Ik zocht absoluut geen paardje meer bij , maar toen deze dame op mijn pad kwam kon ik geen nee zeggen.
Eigenaar was het paard beu en zou er zo snel mogelijk vanaf willen. Ik heb er geen gras over laten groeien en heb haar gekocht. Het is een 12 jarige merrie die nog een lange weg te geen heeft, maar ik heb het er helemaal voor over. Ze zit van kop tot teen onder de luizen , heeft regenschurft , schimmel en zat vol met wormen.
Ze is intussen gewassen en ontwormt. Ze krijgt nu bietenpulp met slobber te eten omdat haar gebit heel slecht is en krijgt ook geweekt krachtvoer met hartog grasmix en onbeperkt hooi. Tandarts is intussen al opgebeld.
Veel mensen vertellen me dat ik gek ben dat ik deze dame heb gekocht , maar ik haal hier heel veel voldoening uit en de vriendschap die je van zo een dier krijgt is enorm. Momenteel staat haar jaarling merrie veulen nog bij haar, maar deze zou zo snel mogelijk gespeend moeten worden en ze zou drachtig zijn, wat hopelijk niet het geval is. Ze is 12 jaar en zou volledig reining gereden zijn, ik snap het echt niet dat mensen hun paard zo kunnen laten verkommeren.
Alle tips om dit paardje op een veilige manier dikker te krijgen zijn welkom.
Hier de foto's van mijn zielige hoopje.