Ja, dat is Tobago.
Gisteren poepte hij nog in zijn broek, toen hij voor het eerst op de vereniging kwam.
(heb hem sinds vrijdag avond laat)
Hij liep toen keurig mee naar de manege, schrok zich dood van al die andere paarden.
Onmogelijk om te longeren (alles bevroren en in de bak mag het niet), ze hadden verwacht dat ik er nog op zou klimmen.
Gisteren toch gedaan, na kwartier in bak wandelen, erop. Hij deed voor die tijd ook niet gemeen of zo,
maar was erg druk en sprong steeds weg. (had hem daarvoor 1 x gereden bij de aankoop, verder niet)
Had het liefst af en toe onder het zand gedoken, of hard weggerend, hij deed geen van beide.
Hij was ie super braaf en drijfnat.
Vandaag, kersje op de slagroom!
Tobago lekker in de paddock geweest met Rikkie(dat is leuk die spelen samen, niet ruig, gewoon beschaafd),
ik gewandeld met Sjol.
Toen Sjol bij Tobago (is minder gezellig, Sjol cheft graag, gelukkig vind Tobago dat prima) en Rikkie weer op stal.
En vanavond! Ja, hij is een echte held!!!
Mijn lampjes getest. geen reactie, lampjes in zijn stal gegooid (nou ja, gelegd), braaf.
Aangezien we om 8 uur les hadden en ja, het was al donker.
Even in het donker getest wat hij van schaduwen en lichtvlekken vond
en zo vertrok Tobago voorop, een stoet van 5 paarden naar de vereniging.
Stoere vent!!
(ik knipperlichtjes om mijn cap, wit lichtje voorop laars, rode achter, armband met lichtjes
en Tobago, wit lichtje voor aan deken en rode achterop)
Paar rondjes in de binnenbak gewandeld, toen met hulp, deken etc. eraf en ik erop.
Aangezien hij dan dus niet stilstaat, wel even goed vast laten houden.
Vervolgens een engeltje!!!!!
Na half uur klaar en samen met 1 stalgenoot terug naar stal.
Hij is gewoon geboren om braaf te zijn! Wat een lieverd.
Ben helemaal blij met mijn keuze van dit ras.
Even knoppen gezocht. ho doet het, stap doet het, draf doet het.
galop hapert, achterwaarts kent ie niet..
zijwaarst (in stap) voor je been kent ie totaal niet. (niet wijken of zo, gewoon opzij)
De vroeeemmmm kent ie ook...
Ik zoen geen paarden, maar je zou die Tobago bijna zoenen...
(Hij is vorig jaar voorjaar 2 maand op beleer bedrijf geweest, verder voor kerst 5 x gereden
en 1 x voor ik kwam kijken en rijden. Dus gisteren sinds dikke week weer voor het eerst.)
Morgen heeft hij een snipperdag.
Ik zocht dus een braaf paard omdat ik langs een sluiproute wegje moet zonder uitwijk mogelijkheden,
geloof dat het gelukt is