Kat-&-kwaad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StefenYnia

Kat-&-kwaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 10:06

Daar ben ik weer, Ynia, met een verslag, want wat ik nu toch weer heb meegemaakt, nou, nou!

Goed, ok, ik geef toe, ik ben een paar daagjes stout geweest tegenover mijn mens, een beetje tegendraads, een beetje eigenwijs... Maar zeg nou zelf, lieve paardenvrienden, is het niet -veeeeel- leuker, en beter voor onze mensen, als ze er voor moeten werken? Zelf werken ze toch zo graag met beloningen, nou ja, laat ze het dan maar ondervinden!

Afijn, vandaag besloot ik dus me keurig te gedragen naar mijn mens toe. Ze ging me los in de grote paddock poetsen. Zelfs zonder touw, met alle vrijheid om me heen, heb ik geen stap verzet! (Ok, ik ben een beetje gaan draaien met voetjes geven, vind ik toch nog wel een beetje eng, hoor, ben dan nog wel een beetje uit balans... Maar uiteindelijk toch allemaal gegeven!)

Dus we beginnen met wat oefeningen. Mijn mens had maar een heel kort zweepje bij, in plaats van een longeerzweep - een test om te zien of ik de woordjes van de afgelopen tijd heb onthouden? Ja, natuurlijk heb ik die onthouden, ik ben slim hoor! Goed, alles liep lekker, ze stond te kirren met complimentjes... en toen gebeurde het...

Bedenk op de achtergrond de meest angstaanjagende muziek die je je kunt bedenken... Kijk naar de hoek van de paddock, en daar zie je het... pluizig, klein, rood met wit, maakt rare piepgeluidjes... en zag eruit alsof het me kon verslinden in 1 hap!!! Eeeek! En dan loopt mijn mens er gewoon opaf?! Is ze gek?!

Het pluizebeest begint te rollen en ik kijk van een afstandje af, tot mijn grote schrik steekt mijn mens haar hand uit, en ik dacht nog: Kijk uit, da's de hand die mij lekkers voert!! Neeee!
Maar dat pluizebolletje deed niets, alleen maar lief naar mijn mens toe... hmmm... ik dacht: Ik moet uitkijken, straks krijgt dat pluizebeest al mijn lekkere worteltjes en appeltjes...! Dus ik kwam toch maar dichterbij, om het een beetje te onderzoeken. Goed, na even gesnuffelt te hebben, zette mijn mens het pluizebeest dat zij 'Poes' noemde aan de kant van de paddock en we pakten onze training weer op... Totdat...

Ik liep netjes m'n rondje in draf, zonder longe, mijn mens in het middel, en wat zie ik?! Dat pluizebeest, die poes, loopt bontifikaal op -mijn- mens af! Hola 'poes', dat is -mijn- mens, met -mijn- appeltjes! Maar het beest zag mij niet, ik stuitte er van achter op, dus ik ben gaan sluipen, achter dat pluizebeest aan, de instructies van mijn mens negerend, klaarblijkelijk weer zij niet wat -echt- gevaar is...

Het pluizebeest kreeg mij in de gaten en zette het op een lopen, dus ik erachteraan, in volle draf, hoofd gevaarlijk naar beneden, ik was kwaad! ... maar helaas, het beest ging met gemak onder het hek door, en ik kon dat niet, dus heb ik nog eens gevaarlijk gesnoven: En -blijf- weg. Ging dat brutale beest gewoon net buiten bereik z'n pootjes zitten wassen...

Wacht maar poezebeest... ik krijg je nog wel...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:25

Wat leuk geschreven :D . Ja je beleeft wat als paard zijnde...

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 11:35

Bedankt! Tja, een Fjord heeft over het algemeen behoorlijk wat humor, dus vind ik dan ook dat ik haar eer moet betuigen daarin. :)

Het is me een druif, de heldin op sokken. *grinnik*

Vjestagirl

Re: Kat-&-kwaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:50

Hahahaha ik zie het al helemaal gebeuren...

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:25

haha, de eerste ontmoeting met een poes? Kan me helemaal indenken met wat voor boos hoofd ze er dan achteraan draaft! Jammer dat je je camera niet bij je had.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:15

Nou, inderdaad, ik baaldde daar ook ontzettend van, het was enorm schattig om te zien. In eerste instantie was ze erg nieuwsgierig, en huiverig, maar toen ineens er achter aan. Ik kan me een berg redenen (speelsheid, teritoriaal, jaloesie, dominantie... etc) bedenken waarom ze dat deed, maar de ware toedracht, dat blijft toch gokken.

In ieder geval ontzettend grappig om te zien, had moeite daarna nog serieus met haar verder te gaan. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:55

fjorden humor :D ,
zo heeft die van mij in achtervolging van een poes geprobeert onder een auto te kruipen.

Leuk beschreven, maar ehhh, dit was dan gedurfd, maar durft ie het ook met en tijger of leeuw?
d'r achteraan?

simplysyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:02

heel leuk geschreven

ik zie het al helemaal voor me

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 17:03

Sjolvir schreef:
fjorden humor :D ,
zo heeft die van mij in achtervolging van een poes geprobeert onder een auto te kruipen.

Leuk beschreven, maar ehhh, dit was dan gedurfd, maar durft ie het ook met en tijger of leeuw?
d'r achteraan?

