Castingdag met Jeroentje :D!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosborstel

Castingdag met Jeroentje :D!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:12

Vandaag was dan DE dag! Voor degene die het nog niet weten, de 'inleiding':

Vorige week zaterdag, 15 mei, was ik een beetje rond aan het kijken op internet (bokt.nl). Ik kwam een site tegen waarin stond dat ze shetlanders zochten die kunstjes konden doen. Dit was voor de film Penny's Shadow (voor meer informatie: http://www.pennydefilm.nl)!

Ik dacht Jeroentje kan wel een paar kunstjes, laat ik me voor de grap opgeven. Ik zal toch niet worden uitgenodigd...

Niets was minder waar: op maandag 17 mei kreeg ik een mail dat ik was uitgenodigd voor de castingdag!
Hihi okee, nu nog aan mijn ouders vragen en natuurlijk vervoer (trailer+auto) regelen. Pap wilde wel met mij mee en van Frans (man waar Jeroentje staat) mocht ik de trailer regelen! Het ging dus allemaal nog lukken ook Niet dat wij gaan winnen hoor, via bokt.nl kwam ik er achter dat er meer mee deden en de pony's van hen konden trucjes zoals steigeren en liggen.. Achja, wij gingen gewoon voor de gezelligheid en de ervaring (Jeroentje is namelijk, uitgezonderd van 2 jaar geleden naar de manege, nog nooit ergens anders naar toe geweest).

De dag vóór de grote dag (21 mei):
Lekker Jeroentje gewassen met badedas zodat zijn witte vlekken ook weer echt wit zijn! Daarna goed droog gemaakt met handdoeken en verder in het zonnetje laten opdrogen. Vlechtjes gemaakt in de staart (13 in totaal) en daar een grote vlecht van gemaakt. Hoefjes ingevet en verder met anti-klit in de manen+vacht, babydoekje erover heen en hij glimt !
Natuurlijk liet ik hem die nacht niet naar buiten, dan had ik alles voor niks gedaan (hij zou dan gaan rollen in de modder..).
Gelukkig mocht ik van Laura een stal gebruiken voor Jeroen. Dus even stal uitmesten+opstrooien en hij kon, met zijn mooie vliegendekentje, op stal. Nog wat hooi gegeven zodat hij wat te knabbelen heeft.
De trailer moest ook nog gedaan worden. Nadat ik alles klaar had, spullen ingepakt etc. kon ik eindelijk naar huis. In totaal ben ik zo'n 3,5 uur bezig geweest.. Maar het resultaat mocht er zijn .

DE dag ;
04.30 de wekker ging.. jaja het gewone werk (kranten rondbrengen) gaat gewoon door. Ik ben eerder begonnen zodat ik vroeg klaar was.
Om zeven uur waren we bij Jeroentje. Trailer erachter gekoppelt, Jeroen nog gepoetst etc. bandages om en in de trailer gezet.

Om 8 uur gingen we dan; op weg naar Ermelo!
Onderweg zijn we nog eventjes gestopt, kleine plaspauze en vooral even gecheckt hoe het ging met mijn lieverd . Hij hinnikte wel maar verder was hij best rustig.

Half tien zijn we aangekomen in Ermelo (KNHS-centrum). Wij waren om 10.10 dus een hele mooie tijd. Eerst eventjes naar het secretariaat om ons startnummer op te halen: 602. Daarna mijn toen nogal ongeduldige hengstje eruit gehaalt. Wat een gehinnik kwam er uit zeg Hij wilde iedereen zien en begroeten hihi. Ben even rustig van de trailerparkeerplaats weggegaan en op een grasveldje gestaan. Hier werd hij ietsjes rustiger.
Hierna heb ik nog eventjes de laatste dingetjes gepoetst en peesjes+springschoentjes omgedaan. Er waren al een aantal leuke reacties !
Om 10 uur richting de bak gegaan, was wel kei zenuwachtig. Om 10.10 mochten we de bak in samen met drie anderen. Zij waren echt heel goed! Jeroentje was behoorlijk afgeleid en vond het zand in de bak heerlijk (hij heeft 3x gerold nog voordat ik was).
Toen kwam het moment; ik was aan de buurt. Even netjes voorgesteld en daarna konden we onze trucjes doen. Hij kan de volgende dingen op comman do:
- kusje geven
- buiging
- hoef schrapen
- rondje draaien
- op een tonnetje staan (deze had ik niet bij, dus dit kunstje hebben we niet gedaan).
Het ging niet zo heel goed, hij was zo afgeleid. Maar hij heeft het uiteindelijk wel gedaan ! Dus ik ben tevreden!

Weer terug bij de trailers aangekomen heb ik hem gras laten eten en hooi + water neer gezet. Gezellig met andere deelneemsters gepraat. Op een gegeven moment kwamen er twee vrouwen aan en vroegen of ze een foto mochten maken. Natuurlijk mocht dat
Na een aantal foto's en paar vraagjes zei ze: ooh sorry, ik zal me even voorstellen.
Bleek dus dat ze van het tijdschrift De Hoefslag Junior was! Daarna schreef ze een aantal dingen op over Jeroentje. Ik heb mijn mail adres doorgegeven en dan zou ze mailen mocht het stuk in het tijdschrift komen!

