op verzoek van bezoekers uit mijn vorige topic heb ik besloten een topic te openen met elke dag een verslag van hoe het gegaan is en wat ik heb gedaan .
dit deed ik eerst in mijn oude topic , maar er waren veel mensen die niet de moeite namen het topic door te lezen en reacties plaatsen die niet meer van toepassing waren .
voor de mensen die nog graag een kijkje willen nemen in het oude topic ; [OPG] paard slaan? -update pag 14
laat ik dan maar meteen beginnen met het verslag van vandaag .
3juni ; vandaag had ik les van mijn NH instructrice . heb veel nuttige dingen geleerd , we zijn ook even bezig geweest met rijden . dit deden we omdat yela (draver) vaak de nijging heeft onder me weg te lopen tijdens de draf . dit bleek ze dus te doen door spanning . ik heb een aantal tips meegekregen waar ik de komende 3 weken zeker aan ga werken .
voor de rest zijn we bezig geweest met freestyle longeren , waar ik zelf ook mee bezig zal gaan de komende tijd .
om een beetje structuur te krijgen voor de komende tijd heb ik een klein schema gemaakt van wat ik ga doen per dag
;maandag : rijden , draven oefenen. buiten in bos uitstappen .
dinsdag : wandelen in bos , langs het meer.
woendag : longeren / freestyle longeren
donderdag : rijden , draver oefenen , evt uitstappen buiten .
vrijdag : gewoon even lekker doelloos in het land lopen . en wat VD .
zaterdag : rijden , draver oefenen , zonder zadel uitstappen .
zondag : vrijheidsdressuur ,en even stappen zonder zadel.
dit is alleen voor de komende tijd , of voor zolang als ik het prettig vind:)
tot morgen maar weer !
het gaat super met yeel . het rijden gaat lekker , alleen buiten wil het nog niet zo helaas.
Ontspanning is goed en erg belangrijk, als je dat beloont gaat het wel goedkomen. Wat ik je wel mee wil geven: doe eens een dag niets. Je hebt een hele weekplanning, dat is wel behoorlijk druk. Als je een dag of twee helemaal niets doet kunnen ze ook een beetje bijkomen
) dus sprong yeel het water uit er racete weg . even niet-beseffend dat ik er ook nog was... maar wat er toen gebeurde , daarvan zirt ik nog steeds op mn stoel te stuiteren . zerende weg , en toen ik haar riep , was er even een oja-femke-is-er-ook-nog-moment. en toen kwam ze opeens regelrecht op me afdraven . jemig , wat was ik daar ondersteboven van ! daarna toch og maar even terug naar het meer gegaan , om het daar even goed af te sluiten , zodat ze de volgende keer er ook weer gewoon in zal gaan . en daarna lekker teruggestapt , en even in de bak laten rollen .