Ik heb vandaag z o'n leuke dag gehad, en wil dat graag met jullie delen.
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een leuk verzorgpaard waar ik lekker mee kan rijden en een band op kan bouwen. Mijn buurvrouw ging stoppen met haar verzorgpaard, en bood mij aan om deze misschien over te nemen. Hier zeg ik natuurlijk geen nee tegen, maar wou wel eerst goed kennismaken en een keertje rijden.
Vandaag was de grote dag!
Ik ging met mijn buurmeisje mee naar haar verzorgpony en mijn buurvrouw had afgesproken met de eigenaar dat ik het paard mocht proberen.
Ik zag het paard, en was verlief
ze hadden nog 2 paarden vrij, het paard van mijn buurvrouw (Ida, fries) en een clydesdeler met een hart van goud! (Beauty)
Ze kwamen meteen naar je toe en waren echte schatten.Ik mocht ze allebei proberen als ik wou, en heb gekozen toen eerst Ida te gaan rijden.
Dit was mijn eerste keer op een echte fries en ik vond het geweldig!
Ida kan heel erg lekker lopen en liep eigenlijk meteen lekker ontspannen en rustig.
Helaas vond ze de galop erg lastig en viel meteen na het aanspringen weer terug in draf. wat ik erg jammer vond, want het is een geweldig paardje verder.
Ik twijfer nu heel erg! Moet ik Ida nemen en stoppen bij de manege, of Ida niet nemen en door blijven lessen.
Als ik Ida neem, kan ik elke dag rijden, en elke dag naartoe, maar als ik een keer niet kan dan hoef ik niet te komen en word ze gewoon verzorgd.
Ik vond het een hele geslaagde dag, en ben blij dat dit misschien een kans is om eindelijk een geschikt paard te vinden!
Bedankt voor het lezen, en laat even een berichtje achter