Nog wat later kwam er een andere vrouw naar mij toe. Zij was van het tijdschrift Penny. Ze wou graag een fotoreportage maken met Jeroentje en een hengstige merrie. Het verhaal zou dan zijn dat er perongeluk een veulen geboren werd (soort van blooper). Het enigste wat we moesten doen is laten schouwen (= aan elkaar laten neuzen). Nou dat hebben we gedaan. Jeroen sprong er al half op maar niet raak hoor dat mocht niet. Overigens, de mannen aan de zijkant kregen gemengde gevoelens hierdoor ...
Dus waarschijnlijk/misschien komt dit in Penny nr 8 te staan ! (komt uit in augstus/september). Super grappig

Rond half een was eindelijk de uitslag. We hebben toch eventjes gewacht want we waren best benieuwd. Tussendoor nog met verschillende mensen gekletst, er hing een gezellige sfeer.
En natuurlijk waren wij niet door maar wel 2 anderen in ons groepje! En een paar van bokt.nl hoorde ik net. Ben benieuwd wie de nieuwe Rakker is !
Rond een uur/kwart over een hebben we alles ingepakt en zijn we weer naar huis gegaan. Onderweg nog eventjes lekker een ijsjes gegeten en Jeroen een appeltje.

Kwart voor drie waren we weer terug in Groesbeek. Jeroentje nog verwend en daarna mocht hij terug in de wei. Hij was echt behoorlijk moe! (Tsjaah, vind je het gek, zo'n druktemakertje ) Oja, en ik behoorlijk verband.. en ook wel moe.
Toen alles opgeruimd was en de trailer netjes op zijn plek stond zijn we naar huis gegaan. En was dit weer het einde van een superleuke topdag!

Ik heb echt genoten van Jeroentje. Veel foto's gemaakt en ben echt super trots op hem !
Het was de eerste keer zo tussen de shetjes. Hij heeft zich redelijk goed gedragen, ben dik tevreden
<3 JEROEN

(Jeroen is beschikbaar als dekhengst hihi :P)

Afbeelding
Afbeelding

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:16

Leuk

en waar heb je dat ontzettend leuke halster gekocht?

Rosborstel

Re: Castingdag met Jeroentje :D!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:18

Dankje :D
Een keer op de paardenmarkt in Bemmel
Toen werden verzorgpony's van 'ons' verkocht ;(.. toen ik dit halster zag MOEST ik hem wel kopen! ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:32

Volgens mij zag ik je gister bij Hart van Nederland voorbij komen op SBS6.... :D. Klopt dat...? Of was dat een ander bont mans mannetje ;) ?

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 10:59

Jaa? Zou kunnen :P
Maar er was nog een shethengstje die was nog iets kleiner ;)
Ik heb het gister gemist maar ga zeker bij uitzendig gemist kijken :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:21

Moet je maar eens doen...Ik had eerst de uitzending gezien en zag vanmorgen pas je topic..Dus had niet echt scherp gekeken.. Maar dat bonte dingetje viel me op.. :D

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 11:29

Nee dat is Jeroentje niet ;)
Die vrouw met dat stippeltjes paardje was echt heel aardig, daar had ik nog eventjes mee gepraat.
Dat kleine bonte shetje was wel een van de winnaars volgens mij!

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 11:31

Overigens; ik doe vooral veel recreatief met hem: buitenritjes maken lekker naar het bos wandelen etc :)
Hij kende al een paar kunstjes en vorige week kwam ik er pas achter dat ze shetlanders zochten. In één week tijd kan ik niet veel kunstjes leren :P wie weet zoeken ze over een jaar (als we dan veel oefenen) wel weer een shetlander :=

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:33

Jammer dat het Jeroentje niet was..En ja..omscholen tot filmster in één week is echt een beetje krap... ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:35

Wat een leuk verhaal zeg! :)
Jammer dat je niet doorging, maar je bent zo te horen weer een leuke ervaring rijker.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 11:38

Jaaa precies :D Heb echt een topdag gehad!
We gaan weer lekker verder met kunstjes leren (de laatste tijd hebben we niks meer nieuws geleerd) en door alle anderen ben ik nu zelf ook meer gemotiveerd om meer te gaan leren. Het is en blijft super leuk!

En voor Jeroen was dit een super ervaring ;)!

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:19

wat een lekkere poown <3

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 17:25

Dankje :D ben zooo trots op hem <3

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:19

echt een gaaf beestje heb je :))

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:21

weet iemand wie die 2 meisjes waren die zaterdag tijdens de castindag met hun pony's tussen de rijdende mensen&pony's over het weilandje crosten?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:28

Klinkt al een super leuke dag. :) En ach, dat het je pony niet is gewonnen maakt ook niet uit. Je hebt je ingeschreven voor de grap en toch mocht je komen. :D

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 21:24

:j
ooh ben nog steeds zo blij en trots op hem :D
Ik heb hem natuurlijk al 3,5 jaar en zie hem niet echt groeien zeg maar. Hij is en blijft mijn knapperd maar toen in Ermelo zag ik hem ineens met andere ogen en ooh wat voelde ik happy dat hij mijn pony is :o

casper9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:37

Super !!!

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:36

wat een leuke shetlander
en wat die kan heel goed en knap
pluimpje alle 2 :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:50

wat een lekker diertje zeg <3
Ik zal de penny eens in de gaten houden, rond augustus, haha.

GirlBK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:06

Wat leuk!
Jeroen is mooi <3

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:43

Wat een knappe pony en hele leuke ervaring!!

Maare, je ging hem toch laten castreren. Dus hoezo is hij nu opeens ter dekking gesteld?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:21

wat een mooi beest zeg!

selinemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:02

Super leuk beestje!