DA is geweest en heeft allerlei testen gedaan. Hier kwam dus uit dat het ataxie is.
Echter was het nog niet zeker of het alleen om beknelde zenuw zou gaan of dat er meer aan de hand zou zijn.
Ik heb hem bijna 2 1/2 weken geleden laten behandelen door de Ostheopaat in de hoop dat het toch een beknelde zenuw zou zijn.
De eerste week na de behandeling leek hij wel wat op te knappen hij wilde weer wat lopen onder het zadel was vrolijk.
Maar sinds een paar dagen ging hij weer hard achteruit zn bespiering valt weg hij is erg in zijn gedrag veranderd en wil niet meer aan het werk ook verergerd het stuntelen weer.
Gisterochtend was het zo erg dat stuntelen met zn achterbenen dat de staleigenaar de DA heeft gebeld voor overleg. Ik mag absoluut niet meer om zn rug gaan zitten want dit is veels te gevaarlijk als hij wel omvalt en bovenop mij terecht komt.
Ik dacht echt dat het beter zou gaan en het een beknelde zenuw zou zijn maar helaas is dat niet het geval het wordt alleen maar erger.
Hij heeft het voornamelijk als hij zn hals naar links buigt en als hij zn hals dan weer recht doet dan gaat ie stuntelen met zn achterbenen kan geen balans meer houden en je ziet de paniek in zn ogen.
Morgen moet ik de DA zelf bellen voor overleg hoe nu verder. Ik wil zowieso dat hij zo snel mogelijk op de foto gaat (zn hals) want naar mijn idee zit daar iets goed fout.
Het is allemaal begonnen nadat hij begin oktober een peesblessure had hij heeft toen een 5 maanden stil gestaan we zijn daarna langzaam aan weer op gaan bouwen. Ik heb het idee dat er al lang iets in zn hals zat maar door de training en zn goede bespiering hij er geen last van had.
Nog even wat info over Borkando
Borkando is een 13 jarige ruin stokmaat 1.78 hannoveraan met als vader Brentano II
Ik heb Borkando gekocht toen hij 7 jaar oud was en heb al die tijd niets aan hem gemerkt behalve dat hij soms iets moeite had met het laatste knikje tijdens het nageeflijk lopen.
Ik ben zo bang dat dit het einde van onze reis is.