Hmmm... Ik betwijfel het een beetje, ik kan het mis hebben, maarreh... ik denk dat ze dan wel heel gauw de andere kant op zal hollen. :D

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:09

Haha ik zag het helemaal voor me onder het lezen.. leuk he als dieren zo op elkaar reageren

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:13

hahaha zie het al helemaal voor me! geweldig! Held op sokken, stel je voor dat het pluizenbeest was gestopt! haha uuuuh! Remmen en wegwezen! haha

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:24

Bedankt voor de reacties allemaal. :)

@Relien: Inderdaad, toch is het grappig dat ze vorige week de collie gewoon negeerde tijdens het werken, nog geen blik waardig, kreeg 'ie terwijl 'ie echt nerveus aan het doen was om te proberen op te jagen. En dan zo'n klein droppie van kat, hup, erachteraan!

@RaichuHollow: Dat had me toch een gezicht geweest, ik denk dat ze me dan op hadden kunnen vegen als een zielig hoopje giechelend mens in het midden van de paddock... ;)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 03:12

Herkenbaar, mijn Fjord heeft eens een kat die haar gruwelijk liet schrikken door in een keer onder een auto vandaan te springen een boom in gejaagd en was daarna zo mogelijk nog kwader dat ze zelf die boom niet in kon om het monster te grijpen. Ze steigerde uit pure woede naar de boom, volgens mij in de (ijdele) hoop zelf toch die kat te kunnen grijpen. Ik zat erop en kwam niet meer bij van het lachen. Zij ook met de oren in de nek, koppie laag en naar voren en blote tanden achter die kat aan. Als ze hem te pakken had gehad had ze hem opgevreten, dat weet ik zeker.

Leuk he, die Fjordenhumor. Volgens mij houden Fjorden niet van katten.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 09:42

mick75 schreef:
Herkenbaar, mijn Fjord heeft eens een kat die haar gruwelijk liet schrikken door in een keer onder een auto vandaan te springen een boom in gejaagd en was daarna zo mogelijk nog kwader dat ze zelf die boom niet in kon om het monster te grijpen. Ze steigerde uit pure woede naar de boom, volgens mij in de (ijdele) hoop zelf toch die kat te kunnen grijpen. Ik zat erop en kwam niet meer bij van het lachen. Zij ook met de oren in de nek, koppie laag en naar voren en blote tanden achter die kat aan. Als ze hem te pakken had gehad had ze hem opgevreten, dat weet ik zeker.

Leuk he, die Fjordenhumor. Volgens mij houden Fjorden niet van katten.

*Grinnik* Een hond in paardenvorm? Mijn beste vrienden maken het geintje wel eens, ze wandelt zo makkelijk mee, luisterd naar commandos op afstand, mijn allerbeste vriendin kwam zelfs met het idee om Ynia te leren apporteren! (En het gekke is dat ik het nog kan zien gebeuren, gezien het feit dat het gekke peerdje er kwa karakter nog geschikt voor zou zijn ook!)

Ik heb nu mijn camera in de aanslag liggen, er zijn best wel wat katten die rond de manege leven, en we trainen bijna altijd buiten, momenteel, dus zullen dit soort gevalletjes nog wel eens voorkomen. ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:45

_O- geweldige verhalen hihi.
de stalkat hier moet niets weten van de pony's, die zet het op een lopen. :=

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:01

Haha geweldig geschreven! Ik zie het helemaal voor me, arme pluizepoes

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 10:51

@ jokari: Is de kat misschien al een paar keer getraumatiseerd geraakt door paarden die denken hond te zijn? ;) Zou het ook op een lopen zetten, denk ik, als ik zo'n raar dier dat wel 100 keer groter is als ik, zo op me af had komen!

@ KimH: Bedankt! :) Het was inderdaad een erg maf gezicht, ik moet nogsteeds grinniken als ik er aan denk.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:36

de shetjes hier zijn denk ik te enthousiast als ze de kat zien afkomen. :=

Mss moet je pluizepoes maar leren rijden. :D Best wel niet op Ynia's blote velletje, want als pluizebol besluit haar klauwtjes te gebruiken...

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 11:42

jokari schreef:
de shetjes hier zijn denk ik te enthousiast als ze de kat zien afkomen. :=

Mss moet je pluizepoes maar leren rijden. :D Best wel niet op Ynia's blote velletje, want als pluizebol besluit haar klauwtjes te gebruiken...

... Dan hebben we 'Rodeo-Kitteh!' - zou een goeie zijn voor Lolcatz of Cheezeburger.com (Voor degene die deze gekke katten/dieren sites kent!)

Ik zat er eerst wel aan te denken om mijn eigen poezel mee te nemen, die kan namelijk makkelijk in een tuigje, maar na de reactie op 1 van de stalkatten, denk ik dat ik daar nog maar eventjes mee wacht. ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:59

ai..ik zie de bui al hangen. Er wordt vanaf nu vast dagelijks door je dame gewerkt aan een tunnel onder het hek door...elke dag een beetje meer en dan geduldig wachten op het (zich veilig wanende "want ik kan onder het hek door") poesje.....zou dus zeker bedacht zijn op het plotselingen ontstaan van hoopjes overtollig zand in de paddock...

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:09

nathalie2302 schreef:
ai..ik zie de bui al hangen. Er wordt vanaf nu vast dagelijks door je dame gewerkt aan een tunnel onder het hek door...elke dag een beetje meer en dan geduldig wachten op het (zich veilig wanende "want ik kan onder het hek door") poesje.....zou dus zeker bedacht zijn op het plotselingen ontstaan van hoopjes overtollig zand in de paddock...

Het is grappig dat je dat zegt, want er is inderdaad bij een van de hekken een kuil aan het ontstaan... Hmmm... *Krabt bedachtelijk aan haar kin.*