusten en daarna weer ging aandraven , werd ze druk . had het idee dat ik na ieder rondje het traject opnieuw moest uitvoeren .

als ik een cijfer moest geven werd het een 6.8 (7-)

verder nog even in de wei gewandeld met cordeo , dit was wel even heel fijn en ontspannend.

dit was het weer voor vandaag !

groetjes femke

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:19

Klinkt alsof je goed bezig bent :j Ontspanning is goed en erg belangrijk, als je dat beloont gaat het wel goedkomen. Wat ik je wel mee wil geven: doe eens een dag niets. Je hebt een hele weekplanning, dat is wel behoorlijk druk. Als je een dag of twee helemaal niets doet kunnen ze ook een beetje bijkomen :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 10:48

bedankt voor je reactie wendy ,

het is eigenlijk een schema met de mogelijke dingen die ik zou kunnen doen , word wel een veranderd , en inderdaad ook wel eens lekker niets :)

maar kan me je reactie goed voorstellen , het ziet er druk en strak uit . maar dat valt mee hoor:)

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:33

hoi Femke,

Hoe gaat het nu met je lieve ondeugende paardje ?
Hoop dat jullie nog steeds veel lol met elkaar hebben !

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 08:16

hoi !

sorry heb een tijdje niet gereageerd omdat het erg druk was.
het gaat heel erg goed met haar . ik kan nu niet lang blijven , maar vanavond schrijf ik wel even een verslagje.

groetjes.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:54

hoihoi !

al een tijdje hier niet geweest , maar hier ben ik weer :D

ik kan niets anders zeggen dan dat het goed gaat met yela ! gisteren even in de bak gereden en dat ging prima , lekker ontsapnnen draven , en goed te sturen . vandaag ben ik even met haar aan de hand gaan wandelen , en hebben we even gezwommen :D hetzelfde meer waarbij ze de vorige keer in paniek ervandoor ging , ging ze nu zonder problemen in . ze vond het zelfs heerlijk . alleen toen kwam er een eend met een horde minieendjes aan (heeft geen idee hoe die mini´s ooklal weer heten :$) dus sprong yeel het water uit er racete weg . even niet-beseffend dat ik er ook nog was... maar wat er toen gebeurde , daarvan zirt ik nog steeds op mn stoel te stuiteren . zerende weg , en toen ik haar riep , was er even een oja-femke-is-er-ook-nog-moment. en toen kwam ze opeens regelrecht op me afdraven . jemig , wat was ik daar ondersteboven van ! daarna toch og maar even terug naar het meer gegaan , om het daar even goed af te sluiten , zodat ze de volgende keer er ook weer gewoon in zal gaan . en daarna lekker teruggestapt , en even in de bak laten rollen .

dit was m weer voor vandaag .

groetjes femke (K)

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:20

Hee hee ! hier de buurvrouw van de oude verzorgster van yela bij de oude eigenaar
(als je het nog snapt)
maar ik wou alleen ff zeggen dat yela altijd al vervelend is geweest (verhaalen gehoord van mn buurmeisje)
veel suc6

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 21:42

hoi !

bedankt voor je reactie , ze ios niet echt vervelend hoor , ik denk dat cherinique bedoeld heeft dat ze vaak fris was omdat ze toen ook nog maar nauwelijks 3 was , en daarnaast ook nog een beste eigen wil heeft .

weet je misschien nog een paar van die verhalen ?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:28

je hebt pb

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 13:08

hoihoi iedereen ,

al een tijdje niet geweest hier , het gaat allemaal prima met yela , alleen wil het rijden niet goed , omdat ze vaak onder me weg loopt , helaas . waarschijnijk gaat ze in de zomer een tijdje bij iemand in training die dravers omschoolt.

verder staat ze lekker in de grote weide dag en nacht buiten , maar ookal lijkt de winter ver weg , ik zit er toch vaak nog over in hoe het volgend jaar zal gaan .. of ze weer zoveel binnen moet staan :(

groetjes.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 17:29

hallo iedereen,

ik wil even zeggen dat ik een tijdje niet heb gereageerd , omdat het helaas niet zo goed met me gaat . ( wel met yela , daar is alles prima mee gelukkig) ik kom ook minder bij yela , simpelweg omdat dat gewoon even niet gaat . ik zet de reden liever niet openbaar neer , maar mijn pb staat altijd open voor iedereen die het wil weten !

heel veel liefs ,

femke

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:47

Jammer dat het even wat minder gaat, ik hoop voor je dat je snel het plezier met je paardje weer terugvindt! :(:)