Hoe het zo gekomen is?
Dat is een lang verhaal.... en eigenlijk volkomen onzinnig..
Een hydrokip....

Gezien het mooie weer (nat, nat en nat) dacht ik vanochtend na morgenstond heeft goud in de mond wegens flat tereur.
Lekker op tijd naar Sjollie te gaan.
De flat tereur bestaat uit het feit dat de bouwers, om 7 uur beginnen met railingen van de flat
afslopen, wat klinkt alsof iemand de centrale verwarming naast je hoofd met een slijptol aan
het doorzagen is...
Normaliter ben ik dan allang foetsie naar mijn werk, zo niet vandaag... Had vrij

Bij aankomst trof ik een enorme kudde meerkoetjes aan links en rechts van de brug, 't zag gewoon zwart.
Jullie kennen ze wel, klein, zou goed model voor pantoffel zijn, zwart, wit snaveltje, rare voeten.
Nou heeft Sjol niets met hydrokippen..
Sjol heeft eerder iets tegen hydrokippen....
Zoals zovaak besloten te gaan langeteugelen, dus Sjollie mee naar de vereniging.
Links en rechts naast het brugje zag het zwart van de massa moordenaars met
kleine glimmende priemende oogjes en moordadige snaveltjes, althans... volgens Sjol..
Sjol heeft mooie grote bruine ogen en altijd attente oortjes,
echter die oogjes kunnen zo groot worden al schoteltjes en die oren kunnen recht naar voren.
Vervolgens kan er een dikke nek op en een snuif snurk geluid begeleidt het geheel.
De hydrokippen schrokken vermoedelijk net zo van de hydrokippenfobe pony,
als de hydrokippenfobe pony van de hydrokippen.
Zowel links als rechts van de brug, vlieg, ren, fladder, plonzen de massa moordende hydrokippen met
priemende oogjes de Graafstroom in.
Even links en rechts gekeken, geen auto's onderweg, Sjol meegeleept brug op..
Uiteraard schoten tijdens deze stoere brug beklimmingsactie de hydrokippen als kleine ijsbrekertjes
met zijn allen van de linker kant van de brug, naar de rest van de massa moordenaars aan de rechterkant van de brug.
We waren de brug ook sneller af als op...
Dribbelend dik nekkig hydrokippenfobe pony naast me meeslepend.
Besloten de massa moordende hydrokipjes achter de struikjes in het water ons te achtervolgen.
Ik hoef niet uit te leggen dat mijn pony, de passage en piaffe machtig is op volkomen ongewenste momenten.
En deze zojuist genoemde oefeningen verder in het geheel niet beheerst.
Op de manege aangekomen bleek het 1 grote ijsbaan te zijn en de binnenbak onbereikbaar.
Zo dichtbij.. en toch zo ver weg...
Dus rechts omkeerd gemaakt en de andere kant op gegaan dan huis..
Brave hydrokippenfobe pony met dikke nek.
Uiteindelijk weer richting stal, ditmaal met een linksom..
Er staan naast de vereniging altijd 2 shetten veulens en een shet,
daar kijkt die hydrokippenfobe pony met dikke nek nooit naar...
Nou vandaag dus wel...
In het duits bestaat er zoiets als een murmeltier, nou ik had dus een MORMEL dier!!!
Goeie grutten wat kan die merrie trutten...
Als je als rechtgeaard hydrokippenfoob mormel dier met dikke nek,
dan ook nog besluit dat kliko's vandaag,
misschien wel massa moordende hydrokipjes bevatten en jou dan in 6 stukken kunnen afvoeren,
tja dan lijk je wel een fjord..
Dus met mijn hydrokippenfobe mormel dier met dikke nek die lijkt op een fjord terug naar stal.
Tussen dat terug en die stal, ligt DE brug, ja de hydrokippen brug...
Uiteraard hadden die massa moordende hydrokipjes zich weer bij de brug samen geschoold.
Volgens mijn hydrokippenfobe mormel dier met dikke nek die op een fjord lijkt was dit the end of days....
Het hydrokippenfobe mormel diertje met dikke nek dat lijkt op een fjord, wou ik in de paddock zetten.
Maar is er leven op Pluto? Kun je dansen op de maan?
Nou op de maan misschien wel, maar onze paddock, leek wel een maanlandschap inclusief de kraters..
Die vanwege de lage temperatuur uiteraard bevroren waren.
Dus het hyrokippenfobe mormel dier met dikke nek dat lijkt op een fjord, maar terug gezet op stal.
Tijdens het uitmesten wist ik het zeker, toen Sjollie haar emmer voer wegwerkte...
Het hydrokippenfobe mormel dier met dikke nek dat lijkt op een fjord,
zal wel een fjord wezen..
ter info.. een murmel tier..

van de site http://www.natur-server.de
Nou dat was dan weer een onzinnig lang verslag van de dag, dat nergens over ging.